Wolf ontregelt nu ook al het TREINVERKEER
Zijn het geen blaadjes dan zijn het wel wolven
De facto ons hele spoornet
De Telegraaf schrijft dat de eerste treinaanrijding met een wolf een feit is, al was dit zeer wel mogelijk in oktober 2023 ook al eens het geval, en viel zelfs te vermoeden dat het verantwoordelijke treintoestel 'Annemarie Jorritsma' heette. Maar goed, inmiddels dus overdwars bevestigd door een ProRail-woordvoerder, al gaat dat om 2025. "Ons spoor ligt dwars door natuur- en landelijke gebieden, waar wolven voor komen en we hebben een eerste melding van een aanrijding met zo’n roofdier gehad." Het plaatsdelict houden ze overigens GEHEIM. "Ze wil niet zeggen waar dit incident plaatsvond. ,,Nee, dat zou mogelijk kijkers kunnen trekken en dat willen we niet.”" Maar wees nou wel, we hebben het hier over een heel kleine minderheid die het voor de vreedzame meerderheid verpest, de rest van de 1799 incidenten en 32.000 minuten vertraging werden veroorzaakt door herbivoren. En dan vooral herten, en dit jaar veel meer dan vorig jaar ook: 408 in 2024 versus maar liefst 568 in 2025. Dáár zou het spoor van terug geëist moeten worden, niet de roofdieren!
Totale anarchie weer bij het spoor in Delft
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Eindelijk! Daar is ie weer! De Stationsbelevingsmonitor
Welk stadion vinden Nederlanders het aller- aller- allerleukst? Spoiler: niet Maarheeze
Schisma! Gezeik binnen ProRail om stakende treinverkeersleiders
Ah nee wat erg, vandaag moet u met de auto
NS en ProRail praten ons bij over de prestaties op het spoor in 5 plaatjes
Hoeven media dan ook geen persbericht meer over te tikken
Nieuwe intercity kapot, evacuatietrein ook kapot - beschamend NS kan echt helemaal niks
Het is echt lachwekkend, triest, sip, verdrietig en hoogst beschamend
Mobiliteit in Nederland in 1 tweet
Helaas de trein rijdt niet
Treinen in 2024 wordt nóg kutter
Foto: Intercity Den Helder - Nijmegen, mei 2024
