Ajax trein walst over Lille heen: 0-2
Fransen hebben geen kaartje voor de tweede ronde
En dan nu tijd voor de ideale afleiding van de burgerdodencrisis in Rutte 3: voetbal. Die van Ajax spelen tegen die van Lille en de vorige keer werd dat 3-0. Vanavond zijn Veltman en Blind er niet bij vanwege EU-regels de rode kaarten tegen Chelsea, maar Ziyech en Promes en Tadic zijn er wel dus wat maakt het uit. Je mag in dit land zeker niet meer zeggen dat Ajax gewoon gaat winnen van Lille, maar wij zeggen het toch: Ajax gaat gewoon winnen van Lille. Dat komt mooi uit, want vanwege de uitslag bij Valencia-Chelsea hebben de Amsterdammers aan twee doelpunten min de sinus van de cotangens maal de absolute waarde van zes keer de woordwaarde van de wortel van het linkerbeen van André Onana genoeg om de volgende ronde te halen. En dan alleen als er geen illegale katten het veld op komen! Kijken doet u bij de voetbalhysterici van Veronica en/of een stream op het internet. HUP AJAX. Dikke Lille drie bier.
UPDATE 2' 0-1 Ziyech hoppa, zeiden we toch
RUST Toch nog pittig helftje, maar nog steeds 0-1.
UPDATE 59' 0-2 Uit een typische Ziyech-Promes-combi. De precisie bij de spitsen van Lille is ondertussen niveautje Hawija.
UPDATE 77' Totale kampioen Ziyech maakt 0-3
VAR (toch niet want hands)
AFGELOPEN 0-2, nog even puntje pakken tegen Valencia en dan naar de tweede ronde.
Legend
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Belgische presentator die het Iraanse regime 'gekken' noemde op het matje geroepen door VRT: 'Terughoudend zijn over politieke kwesties'
België, bij nader inzien, (mogelijk) nog truttiger dan Nederland
Oranje - het rapport (3)!
In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning
Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé
Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
