Gemeenten hebben schijt aan Mona Keijzer
Doei Starters & Artikel 1 Grondwet. Toch sociale huurwoningen voor asielzoekers
Weigerambtenaren. We hebben ze. In veel gemeenten zijn ze niet van plan om de wet van Mona Keijzer - geen voorrang meer bij het uitdelen van sociale huurwoningen aan statushouders - uit te voeren. Want anders slaapt straks half Syrië en Somalië op straat, zo reageren diverse gemeenten. Dat Nederlandse starters op de woningmarkt dan maar jaren langer bij pa en ma op zolder moeten wonen, en die hele voorkeursregeling eigenlijk een FLAGRANTE SCHENDING VAN ARTIKEL 1 IS interesseert veel gemeenten geen biet. Iedere inwoner erbij = weer extra rijksknaken in de gemeentekas. Minister Keijzer zegt tegen De Telegraaf dat ze de kritiek zal bestuderen en dat de Raad van State ook nog advies uitbrengt. Maar: "Zodra de wet ingaat, hebben gemeenten zich hier aan te houden.” Ha! Dat worden WERKKAMPEN VOOR WEIGERAMBTENAREN.
UPDATE - Greet boos
Roep die gemeenten tot de orde @minister_vro Keijzer het is totaal onaanvaardbaar dat ze dwars gaan. En waarom duurt het zo lang met die wet? De afspraak is dat de voorrang voor statushouders voor huurwoningen verdwijnt en met minder nemen we geen genoegen. https://t.co/0HQsOKznFz
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) March 20, 2025
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Bassiehof - Dit JA21/PVV-duo gaat dinsdag laten zien of de Tweede Kamer nog ballen heeft
Privacy asielzoekers of nationale veiligheid
COA-baas: 'Er is geen gebrek aan opvangplekken'
oh huh wat zeuren we dan
Syriërs. Het is echt compleet krankzinnig
Dit wordt een periodiek dingetje zo maar toe maar weer
Kabinet helpt vrouwelijke statushouders met 'speciale aanpak' aan werk
Vrouwen speciaal, mannen niet???
