achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Voetbalbond KNVB is helemaal doorgeslagen met die belachelijke bekertjesregel

Dit slaat nergens meer op

Het was gisteren weer raak hoor, in de gezelligste competitie van Nederland. Doelpunt, mannetjes juichen, bekertje op het veld, iedereen paniek in de pamper en staken om niks. Vooropgesteld: we zijn heel erg voor het keihard aanpakken van doorgesnoven idioten en mafketels alsook lui die aanstekers, vuurwerk en staven op het voetbalveld stralen, maar het grotemuilbeleid van de KNVB over die bierbekertjes kon natuurlijk alleen maar de andere kant op katapulteren. En dat is nou precies wat er aan het gebeuren is. Iedere week wedstrijden staken om NIKS. Scheidsrechters in de KKD zijn naar het voetballen gepromoveerde meesters gym die zowel thuis als in de lerarenkamer niks te vertellen hebben en dan in het weekend mogen ze met een fluit in de mond het braafste jochie van de klas uithangen. Gisteren de wedstrijd Helmond tegen Oss. Drie keer gestaakt. "(...) vliegen er in de hoek vreugdebiertjes vanuit de thuistribune op het veld. Zonder dat er ook maar iemand in de buurt is. Scheidsrechter Gerrets ziet het tafereel vanuit zijn ooghoek en dirigeert de elftallen naar binnen." VREUGDEBIERTJES ZONDER DAT ER IEMAND IN DE BUURT IS. Nou klasse hoor Gerrets, fijn dat je 22 voetballende slachtoffers hebt behoed voor deze poging tot genocide. Zo'n protocolkonijn van een scheidsrechter volgt natuurlijk ook maar gewoon de regeltjes omdat a) de menselijke maat uit die fluitende robots is gestampt en b) hij bang is voor een slechte beoordeling van de KNVBaas. Ook drie keer gestaakt: Den Bosch tegen Maastricht. Opnieuw wegens VREUGDEBIER. Dat werkt ongeveer zo: je staat lekker bier te drinken met je voetbalmaten, oei aanval, goal, JOEPIE, iedereen smijt z'n bier de lucht in. Scheidsrechter Bourdeaud’hui (zo heet-ie echt): priet, staken. Ook hier zijn de toverwoorden 'protocol' en 'conform de regels'. Het 'protocol' is belachelijk, blijkt te zijn gemaakt door een paarsgebroekte KNVB-boomer met minder voetbal in z'n genen dan zo'n vermaledijde supporter in z'n kleine teen, de bedenker van het bierbekertjesplan moet verbannen worden naar het volleybal en dan willen wij een NIEUW PROTOCOL.

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN

De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics

@Mosterd | 20-06-26 | 18:30 | 848 reacties

WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal

Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat

@Mosterd | 16-06-26 | 20:45 | 176 reacties

Oranje - het rapport!

Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!

@Mosterd | 15-06-26 | 09:35 | 214 reacties

Fantaseren over voetbal in het Stamcafé

(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)

@Schots, scheef | 10-06-26 | 22:00 | 364 reacties

We worden wereldkampioen!

In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op

@Mosterd | 09-06-26 | 09:30 | 188 reacties

Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse

"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"

@Mosterd | 18-05-26 | 14:30 | 42 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.