"Marteling": transgender vrouw (31) voelt zich 15 maar mag van KNVB niet meedoen in meisjesteam
MARTELING
Hallo KNVB. Wat is dit nou voor exclusief gedoe. Marjolein (31) leeft sinds kleins af aan voor voetbal, maar mag niet meer meedoen met een meisjesteam "op basis van haar leeftijd". Gelukkig besteedt de VPRO aandacht aan deze schandelijke vertoning in een emanciperend artikel dat op een constructieve wijze bijdraagt aan de acceptatie van transgenders bij personen van voetbal. "In mijn paspoort staat dat ik 31 jaar ben, maar zo voel ik me niet. Ik zit vol hormonen en voel me een meisje van vijftien. De KNVB is bang dat ik te sterk ben om met en tegen jonge meiden te spelen. Dat is niet zo, en dat kun je ook niet beoordelen vanuit een stoel in Zeist." Mensonterend*. "Niet voetballen ervaart ze als een marteling."* Zijn jullie soms martelaars KNVB? Of eh... tot martelaar gemaakten? Nee, eh... we bedoelen het andersom, 'personen die martelen' of zoiets. Hoe dan ook. "Spelen in het enige damesteam van Lisse is voor Marjolein voorlopig geen optie, uit angst zich daar niet op haar plek te voelen." Verschrikkelijk dit. Stop hou op met martelen KNVB!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Syriër (58) uit Druten krijgt 26 jaar cel voor foltering, marteling en verkrachting in naam van Assad
Vadsige beul met bril genoot van het leed van slachtoffers
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse
"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"
LIVE. De naneuk van de Eredivisie
Of: het voorspel voor het WK
