POLEMIEK in het Stamcafé. Trouwlezers in discussie over of Epstein een schurk was
Ogen op de bal
Uitstekende polemiek in Trouw. Het begint allemaal met iemand die het altijd belangrijke verschil tussen pedofilie en hebefilie uiteenzet, aangevuld met een gloedvol betoog over dat het eigenlijk juist heel gezond en gewoon is om te vallen op 14-jarige meisjes. Afijn klaarblijkelijk was Epstein dus geen pedofiel maar hij misbruikte wel meisjes en dus pleit de auteur ervoor om hem dan maar 'schurk' te noemen. Dan moet je net Trouwlezers hebben, die weten als geen ander dat woorden ertoe doen. Werkelijk schitterende ingezonden brief, met als betooglijn: noem Epstein geen schurk, want dan gaan puberjongens daarna een podcast kijken of even groomscrollen op TikTok en voor je het weet zíjn ze allemaal Epstein. Verwarrend, verontrustend, maar goed dat het er is.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Stamcafé. 3 nieuwe Halo-missies in remake Halo 1
Nee we maken in het laatste kwartier van deze beschaving niks nieuws meer, maar soms houdt een geslaagde remake de illusie in stand
ORANJEKOORTS in het Stamcafé
We hebben zo'n gevoel dat Nederland in de halve finale gaan komen
Trouw geeft laatste trap na aan Ephimenco
Dat Windesheimjournalistieke geleuter over 'meerstemmigheid' en 'verscheidenheid van inzichten'
Ranzige karaktermoord Trouw geslaagd: columnist Ephimenco neemt ontslag
Het is de vale klerkensmoelen van Trouw gelukt hoor
Trouw weer boos op Israël, nu vanwege hummus
Prinses op de kikkererwt

