Kijk. Onrendabelen bestaan niet
Tijd voor een rondje welles nietes. Maar eerst even voorstellen: Marcel, leraar economie en wiskunde in de bovenbouw HAVO/VWO zo maar ergens in Nederland. Specialist proppen ontwijken. Vouwt een vliegtuig in 4 seconden max. Iemand die met zijn poten in de modder staat en over wie het eigenlijk gaat wanneer u op de televee pratende hoofden hoort babbelen over de deplorabele staat van het onderwijs. Daarnaast is Marcel sinds kort ook blogger. Hij wijdt zijn blog aan, zoals hij het noemt, economische onderwerpen. En dat, mensen, doet hij niet onverdienstelijk. In duidelijke taal (want die verstaan we allemaal) legt Marcel uit waarom dat onrendabelen-gezanik van Marcel van Dam humbug is. Bij vlagen trefzeker pennetje: De efficiëntie is kennelijk afgenomen. In dezelfde tijd is de regelgeving ook steeds maar toegenomen. Ondanks veel geluiden over deregulering. Er was wel sprake van deregulering, maar de regulering ging nog harder. [...] Er werd gezegd dat er werd bezuinigd. En de betekenis van deze kreet is gek genoeg niet dat de overheid minder uit gaat geven. Bezuinigen betekent dat de overheid minder uit gaat geven dat ze gepland had. Lees het stukkie. Vind ervan wat u wilt. Daarna mag u vertellen hoe u het gaat doen wanneer u na uw putsch bezit neemt van het Torentje. Jongens en meisjes, tafels uit elkaar, REPETITIE!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Inspectie van het Onderwijs inspecteert onderwijs niet
Dat is een ONVOLDOENDE
Feynman en/of Feiten – Betekenisvol Bètaonderwijs
Basisvaardigheden leer je pas echt in bètavakken
Feynman en/of Feiten – Reken er niet op
Taal, rekenen en burgerschap zijn de eerste stapjes naar veel grotere doelen
COLUMN. Dit gaat er fout in het onderwijs
Het is niet de overbelasting, stupid!
Feynman en/of Feiten – Natuurkunde uitgekleed
Exacte vakken maken plaats voor politieke ideologie
Nederlandse jeugd KAN NIET REKENEN
Komt mooi uit want ze kunnen ook niet lezen
Feynman en/of Feiten – Kunt u dit lezen?
Falend onderwijs speelt Wilders in de kaart
Lerarentekort stijgt. Nieuwe docenten vaak eerder van school dan leerlingen
Met alleen salaris komen we er niet