NPO komt verrassend uit hoek en wil tóch geen reclamevrije zenders
En dat is de schuld van u, de mensen.
Begin dit jaar nog grote reclamevrije praatjes, en het financiële gat van 80 cent de neus per maand dat u dan wel zou dichten, alsof het goede leven nog niet onbetaalbaar genoeg was. Maar goed, daar zijn de publieke zenderbazen nu goed van teruggekomen. "De NPO en alle omroepen vragen minister Slob (Media) de publieke zenders tóch niet reclamevrij te maken. Dat staat in een brief aan het ministerie van OCW, in het bezit van deze krant." Aanleiding is een onderzoek waaruit blijkt dat een ongekend ruime meerderheid reclames op de NPO wel best vindt omdat ze toch maar met een half oog kijken. "Met name de uitkomst dat 51 procent van het publiek liever niet ziet dat er netten en andere diensten worden geschrapt om daarmee een reclamevrije publieke omroep te realiseren, was volgens de NPO en de omroepen overtuigend." Een kwart van het jaarlijkse NPO-budget, zo'n 200 miljoen euro, komt nu voort uit reclame-inkomsten, en dat zal dus nog wel even zo blijven.
Dit wil je ook lezen

Dolf Jansen naait Amsterdams tulpenfestival
Klimaatpaus bedankt voor de bloemen

O nee! Online reclames maken uw kinderen ongezond, riekend, papperig, moddervet, gigantisch, onsmakelijk, goor
GeenStijl Actieplan Ter Bestrijding Kinderobesitas



Exen beschuldigen EO-documentairemaker Tygo Gernandt: 'Hij gebruikt drugs en fysiek geweld'
Hadden wij nooit achter hem gezocht

Twitter leukere plek: Dolf Jansen eindelijk weg
Het wordt echt steeds gezelliger op X



Bassiehof – De NPO moet niet beter maar minder
Opletten, Van Zanten en Soepboer