achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Schots, scheef

'Voormalig spionnenbaas Tulsi Gabbard liet zich jarenlang beleid influisteren door sekteleider'

We schakelen over naar Amerika, waar gekte veel meer dan hier wordt gewaardeerd, gecultiveerd en zelfs gevierd. Schitterend spitwerk van de Washington Post, die op basis van 25 duizend documenten concludeert dat voormalig congreslid en ex-directeur van de nationale inlichtingendienst onder Trump Tulsi Gabbard zich jarenlang liet voorschrijven wat te vinden, doen en zeggen door een hindoeïstische sekteleider. Gabbard was ooit een Bernie Sanders-Democraat en is inmiddels een MAGA-Republikein, die onlangs dus afzwaaide als spionnenbons. Daarnaast is ze dus knettergek. Mooi moetleesspul hier.

Kempi negeert contactverbod, moet week brommen en mogelijk €90.000 aftikken, jammert wat over slachtofferschap

Iedereen heeft het op Kempi gemunt, aldus Kempi, die het zelf doorgaans vooral op vrouwen heeft gemunt

Hadden we vorige week even gemist omdat we van de zon aan het genieten waren, maar wie dus heel nadrukkelijk niet van de zon aan het genieten was: Kempi. De rapper annex vrouwenhatende engnek zat namelijk in de gevangenis. Nadat hij een vrouw die hij bezwangerde aanhoudend bleef bedreigen in de hoop dat ze abortus zou plegen, veroordeelde de rechtbank hem tot zeven maanden celstraf plus een (online)contactverbod. Dat laatste omdat hij maar onzin over zijn slachtoffer bleef verspreiden, en hun inmiddels geboren zoontje herhaaldelijk online zette. Hij ging vervolgens in hoger beroep en negeerde het contactverbod meermaals; een filmpje waarin het kereltje te zien was bleef geruime tijd op zijn sociale media staan. Enig rekenwerk leidde tot een bedrag van 90k, dat Kempi zou moeten maar in de praktijk vermoedelijk niet zal kunnen ophoesten. Tevens moest hij een weekje brommen, en werd dus wakker 40 in de cel. Van harte nog, ouwe reus! Afijn, hij vindt dat hij 'veroordeeld is zonder bewijs' en voelt zich net 'als Tupac in ’95/’96'. Shakur haalde helaas het einde van die periode niet; te hopen is dat Kempi in ieder geval lang genoeg onder ons is om zijn straf uit te zitten. Screenshots van merkwaardig gepoch en welgemeend advies over voorbehoedsmiddelen na de breek.

Liveblog oorlog. Eerste ronde vredesgesprekken afgerond, sfeer 'positief en constructief'

Nummer 160 alweer, 159 las u hier

Goed nieuws voor liefhebbers van positieve en constructieve gesprekken, die leiden tot bemoedigende vooruitgang: onder leiding van Qatar en Pakistan zijn in Zwitserland positieve en constructieve gesprekken gevoerd tussen de Verenigde Staten en Iran, die leidden tot bemoedigende vooruitgang. Overigens is volgens Iran vooruitgang pas echt bemoedigend als Hezbollah in Libanon met rust gelaten wordt. Echt op hun wenken worden ze nog niet bediend, maar: "Bovendien kwamen de partijen overeen een de-escalatiecel op te richten, bestaande uit de partijen, de Libanese Republiek en onder begeleiding van de bemiddelaars, om de beëindiging van de militaire operaties in Libanon, zoals vastgelegd in het memorandum van overeenstemming, te waarborgen." Ondertussen meldt Israël dat het de 'veiligheidszone' in Libanon mooi niet gaat verlaten, stelt Netanyahu dat zijn luchtaanvallen de weg naar een Iraanse opstand hebben vrijgemaakt, terwijl de vicepresident van Iran juist benadrukt dat het de vijanden van zijn land niet gelukt is om 'mensen de straat op te krijgen tegen het systeem'. Dat had vermoedelijk iets te maken met de kogels waarmee mensen die dit toch probeerden door hun eigen regering werden doorzeefd. Met diezelfde regering vinden nu dus positieve en constructieve gesprekken plaats, die leiden tot bemoedigende vooruitgang. 

Maar het regime, meneer, dat blijft.

Update 08:51 - Volgens Iraanse media gaat Khamenei binnenkort dan eindelijk begraven worden, en wel in Qom.
Update 11:58 - Vriend van de show Keyvan Shahbazi zat gisteren bij de Powcast om daar te vertellen wat hij van recente ontwikkelingen en de rol van Trump vindt. Spoiler: man is niet blij.
Update 12:01 - Na achttien uur onderhandelen keert de Iraanse delegatie weer huiswaarts.
Update 14:03 - Iraanse delegatie dreigde tijdens de gesprekken met vertrek door bombastische tweetjes en truthjes van Trump. "What we told the Iranians yesterday is when you guys engage in what us millennials might call trash talk, you can’t expect the POTUS not to respond and not to correct the record," aldus JD Vance.

RECTIFICATIE. Eindhovense vlaggenzwaaivereniging voor volwassenen Lighttown Madness NIET betrokken bij geweld of vuurwerkincident

⚠️ BELANGRIJK BERICHT

Hadden we even gemist omdat we onze inbox op Instagram niet altijd even goed bijhouden maar we zijn ontzettend geschrokken en schamen ons diep. Vorige week plaatste dit weblog een artikel over een incident dat plaatsvond bij de huldiging van PSV, waar een knakker heftig vuurwerk afstak dat een andere knakker een paar vingers kostte, waarna de eerste knakker ook nog eens weigerde de tweede knakker te helpen. Boven dit artikel zetten we 'Lighttown Madness', omdat het zich allemaal voltrok in de lichtstad, en compleet van de zotten is. Daarbij hebben we ons onvoldoende gerealiseerd dat mensen die niet kunnen lezen en/of nadenken, bijvoorbeeld omdat ze lid zijn van PSV's sfeergroep Lighttown Madness, dit zouden kunnen interpreteren als een beschuldiging aan het adres van PSV's sfeergroep Lighttown Madness. We betreuren het als Lighttown Madness hierdoor reputatieschade oploopt, of heel veel tijd en energie kwijtraakt aan het sturen van volkomen kansloze juridreig-dm's en mails. Graag maken wij van deze gelegenheid gebruik om nog maar eens te benadrukken dat ze bij Lighttown Madness niet van geweld houden. Voor zover bekend had Lighttown Madness dan ook niets met dit verdrietige voorval te maken. Roddels over de organisatorische rol die Lighttown Madness zou hebben gespeeld bij de rellen rond Elsfest zijn precies dat: roddels. Ook geruchten over mogelijke betrokkenheid van Lighttown Madness bij de uitroeping van het kalifaat in Syrië anno 2014 berusten voor zover wij hebben kunnen achterhalen op onzin. In weerwil van in Eindhoven populaire stadionliederen was de rol van Lighttown Madness bij de jodenvervolging volgens historici nihil of non-existent. Bovendien hebben leden van Lighttown Madness het 15-jarige meisje uit Meerstad dat haar ouders aan gort sneed niet geholpen bij het aan gort snijden van haar ouders. De suggestie dat Lighttown Madness ook maar iets met geweld te maken zou hebben is kwalijk, schadelijk, en werpen wij verre van ons. We balen enorm van de ontstane ophef en luisteren voor straf het hele weekend naar liveregistraties van Guus Meeuwis.

ZoekZoek. Man 'kijkt te lang' naar andere mannen in Rotterdam, krijgt mes in buik

Alsjeblieft!

Ja, ingewikkeld concept, tijd, niet in de laatste plaats omdat onze beleving ervan context gebonden is, en afhangt van bijvoorbeeld levensfase of locatie, om nog maar te zwijgen over bedrading. Sommige mensen komen nou eenmaal altijd te laat, en sommige ex-geliefden vertelden nou eenmaal gekmakend gedetailleerd, langdradig op het lugubere af, alsof het samenvatten van een werkdag werd ingezet als een moderne martelmethode. Je mag kiezen: een kwartiertje waterboarden, of luisteren naar wat Tessa van HR tegen Niels van sales heeft gezegd (kwartiertje waterboarden svp). Ja en toen we jong waren hè, toen voelde het echt alsof zo'n WK vijf weken duurde. Terwijl, nu we wat ouder zijn duurt zo'n WK ineens vijf weken. Afijn, de vraag wat lang is, en in het verlengde daarvan te lang, is eigenlijk een filosofische, waar we graag over zouden uitweiden, ware het niet dat het we er geen tijd voor hebben. Een stel Rotterdamse filosofen heeft de kwestie bovendien onlangs onderzocht. In het geval van oogcontact is enige voorzichtigheid in ieder geval geboden, wat voor de een kort is kan de ander als vervelend lang ervaren, en dat kan de ander ertoe nopen zomaar een mes in je buik te proppen. Was in maart al een ZOEKOPDRACHT en is dat nu weer, want de dader is nog altijd niet gevonden. Niet leuk!

Ex-Temptation Island-deelnemer Alex Maas rijdt met trekker en oplegger naar gympenwebshop, steelt honderden schoenen

Altijd de mannen waarvan je het niet verwacht

Altijd kwalijk als een gerespecteerd lid van de Temptation Island-gemeenschap (en derhalve een voorbeeld voor de jeugd in Lelystad, Emmen en Helmond) helemaal niet zo onschuldig blijkt als werd gedacht. Boxmeneer Alex Maas stapte ooit het collectieve geheugen binnen door on air tegen ene Niels te zeggen dat hij vieze dingen ging doen met zijn meisje, om vervolgens de daad bij het woord te voegen. Later schopte hij tijdens een avondje tijgeren een gemeenteraadslid in elkaar in Roeselare, en tijdens een ander avondje tijgeren trok hij (al dan niet om zijn val te breken) aan de haren van een nietsvermoedende vrouw, maar het had er alle schijn van dat deze knul met dat imposante, Spongebob-achtige bovenlijf van hem zijn leven inmiddels helemaal op de rit had. Helaas! Dat is helemaal niet zo, meldt RTL. "Volgens justitie zou Alex samen met een andere verdachte op 1 oktober 2022 naar het terrein van sneakerplatform StockX in Veldhoven zijn gereden met een trekker en oplegger. Daarbij zouden zij gebruik hebben gemaakt van een vervalste laadbrief." Het zou gaan om honderden designersneakers (Engels voor dure maar lelijke gympen, red). Zaak die alleen maar verliezers kent; dit straalt slecht af op alle voormalig Temptation Island-deelnemers, ook zij die wel iets van hun leven willen maken.

'Radicaal-linkse' Haagse Stadspartij weigert ex-medewerker en alleenstaande moeder te betalen

Links lullen!

stadspartij den haag radicaal-links

We schakelen over naar Den Haag, waar het niet goed gaat met de Haagse Stadspartij, bekend van Fatima Faïd, bekend van bloemrijk taalgebruik. Afgelopen maart kregen ze bij de gemeenteverkiezingen precies nul zetels, waardoor ze na ruim 28 jaar uit de raad verdwenen. De HSP was lang een radicaal sociale 'witte krakerspartij met een stevige woonagenda', maar schoof de afgelopen tijd steeds meer op naar identitair links. Afijn, van die ruim 28 jaar werkte ene Nic Timmerman er 27 bij de partij, maar nu is die arme Nic haar baan kwijt. Nou wil het geval dat Fatima haar medewerkers 'kankerhonden' vond, een lijn die ze ook postuum doortrekt. "Op 23 maart kreeg ik een mailtje van Fatima Faïd waarin stond dat ik per 1 april, een week later dus, op straat zou staan en dat ik mijn spullen in moest leveren," vertelt Nic, wier ontslag niet werd aangevraagd bij het UWV, waardoor de alleenstaande moeder van een 15-jarige puberdochter nu zonder inkomen zit. "We zijn nu aan het lenen, want de huur moet gewoon worden betaald." Echt iets waar een linkse partij zich om zou moeten bekommeren, kortom, maar ja, kom er maar eens om.

Meerderheid Kamer wil influencers VERVOLGEN om 'medische misinformatie', roepen dat condooms onnatuurlijk zijn straks VERBODEN

Censuur!

iemand met een condoom over zijn hoofd

VVD, CDA, D66, JA21 en Groep Markuszower willen het vrije internet, het vrije woord en de vrije liefde KAPOT maken, en dat allemaal omdat het aantal soa's tussen 2014 en 2025 verdrievoudigde, en dat (mogelijk, misschien, geen idee) allemaal omdat influencers de hele dag krankzinnige dingen roepen over seks en anticonceptie, en dat allemaal omdat uw puberkroost ontvankelijk is voor dergelijke onzin, en dat allemaal omdat ze dankzij gebrekkig onderwijs niet zelf kunnen nadenken, en dat allemaal omdat de regering al decennia onvoldoende investeert in datzelfde onderwijs, en dat allemaal zodat ze dan in 2026 "influencers" die "medische misinformatie" verspreiden kunnen vervolgen, en dat allemaal omdat ze stiekem hopen dat ze op deze manier eindelijk Gideon van Meijeren op kunnen sluiten. Trap er niet in! Enniewee, zin om te vrijen met behulp van een antiek darm-condoom ter waarde van 600 euro nu.

Kijktip! Serieus alsook normaal gesprek tussen voor- en tegenstander van Israël

Dit doen wij dus altijd op feesten en partijtjes, we wachten tot het even stilvalt, schrapen onze keel en schreeuwen dan luidkeels WAT VINDEN JULLIE EIGENLIJK VAN ISRAËL EN PALESTINA

Israël! Nee, Palestina! Maar 1939 t/m 1945! Nee, 1947! Maar Joden hebben recht op een staat! Nee, geen etnostaat! Maar dat is het niet, er wonen allerlei soorten mensen! Nee, die hebben geen gelijke rechten! Maar diversiteit in het parlement! Nee, gekke doodstrafwet! Maar Israël heeft bestaansrecht! Nee, stom! Maar antisemitisme! Nee, filosemitisme! Maar antisemitisme (II)! Nee, apartheid! Maar Golda Meir! Nee, Ali Abu Awwad! Maar Israël wilde vrede en normalisering! Nee, Yithzak Rabin! Maar de tweede intifida! Nee, de eerste! Maar Hamas democratisch verkozen! Nee, Netanyahu democratisch verkozen! Maar miljarden in tunnels gestoken! Nee, miljoenen! Maar Israël wilde vrede en normalisering (II)! Nee, apartheid (II)! Maar 7 oktober! Nee,  genocide! Maar Hamas is genocidaal! Nee, de IDF is genocidaal! Maar meest morele leger ooit! Nee, kindermoordenaars! Maar! Nee! Nee! Maar! Wat! Leuk! Een! Normaal! En! Inhoudelijk! Gesprek! Over! De! Materie! Tussen! Mensen! Die! Allebei! Kunnen! Nadenken! Opiniemeneer! Coleman! Hughes! En! Opiniemeneer! Peter! Beinart! Maar dat duurt heel lang! Nee, is zo voorbij!

BAKFIETSGEMEENSCHAP WOEDEND. Verzekeraar weigert verzekering te verlengen, te veel diefstal

bakfietsocide

bakfiets urban arrow

We leren het ook: nooit. Terwijl iedereen toekijkt en niemand een poot uitsteekt komt een kwetsbare en gehate minderheid steeds verder in de verdrukking. Bakfietsvaders en -moeders worden uitgelachen in het café, uitgescholden in het verkeer en uitgekotst in de buurt. Niemand wil iets met ze te maken hebben, dikwijls moeten ze camerabewaking optuigen om te voorkomen dat hun eigendom wordt gevandaliseerd of gestolen. Wie het vervolgens waagt om aangifte te doen, wordt weggehoond en weggestuurd. Het loopt nu dusdanig de spuigaten uit dat verzekeraars WEIGEREN leden van de bakfietsgemeenschap nog langer van een verzekering te voorzien, omdat die krengen zo vaak gejat worden dat het niet meer lucratief is. Althans, dat blijkt uit een brief die een kuchende bakfiets(st)rijder in een regenjas ons toestopte (screenshot na de breek). En dan hebben we het over een verzekeraar die notabene "als missie heeft om consumenten die een waardevol product hebben aangeschaft te ontzorgen door deze te verzekeren tegen risico's zoals diefstal en beschadiging." Lulkoek! Jullie willen alleen maar geld verdienen over de rug van de bakfietsgemeenschap, als het eropaan komt laten jullie ze als een baksteen vallen. Het is werkelijk een bloody schande. Jarenlang is deze mensen voorgehouden dat ze een milieuvriendelijk alternatief voor de auto gebruikten, dat bovendien leuk was voor de kinderen en ideaal voor boodschappen. Nu puntje bij paaltje komt laat iedereen ze in de steek. Waar blijft godverdomme het noodfonds voor bestolen leden van de bakfietsgemeenschap?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.