NS "wil minder gewone passagiers" in 1e klasse, gooit prijzen omhoog
Elke strijd is een klassenstrijd
Wat we nu weer lazen op in de auto-sectie van de beste krant van Nederland. Noem het rebranding van een luxury lifestyle, maar de NS-kaartjes voor de eerste klasse worden prohibitively expensive gemaakt voor mensen zonder dienstauto met chauffeur. In 2017 was de eerste klasse te onderbezet, waarop de NS besloot het goedkoper te maken. Echter, "Die strategie faalde, bleek in 2020 uit onderzoek naar de waardering van de eerste klas."
Daar staat dus ongeveer dat de mensen die de eerste klasse voor 2017 nog onderbezette absoluut niet te spreken waren over de nieuwe geurtjes in de coupé toen het allemaal goedkoper werd. Vanaf januari wordt een eerste klasse-kaartje 7,5% duurder, terwijl een tweede klasse-kaartje maar 2% duurder wordt. In totaal is een eerste klasse-kaartje straks 70% duurder dan de tweede klasse.
De eerste klasse is natuurlijk vooral een permanente uitwijkcoupé voor als de NS z'n dienstregelingen en wagons permanent niet op orde heeft. En voor stoere knapen die het er af en toe gewoon op wagen op een tweede klasse-kaartje!
Maar wanneer noemde iemand u voor het laatst eerste klasse?
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Schisma! Gezeik binnen ProRail om stakende treinverkeersleiders
Ah nee wat erg, vandaag moet u met de auto
Staking NS: Gansch het raderwerk draait door
Ochtendspits: valt mee
Ooooooo dan, treinkaartjes slechts 6% duurder
Misschien kunnen ze eerst ff Boyan Slat inhuren
Behandel treinreizigers gewoon net zo asociaal als voetbalsupporters! EEN PAAR TIPS
Wij hebben de oplossing voor het geweld in de trein
GS Schrijfopdracht over: hoofdpijntrein De Wesp
Winnaar krijgt stickers en meer onzin