Lancia Delta rallymonster wordt... elektrisch
NEE
DIT is een Lancia Delta. Een iconische HF EVO, vanzelfsprekend in de kleuren van Martini Racing. Iets minder gruwelijk dan z'n voorganger, de Groep B-Delta S4, een in samenwerking met Abarth geproduceerde idioot van een auto met compressor, turbo, 550 pk en een gaspedaal die in een rechte lijn leidde naar de hel, de dood of allebei. En nu komt het dier der rallydieren terug. Maar wel: ELEKTRISCH. Nog steeds een dier (500kW ≈ 680 pk, 0-100 km/h in 1,8 (!) seconde), maar wel elektrisch, met allemaal gelul over zonnepanelen, duurzaamheid en van rallyjagen 'een milieubewuste sport' maken. Bovendien (nog) niet in het WRC, maar in het WK Rallycross. Het ding gaat heten: de Lancia Delta Evo-e. Het voelt als verkrachting, maar stiekem wel een lekkere verkrachting. Wat vindt de vakjury? Pic na de klik.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
LIVE. ONZE nieuwe mondiale superster Gradus Kraus voor de Europese IBF-titel
Gradus Gradus ram ze voor hun snuit
LIVE! KRAKER! Feyenoord - PSV
Brekken, stoeven, angoan
Handig! AD-artikelen over vierseizoenenbanden
Maar let op dit symbool he mensen
ZIEN! De nieuwe Mercedes-Benz Vision Iconic, 'ontwerp beïnvloed door Mercedessen uit het verleden'
Die Mercedes uit het verleden kennen we nog wel
LIVE! F1 Grand Prix van het gekkenhuis
Max Verstappen op pole in Azerbeidzjan
Knokken in het StamCafé: Canelo vs. Crawford
Teven StamCafé, waarin we bidden tot de Nederlandse god Gradus Kraus
