Halsema REAGEERT. "Bas betaalde hoogste prijs voor zijn moed"
Een soort preventief statement.
Halsema: "Mijn medeleven gaat uit naar de familie en vrienden van de Bas van Wijk. Alles wijst erop dat hij een onschuldig slachtoffer is, die de hoogste prijs heeft betaald voor zijn moed. Het is onverdraaglijk en intens verdrietig voor zijn familie en vrienden dat Bas zo gewelddadig uit hun midden is weggerukt." Kijk, duidelijk een statement waar uren werk in zit en de doorleving is weer eens voelbaar. Op het internet is ophef ontstaat over het eerste deel van de tweede zin, maar feit blijft natuurlijk wel dat Halsema niet in definitieve vorm voor een afgerond politieonderzoek uit kan spreken, dus laten we daar niet teveel over vallen. Wat wél echt erg is, is dat de politie in mei weer a-selectief (dus niet op basis van "bepaalde persoonskenmerken") preventief mocht fouilleren, maar dat dit vanaf juni in naam van George Floyd weer verboden werd als concessie aan de faux-beweging tegen "anti-zwart geweld" in Nederland.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
Halsema: geen bewijs dat moslims verantwoordelijk waren voor Jodenjacht
oh sorry we bedoelen de Maccabi-rellen
