Stamcafé vol voorpret: WK 2034 in Saudi-Arabië
Mien, waar is mijn One Love-band?
Daar moet op gedronken worden!
Na het onovertroffen succes van de mensenrechtenhel in Qatar gaan de geldgraaiers van de FIFA nog een stapje verder en is Saudi-Arabië aan de beurt voor dit vierjaarlijkse eerbetoon aan corruptie. Oke, we moeten officieel nog stemmen om te zien wie er allemaal zijn omgekocht, maar tegen de tijd dat de FIFA het verplichte aantal bestaande stadions in het bid bijstelt naar exact het aantal dat Saudi-Arabië heeft, weten we genoeg: achter de schermen is alles al in kannen en kruiken. Kunnen we mooi dat hele Qatar-gezeik nog een keer recyclen. In 2034 mogen Ronaldo, Benzema, Gerrard en Kanté hun oliedollars terugverdienen door te vertellen hoe mooi de woestijnstaat wel niet is. Strijkt Ronald de Boer weer een zak geld op door een twijfelachtig regime goed te praten. En gaan Oranjespelers samen met de NOS in gesprek met homo's die eerder dat jaar van een flatgebouw zijn gesmeten. Uiteraard gaat een hoofdpiet proberen het WK te boycotten, maar zal de KNVB (stemde voor dit WK) stellen dat meedoen juist ervoor zorgt dat we de mensenrechten onder de aandacht kunnen brengen. Dat willen ze bereiken door alle spelers een ketting met een regenboogcondoom om hun nek te laten dragen, maar na dreigementen van de FIFA wordt dit plan op het laatste moment geschrapt en draagt alleen bondscoach Depay een One Love-string onder zijn pak. De door het kabinet gestuurde minister van Handel, Van Lienden, prikt weliswaar een tolerantiespeldje op zijn jasje, maar verstopt die achter zijn sjaal zodra hij in de buurt van Saudische officials komt. In de VI-studio waar ze een kaarsje branden voor Derksen (veel te vroeg heengegaan) spreekt Gijp er schande van. Het WK in Saudi-Arabië: we hebben er nu al zin in. Proost.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Belgische presentator die het Iraanse regime 'gekken' noemde op het matje geroepen door VRT: 'Terughoudend zijn over politieke kwesties'
België, bij nader inzien, (mogelijk) nog truttiger dan Nederland
Oranje - het rapport (3)!
In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning
Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé
Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
