achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Lekker alles OPMAKEN in Het StamCafé

Vandaag kan het nog

Gefeliciteerd allemaal! Vanaf morgen is de aarde alweer OPPERDEPOP voor het boekjaar 2022. Earth Overshoot Day. Een soort van Moederdag, maar dan voor de aarde, en met bloemstukjes van het tankstation. Niet verwarren met Tax Freedom Day — de dag dat je voor jezelf ging werken in plaats van voor die fukkers die met CO2-machines naar Curacao en New York vliegen — dat was op 20 juni. Earth Overshoot Day is een c a m p a g n e, net als Moederdag (bloemenboeren), Kerst (Coca-Cola) en de NPO (regering) en wordt georganiseerd door het Global Footprint Network, de zoveelste aan Davos gelieëerde bullshit-club. Eigenlijk hebben we ZAT natuurlijke hulpbronnen in Nederland, maar die verkopen we liever aan Duitsland dan dat we ze in onze eigen gasopslag te stoppen. 

Am Mittwochvormittag stieg der Preis für eine Megawattstunde niederländisches Erdgas zur Lieferung im August im Vergleich zum Vortag um etwa zehn Prozent bis auf 224 Euro. (BILD)

Over Duitsland gesproken, die arme energiesloebers spelen nu tegen de puissantrijke Franse kernenergie-dames op het EK in Engeland. LIVESTREAM. Oant moarn, of wat er dan van over is.

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Stamcafé. 3 nieuwe Halo-missies in remake Halo 1

Nee we maken in het laatste kwartier van deze beschaving niks nieuws meer, maar soms houdt een geslaagde remake de illusie in stand

@Spartacus | 08-06-26 | 22:02 | 196 reacties

ORANJEKOORTS in het Stamcafé

We hebben zo'n gevoel dat Nederland in de halve finale gaan komen

@Ronaldo | 07-06-26 | 22:30 | 207 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.