Amsterdam-Noord krijgt grootste moskee van stad, niemand maakt bezwaar
Amsterdam Noord schaft zich af, en dat ging zo geruisloos dat je bijna zou denken dat het IJ eigenlijk gewoon een slotgracht is. Enfin, de Ottomanen hebben het beleg van Noord gewonnen en vieren dat naar goed gebruik met een stukje Nieuwbouw voor een Oud geloof. De Boven-IJ Moskee is met 3000 vierkante meter, een 21,5 meter hoge koepel, 45 eigen parkeerplaatsen zo'n 600 buktapijtjes qua oppervlakte drie keer zo groot als de Amsterdamse Westermoskee. Maar huiver niet. Het wordt namelijk ook een cultureel centrum, dus we zien verheugd uit naar de Spinoza-avonden, Nietzsche-leesclubjes en Hitchens themed cocktailfeestjes. De buurt gaf in ieder geval geen kik. "En het gekke is, het nieuwbouwproject is zonder noemenswaardige wanklanken verlopen. In veel gemeenten zorgt de komst van een nieuwe moskee voor reuring." Ohja, en natuurlijk valt de moskee straks keurig onder Erdogans Diyanet, maar het bestemmingsplan werd desondanks met een ruime raadsmeerderheid van valsemunters aangenomen. Zoals dat eigenlijk altijd gaat in 020 als de stad weer eens uitgeleverd wordt, kwam alleen CDA'er Diederik Boomsma in 't geweer. Je zou die raad bijna een nieuwe en verfrissende partij gunnen.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
Ja wat nou, 'verslechterend klimaat voor moslims in Nederland'
Verslechterend klimaat voor niet-moslims in Nederland zullen ze bedoelen
Hoe is het nu met? Schotland
Nou goed blijkbaar alles op schema!
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
