Proost op Pieter in het Stamcafé
Bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan
Nou dat was het dan. Terwijl de karavaan verder trekt (naar Basel, waar er een liedjeswedstrijd wordt gehouden) heeft politiek Den Haag mogelijk definitief maar in ieder geval voorlopig afscheid genomen van Pieter Omtzigt. Vandaag ging het (terecht) veel over het toeslagenschandaal, Omtzigt zelf noemde ook de pensioenen en zijn strijd tegen corruptie in de Raad van Europa, maar stiekem moeten we toch ook een beetje denken aan MH17. Want ook daar werd (en wordt) door de regering belangrijke informatie geheim gehouden. En ook daar schudde Pieter Omtzigt aan de boom. En toen dat schudden een beetje te hard ging, werd hij door de Haagse kaasstolp, NRC Handelsblad voorop, naar de rand van de parlementaire afgrond geduwd. Maar Pieter Omtzigt gaf niet op, bleef in de Kamer (al moest hij opstappen als woordvoerder) en de rest is, nou ja, contemporaine geschiedenis.
Het is voor Pieter Omtzigt goed dat hij nu eindelijk zijn rust gaat pakken. Dat is nodig. Maar dat dat nodig is, blijft jammer. Verdomd jammer.
Staande ovatie en ‘Pieter bedankt!’ vanaf de publieke tribune bij het afscheid van @PieterOmtzigt die na meer dan 20 jaar de politiek verlaat pic.twitter.com/ArSJ3Km3PP
— Mats Akkerman (@MatsAkkerman) May 13, 2025
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Stamcafé. 3 nieuwe Halo-missies in remake Halo 1
Nee we maken in het laatste kwartier van deze beschaving niks nieuws meer, maar soms houdt een geslaagde remake de illusie in stand
ORANJEKOORTS in het Stamcafé
We hebben zo'n gevoel dat Nederland in de halve finale gaan komen
Telegraaflezer stelt alleen maar vragen
HARTENKREET, tevens Stamcafé
Stamcafé. AFROMAN wint rechtszaak van de eeuw
#JUSTICE FOR AFROMAN
