Britse profclub deelt stadionverboden uit aan supporters om kritiek op sociale media
Dystopisch
Misschien wel het allerverdrietigste aan het internet - en dan tellen we KRO-NCRV platform Spot On, de Dagelijkse Standaard en PG Kroeger mee - is voetbaltwitter. Hordes volwassenen en kinderen met anonieme accounts die er hun levenswerk van maken om zo vaak mogelijk iets positiefs te delen over hun club en iets negatiefs over hun club. Humorloze, onbuigzame types voor wie het plaatsen van geslaagde ragebait gelijk staat aan maatschappelijk succes. Screenshots maken van wat een andere anonieme rukker in november zei over hoeveelste zijn ploeg dit jaar zou worden, en die in maart weer delen, om hem het er even bij hem in te wrijven dat hij ongelijk had en helemaal niet in staat blijkt om iets eenvoudigs als het verloop van een voetbalcompetitie foutloos te voorspellen. Hahaha! Stakkers. Nee, dan kan je veel beter, eh, voor GeenStijl gaan schrijven, of iets dergelijks.
Allerslechtste idee ooit: iemand die actief deelneemt aan voetbaltwitter directeur maken van de lokale club, zoals gebeurde bij Yeovil Town (vijfde Engelse divisie, stadioncapaciteit van 5212). Daar zwaait ene Martin Hellier de scepter, en die heeft er een gewoonte van gemaakt om supporters die kritiek op hem uiten op sociale media een stadionverbod te geven (of ze voor pedo uit te maken, screenshot na de breek). Dan ben je: een hondenlul die chemisch gecastreerd moet worden, maar het laat wat ons betreft ook perfect zien waarom voetbaltwitter eens een keer aan banden gelegd moet worden (grapje hoor hup vvmu).
Update Hellier heeft er genoeg van, zet club te koop.
Thanks Marty #ytfc pic.twitter.com/FW4aOKjv2T
— Jordan A.J Lynk (@JordanAJlynk) March 27, 2025
Just joined the club#YTFC #HellierOut pic.twitter.com/PRxFSBEe7k
— Jonathan Hooper (@hoopsss) March 28, 2025
Fuck the club #YTFC #HellierOut pic.twitter.com/Ds9V9ZdsNB
— Jacob Westlake (@JacobHarry_17) March 28, 2025
Ja nee sympathiek dit
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Belgische presentator die het Iraanse regime 'gekken' noemde op het matje geroepen door VRT: 'Terughoudend zijn over politieke kwesties'
België, bij nader inzien, (mogelijk) nog truttiger dan Nederland
Oranje - het rapport (3)!
In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning
Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé
Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
