achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Jaguar (bijna dood) ondergaat nu al slechtste rebranding ooit

Waar KIJKEN we naar??

De JAG. Het automerk dat volgens Jeremy Clarkson een vrijbrief was voor (rij)gedrag waar andere autobezitters nooit mee zouden wegkomen. Met een Jaguar onder je hol kon je onbeperkt zeehondjes knuppelen en sigarenrook in het smoelwerk van een peuter blazen, want je had een JAG. Dat werk. De echte petrolheads zijn ze al kwijt, want Jaguar gaat over op 100% elektrisch. Maar wie dacht dat met de verkiezing van Trump het post-woke tijdperk definitief was aangebroken, komt bedrogen uit. Jaguar, overigens al lang niet meer echt Brits, probeert de ondergang van het merk te voorkomen met een rebranding die de tongen behoorlijk losmaakt. Het merk dat iconen voortbracht als de E-Type en de XJ 220 (en mindere successen zoals de walgelijke S-Type) associeert zich heden ten dage volgens bovenstaand reclamefilmpje met de kleur roze, jurken met tule en genderfluïde figuren. Door het beeld flitsen teksten als "create exuberant", "delete ordinary" en de nieuwe slogan "copy nothing". Absoluut geveinsde originaliteit, want het van diversiteitssaus doordrenkte filmpje had werkelijk over elk ander merk kunnen gaan. Als klap op de vuurpijl moest ook het logo op de schop, kennelijk moest het allemaal nog minimalistischer en nog niksiger. Afijn, de rebranding is in sommige opzichten een enorm succes want iedereen is over de zeik en praat erover. Of je er auto's mee verkoopt, dat betwijfelen wij sterk.

LOL

RIP

Hell Yeah

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Queer Amsterdam kan niks, behalve subsidie slurpen

Er liggen wat bananenschillen in de wokebocht van Rainbow Road

@Mosterd | 28-11-24 | 13:55 | 190 reacties

Nu ook al WOKE: kinderspeelkleden

Het houdt niet meer op en het wordt alleen maar vervelender

@Ronaldo | 18-04-24 | 14:00 | 174 reacties

Hoe de roverheid uw auto komt stelen

Staatsomroep sorteert alvast voor op autoloze zondag t/m maandag

@Pritt Stift | 04-02-24 | 13:00 | 425 reacties

Interview met historicus Martin Harlaar, de schrik van woke en gendergekkies

Historicus Martin Harlaar (Amsterdam, 1956) publiceerde Het gender-experiment. Hoe maakbaar is onze identiteit als M/V/X? en Ben ik wel woke genoeg? Een ontdekkingstocht door het land der Social Justice Warriors.

@Arthur van Amerongen | 27-01-24 | 20:45 | 121 reacties

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.