achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

LIVE. Het Grote Hoe Lang Kan Het Zo Niet Langer In Ter Apel Debat

Kan toch niet langer

Wat echt niet langer kan, is de situatie in Ter Apel. Maar wat opvalt aan de situatie in Ter Apel, is dat die dus al best wel lang niet meer kan. Je zou zeggen, als iets niet meer kan, dan kan het niet meer. Maar het kan dus toch. Er kunnen ook wel maatregelen worden genomen, maar dat kan dan soms toch weer niet. Dat kan allemaal niet langer dus. Of juist wel. Wat in ieder geval kan, is dat de Tweede Kamer gaat vergaderen over de plannen van Marjolein Faber. Livestream (van de Kamer, niet van Ter Apel) na de breek.
UPDATE: Pauze, 15:25 weer verder met antwoord Faber
UPDATE: Faber wil AVONDKLOK

Reaguursels

Het aanmeldcentrum van Ter Apel geheel afbreken en weer opbouwen nabij het Binnenhof. Kijken of er dan wel wetten kunnen worden aangepast.

Lekkertrekkenopennee | 13-02-25 | 20:48

Wat een drammer die Podt van D66. Prima kamervoorzitter van VVD huize en steeds meer respect voor Faber. Je zal er maar staan t.o de linkse kliek.

ebonk | 13-02-25 | 20:20

Links zit alleen maar te drammen en te zeuren zei zien dit ook maar denken niet in oplossingen,in veel EU landen gebeurt er wat in Nederland niets!!

wilbers | 13-02-25 | 18:32

Ze denken dat het volk in hun toneelstukje zal trappen en straks weer links gaat kiezen. Ze gaan nog lelijk op hun neus kijken, met name de SP.

Calastir | 13-02-25 | 18:33

Overheidsamternaren op het ministerie dit is werkweigeren dus per direct ontslag dit kan alleen maar in Nederland,Polen gaat de nieuwe asiel en immigratiewet van de EU ook weigeren waarom niet in Nederland hé RVS.

wilbers | 13-02-25 | 18:27

Begin ernstig te twijfelen aan de geschiktheid van de Kamerleden van de oppositie om hun rol uit te voeren, het enige wat ze willen is het democratische proces frustreren.

smdyasc | 13-02-25 | 18:19

Twijfel niet meer. Dit is een afgesproken toneelstukje. Ze doen het duidelijk expres. Minister antwoordt en dan zeggen ze "De minister geeft geen antwoord".

Calastir | 13-02-25 | 18:23

Ze zijn al jaren bezig de PVV aan het negeren en sinds de PVV de grootste is geworden zijn ze alleen maar de boel aan het blokkeren en de PVV aan het zwart maken. Zie ook de wens van Timmerfrans die 1 groot links blok wilt. Was dat ook niet in Frankrijk waar rechts leek te gaan winnen maar alle kleinere linkse partijen zich uit de verkiezingen trokken zodat de enige grote linkse partij alle linkse stemmers kreeg om de grootste te worden. Dan ben je ook echt bezig om voor je achterban op te komen als je jezelf uit de verkiezingen trekt.

Sinclair | 13-02-25 | 20:24

Mevrouw Faber heeft wel een engelengeduld.

Muuke | 13-02-25 | 18:14

Treiteren, Treiteren, niks anders doen ze ,piri, gr/pvd koekoek,volt, e ga maar door! Waarom slaat niemand door van rechts ?? Je hoeft je toch niet zo te laten behandelen? Wat een lafbekken ! Goed dat ik daar niet 1 dag bent ....zou gelijk nieuws zijn haha ! Never laat ik mij zo behandelen! Hoe lang pikt het volk nog ? Nu heeft pvv het ook over positief statushouders woningen huh.... Nee zo verliest pvv veel aanhang ! Niemand doet iets voor hun eigen nederlandse bevolking! Pure discriminatie...! Die ene vrouw van FVD ,ga ik steeds meer waarderen! En dat gaat pvv veel stemmen kosten,als er nog überhaupt gestemd gast worden ...want als rechts toch thuis blijft ,krijgen toch wij frans timmerflans ....?? En ondertussen weer een aanslag in Duitsland @! Nee dit hadden wij niet he mensen ,40 jaar terug!! Waardoor zou het toch komen ???

Uitlaat | 13-02-25 | 18:10

U zou ze kennis laten maken met uitlaat-service?

bitterpete | 13-02-25 | 18:18

Moah 40 jaar geleden had je RAF, maar dat was redelijk on target.

fifi23 | 13-02-25 | 18:18

Is toch prima, met éen Piri heeft links verder geen vijanden meer nodig.

zokanhetookja | 13-02-25 | 19:15

Gelukkig kun je de oppositie neegeren. Zuur zijn ze bij de Tegenpartij.

KlaagGraag | 13-02-25 | 21:29

Is dit nog steeds niet opgelost, het is bijna 6 uur. Kan zo niet langer hoor

Kladderadatsch | 13-02-25 | 17:50

De vragenstellers willen geen oplossingen. Ze willen deze PVV minister afbreken en vervangen door een linkse, volgzame minister.

Calastir | 13-02-25 | 17:55

Het zou de partijen allemaal bij elkaar sieren als ze dit even volwassen oplossen. Een deel heeft het veroorzaakt en een deel wil de puinhoop opruimen. Dat schept geen afstand maar een band. Hop kom met concrete voorstellen die ook de achterban in de 1e kamer zal volgen. Aftikken en door. Prutsers. Het zijn geen volksvertegenwoordigers maar salesfiguren van marketingclubjes.

Grijze heelmeester | 13-02-25 | 17:46

Nee joh ze staan constant in de verkiezingen komen zo modus. En ze doen er alles aan om dat bereiken ook. Dit is de strategie bij alle oppositie. Er zou gewoon op gestraft moeten worden onder het motto landverraad, want dat is het in essentie. Niks constructiefs kan bereikt worden met deze soort benadering van politiek. Treurig om naar te kijken, nog treuriger ervoor te moeten betalen.

StijllozeBurger | 13-02-25 | 18:20

Ik stel voor dat we allemaal stoppen met belasting betalen omdat we in dit land niet meer gaan betalen voor de geld verkwisting die tegenwoordig aan de dag word gelegd. Helemaal niks krijgen we geregeld omdat een stelletje jankerds alles frustreren om het frustreren. Hoe moeilijk kan het zijn als je moet blijven dweilen is het duidelijk dat de kraan afgedicht moet worden. Maar die linkse gekkies zeggen gewoon zet er nog maar een grote emmer naast dan kan het nog wel een tijdje zo door druppelen. En daar moeten ze dan telkens over vergaderen en telkens bereiken ze precies niks. Ik ben het onderhand spuugzat dat mijn land helemaal naar de klote word geholpen en elk dubbeltje omgedraaid moet worden door degene die gewoon keihard werken voor dit elitaire gepeupel zonder niveau. Kleuters is de beste term die ik erop kan plakken.

StijllozeBurger | 13-02-25 | 17:45

Er is maar 1 oplossing voor het probleem in ter Apel en dat is de grens dicht maar dat willen de dames en heren in de stoeltjes niet het enigste dat ze willen is zeuren en zaniken

Corretje | 13-02-25 | 17:14

Ze erkennen wel de overlast. Maar ze denken alleen maar aan meer opvanglocaties als oplossing ipv de instroom beperken. Dat is nooit de reden. Ze zijn knettergek daar. En de kiezers ook die de linkse partijen maar blijven steunen.

Tiscali-2 | 13-02-25 | 17:25

Die Koekkoek geeft een nieuwe betekenis aan het begrip "oliedom". Dat zo iets in de TK zit is toch een schoffering van alle Nederlanders met gezond verstand.

spanarchist | 13-02-25 | 17:10

Een soort dorpsgek van de 2e kamer.

ceriel82 | 13-02-25 | 18:01
Calastir | 13-02-25 | 17:06

De pauze was de enige update-waardige ontwikkeling tijdens het debat?

RandyBiel | 13-02-25 | 17:03

In een blok roest draaien geen tandwielen.

TeWeinigTeLaat
babyface
 | 13-02-25 | 17:01

Kunnen wij die PIRI in godsnaam niet naar huis sturen. Als ik dit domme kutwijf zie wordt ik al ziek laat staan als ze die grote bek open trekt

sloper | 13-02-25 | 16:58

Ja, een vreselijk irritant wijf met die grote slabek, ga op de markt staan Piri!

Ruud5 | 13-02-25 | 17:35

Als je CDA en D66 hoort snap je niet dat ze dit in Rutte 3 en 4 niet even geregeld hebben. Moet ik nu geloven dat CU nu zo dwars lag?

LeukDan | 13-02-25 | 16:42

Dezelfde partijen zoals de CDA, D66, PVDA/GL en SP die het strenge beleid saboteren en de poorten wagenwijd hebben opengezet staan Faber nu de gevolgen van hun eigen beleid te verwijten. Trap er niet in. Ze willen niet minder, maar juist nog veel meer ellende.

Calastir | 13-02-25 | 16:54

Die partijen hebben hun kiezers massaal zien vertrekken. De enige reden waarom ze nu zogenaamd voor streng asielbeleid zijn is om hun kiezers terug te winnen. Zodra er verkiezingen zijn en ze PVV en verwante partijen kunnen uitsluiten gaan ze weer op oude voet verder.

nostyle-still-alife | 13-02-25 | 17:47

Die Bontebal heeft echt kilo's boter op zijn hoofd of niet.

fifi23 | 13-02-25 | 16:26

Ja, hij vindt het slappe hap maar zijn club deed tientallen jaren mee om het uit de hand te laten lopen, en nu ook zijn geestverwanten bij het NSC die alles traineren. Vreselijke zeikerd die Bontenbal.

Ruud5 | 13-02-25 | 17:31
@Ruud5 | 13-02-25 | 17:31:

Kamer neemt Faber op de korrel om hardnekkige overlast Ter Apel: ’Slappe hap, minister blaft maar bijt niet’ En wanneer gaan ze akkoord met harde maatregelen van Faber?

KlaagGraag | 13-02-25 | 21:10

Miep Piri luistert dus niet eens. Blah blah blah. Politieke drek uitbraken, maar niet eens weten wat de agenda is. En dan die Bontenbal. Wanneer maakt die zich eens sterk om wetgeving aan te passen zodat dat totale afval direct in de zak retour zandbak gaat?

marcoplarco | 13-02-25 | 16:20

Dat is het. Wel van alles willen maar geen wetgeving willen aanpassen. Ik blijf het herhalen, Noodwet weer op tafel. Trouwens Faber zit ook gevangen is 10 miljoen regels. Maakt niks klaar. Wordt niks.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 16:38
@ChalinaRosa | 13-02-25 | 16:38:

Noodwet, eensch !

Dwaalgast | 13-02-25 | 17:33

Zijn al die mensen met camera's, microfoons en notitieblokjes met de bus/trein gekomen? Wel jullie boetes betalen hè? Wel even het goede voorbeeld geven graag. Arriva: 92 procent van boetes voor zwartrijden van en naar azc Ter Apel niet betaald https://archive.md/FebDo

Sneerpoets | 13-02-25 | 16:19

Geldt vast niet alleen voor de boetes die worden uitgeschreven in het OV. Overlast dronkenschap diefstal etc.

Longhorn | 13-02-25 | 16:23

Dus nu is geheel links Faber aan het verwittigen dat ze in 7 maanden niets gedaan heeft terwijl 12 jaar Rutte en diezelfde linkse partijen dit hebben laten gebeuren. Tegelijk legt Faber uit dat ze gedwongen is aan EU wetten en dat de rechter haar ook al teruggefloten heeft. Faber moet dus naar oplossingen zoeken dat overal tussen past. Maar nee, Faber doet niets volgens heel links maar komt zelf ook niet met voorstellen.

Sinclair | 13-02-25 | 16:06

Dezelfde partijen zoals de SP die het strenge beleid saboteren en de poorten wagenwijd hebben opengezet staan Faber nu de gevolgen te verwijten. Trap er niet in. Ze willen niet minder, maar nog meer ellende.

Calastir | 13-02-25 | 16:18
@Calastir | 13-02-25 | 16:18:

Ja, ik ben gestopt met kijken, dat hele stel dat nu te hoop loopt tegen Faber heeft kilo's boter op het hoofd. Is niet goed voor mijn bloeddruk

Ruud5 | 13-02-25 | 17:33

Mag ik hetzeggen??? Allemaal oprutten, opvang alleen voor oorlogsslachtoffers (die nog leven), met een opmerking: "je mag niet blijven" (alleen zolang het niet veilig is in je k*tland van herkomst, daarna meteen terug). GEEN gezinshereniging - jij kan wel, hullie niet??? Alleen opvang in tenten met de basisbehoeften. GEEN gang naar de rechter - jij komt hier - doe wat wij zeggen. GEEN recht op schadevergoeding voor wat dan ook. En meteen uitzetten van gelukszoekers die hier geen kans maken.

tsarion | 13-02-25 | 16:01

Die van Nispen doet net als of dit soort shit met asielzoekers pas is sinds Faber de minister is. Man het is al jaren aan de gang en die mensen moeten gewoon weg. Hup vliegtuid in en wegwezen,

fifi23 | 13-02-25 | 15:58

En alweer we gaan spreiden rideltje van hem. Als de shit in de potligt is dat beter dan wanneer ik het over de hele WC uitsmeer.

fifi23 | 13-02-25 | 16:01

Als een malle door de procedure heen. Dat zorgt ervoor dat ter Apel niet volloopt. Maar waar gaan die mensen dan naartoe Podt?

Tiscali-2 | 13-02-25 | 15:54

Faber zit gevangen in de fuik van regeltjes die door partijen als het cda is gemaakt. En nu staat Bontebal schijnheilig te briesen dat Faber te soft is.

Selassie | 13-02-25 | 15:50

Precies. En te langzaam.

Patje | 13-02-25 | 15:51

Goed punt!

Jan, Leiden | 13-02-25 | 16:16
@Patje | 13-02-25 | 15:51:

Te langzaam klopt wel.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 16:43

Ondertussen in München een Afghaan die op een menigte inrijdt.....

Hornpub | 13-02-25 | 15:45

En dan die Podt en Piri maar volhouden dat het allemaal zielige vluchtelingen zijn. Waanzin ten top dit debat.

Tiscali-2 | 13-02-25 | 15:51

Wat wil Bontebal nou? De wet zoals hij en zijn buddies dat ooit hebben opgesteld blokkeren dat die gast onmiddelijk het land uit wordt gegooit. . Hij weet dat er geen oplossing is met de huidige wetgeving en als dat wordt aangepast dan begint hij te gilden met de verdagen en alles.

fifi23 | 13-02-25 | 15:45

Hij wil het vooral oneens zijn met de minister.

Selassie | 13-02-25 | 15:51

Er zijn drie mogelijkheden: 1) Faber is incompetent 2) Ze wordt enorm tegengewerkt op haar ministerie 3) Van beide een beetje

Hornpub | 13-02-25 | 15:41

1) ze moet nu nog opereren binnen de huidige wet- en regelgeving. Daarom is die nieuwe asielwet zo van belang!

Jan, Leiden | 13-02-25 | 16:17

Van beiden een beetje.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 16:45

"De asielcrisis is de schuld van de PVV en niet van haar voorgangers"

Patje | 13-02-25 | 15:38

Oh, Daar komt Piri. Nog wat insperatie opgedaan bij Francesca Albanese?? . Mens ga toch zitten

fifi23 | 13-02-25 | 15:38

Wat een gelul die Piri.

Longhorn | 13-02-25 | 15:40

hahahah Piri: "gaat toch eens normaal het debat aan!" Jezus pot en ketel much

fifi23 | 13-02-25 | 15:40

Piri is een vrouw die ik een hoge positie gun in de Gazastrook. Die heeft daar zoveel kijk op, dat zou denk ik echt het verschil maken.

Hornpub | 13-02-25 | 15:42

Die Piri met die harde stem is een bijzonder onaangenaam mens

Ruud5 | 13-02-25 | 15:52

Er gaan vele miljarden (belasting) gelden rond in de asiel keten. Vele ambtelijke baantjes hangen er omheen. Ambtenaren zijn in ons landje de uitvoerende baas en de politieke macht is jaren geleden stilletjes ingeleverd aan “ Brussel”. Dat gedoe in Den Haag is helaas een achterhoede gevecht.

Bert Biogas
babyface
 | 13-02-25 | 15:29

Wij schrijven hier al jaren over. Waar o waar is het nuchter verstand, hoe kan het toch dat dit land volgepropt moet worden coute que coute. Er zijn genoeg tests gedaan met ratten.. stop er veel bij elkaar en ze vreten elkaar op. Ik vind dit onbegrijpelijk.

De Let | 13-02-25 | 15:11

Niet alleen dit land. De EU wil een grotere omvang van de bevolking, omdat dat de economie vergroot. Dat is de enige reden. Dat daar op deze manier extreem veel nadelen aan zitten, boeit niet. Als de economie maar groeit. En dan niet door innovatie, maar door bevolkingsgroei.

Gazelle | 13-02-25 | 15:19

Dat met die ratten. Lijkt me echt een PVV-oplossing

Sapperloot | 13-02-25 | 15:37

Het is trekken aan een dood paard.

demaup | 13-02-25 | 15:08

Is Faber het dode paard of de asielproblemen?

Schadenfreude | 13-02-25 | 15:59
@Schadenfreude | 13-02-25 | 15:59:

Moeten wij u dat nog uitleggen

Corretje | 13-02-25 | 17:05

Dit land moet klappen ,failliet gaan gaat echt wel gebeuren ,w4 miljard asiel industrie jaarlijks Geheel links verdomd echt van alles om de eigen bevolking van Nederland te beschermen! Pure Dicriminatie tegen ons ! Ons Kids,ouderen ,eigen ned jonge gezinnen kunnen de pest krijgen ! D66,Cda,Cu,vdd hebben de rotzooi veroorzaakt al 30 jaar ! En nu hebben wij de afvallige volt ,gr/pvda,pvdd ,denk ,die echt alles blokkeren, incl de linkse rechters en RV S (jaja tegen hun eigen Nederlanders zijn die de asiel industrie spuugzat ....

Uitlaat | 13-02-25 | 14:52

Geld, geld en geld. Je denkt toch niet dat het die linkse idioten om de mensen te doen is. Een gstevige audit zoalsnin V.s. zou hier ook wel fijn zijn.

Okami | 13-02-25 | 14:59

eens

hagelkruis | 13-02-25 | 15:00

Waarom moeten wij van de EU iedereen maar opvangen? Het moet nou toch wel een keer duidelijk zijn dat het asielsysteem in meerdere landen overspoeld wordt? Wat imo dan redelijk zou zijn is dat de EU dan, al was het maar als noodmaatregel, voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld 5 jaar lang) een maximum aantal toestaat en dat we het meerdere daarboven dan weg mogen sturen. NL is een netto-betaler aan de EU. En we betalen echt veel! Het gaat om miljarden! Maar ... als NL jarenlang met een asielcrisis te kampen heeft, laten ze NL vallen als een baksteen en mag NL alles zelf oplossen. Waar gaat dit heen zo?

gaffelbaard | 13-02-25 | 14:50

NL mag helemaal niks oplossen. We moeten alles doorslikken.

Longhorn | 13-02-25 | 14:52
@Longhorn | 13-02-25 | 14:52:

'doorslikken kreng!, het is geen accuzuur...'

HetOorAakel | 13-02-25 | 14:59

Onze politici hebben geleerd te buigen en te knippen voor de EU, ze kunnen niet meer zelfstandig denken of kritisch nadenken, laat staan beslissingen nemen ten gunste van Nederland "ja maar het moet van de EU". Allen hopend op een vet betaald baantje in Brussel, zullen ze lachend alles torpederen wat asiel betreft.,

lanexx | 13-02-25 | 15:11

En waar is de spreidingswet voor heel Europa? Zo zijn er landen die in verhouding minder opnemen. Overigens zag ik begin deze week ergens een Duitse discussie over dit onderwerp voorbij komen, daar hadden ze het over 600.000 asielzoekers in het afgelopen jaar. Als ik dan door reken praten we voor heel Europa over miljoenen per jaar en er lijkt geen einde aan te komen. Nog effe en die zandbak daar is leeg.

Sinclair | 13-02-25 | 15:15
@Sinclair | 13-02-25 | 15:15:

Maak je geen illusies, die zandbak raakt nooit leeg.

Longhorn | 13-02-25 | 15:22

@gaffelbaard. Las ik niet onlangs dat er nog een behoorlijke naheffing voor de eu binnen is gekomen ook nog?

Muuke | 13-02-25 | 18:41
@Muuke | 13-02-25 | 18:41:

Dat moet ik dan hebben gemist.

gaffelbaard | 13-02-25 | 19:39

Gelukkig beperkt de overlast zich tot Ter Apel.

Longhorn | 13-02-25 | 14:47

Ja natuurlijk. Echt waar he?

gaffelbaard | 13-02-25 | 15:12

De grote demografische vervanging ... Ik moet er iedere keer weer om lachen, dat gestoorden in de 2e kamer mogen zitten.

Schadenfreude | 13-02-25 | 14:47

Hoe oud bent u, als ik vragen mag?

Longhorn | 13-02-25 | 14:49

Meerdere wetenschappers en onderzoekers hebben dikke boeken over "demografische oorlogsvoering" geschreven. Het is een van de methoden methoden van hybride oorlogsvoering. Zoek er maar eens op. We hebben zelf ook voorbeelden ervan kunnen meemaken: Belarus met de grens aan Polen, Turkije en de grens met Griekenland, Marokko met de grens met Spanje, weer Turkije toen Erdogan dreigde de asieldeal op te blazen en dreigde alle vlvluchtelingen naar de EU te sturen, maar de grens VS-Mexico zou ook als voorbeeld kunnen dienen. Ook in de geschiedenis zijn meerdere voorbeelden te noemen.

gaffelbaard | 13-02-25 | 15:09
@Longhorn | 13-02-25 | 14:49:

Hoe ervaren met gestoorden bent u ?was een betere vraag geweest. Het antwoord is dan: ik zie bijna dagelijks mensen die dat soort malle taal uit slaan en ze zijn allemaal onder behandeling voor die onderliggende aandoening.

Schadenfreude | 13-02-25 | 16:05
@gaffelbaard | 13-02-25 | 15:09:

Je bedoelt: 'Wit Rusland bij de grens van Polska'.

PjotrdeKok | 13-02-25 | 16:56

Welke trede, welke trede.... Wat een hopeloos gezeur. Gaar nergens meer over.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 14:39

De bak in ? De bak zit vol.

Longhorn | 13-02-25 | 14:38

Merkel haalde ze binnen, niet Faber, doe eens aardig tegen haar.

gato | 13-02-25 | 14:38

Als bewoners van ter Apel even kijken wat de stikstofdepositie is van een eventuele uitbreiding. En klaar weer!

pibasso | 13-02-25 | 14:37

Het probleem is dat er teveel regeltjes en wetjes zijn die misbruikt worden. Geeft iemand overlast, na een waarschuwing bij een tweede overtreding, hup wegwezen. Veilig land van herkomst? Hup weg! Ga je binnen 5 jaar na asielaanvraag naar je thuisland op vakantie. Hup weg! Dat willen ze zien. Maak daar nu eens wetten voor.

nerugaer | 13-02-25 | 14:34

...en ophouden met paspoorten strooien. alléén nog tijdelijke verblijfsvergunningen die misschien bij goed gedrag eventueel een halfjaartje verlengd kunnen worden, theoretisch. geen vergunning meer = naar huis.

doubledutch2 | 13-02-25 | 15:22

Ook deze SGP'er wil niet inzin dat we allemaal willen dat overlastgevers pleite gaan, maar bla bla wetten dit blokkeren. . Past de wet in godsnaam aan.

fifi23 | 13-02-25 | 14:34

Ik was niet aan het kijken maar wel aan het luisteren, je kon gelijk aan de manier van het kwezelig gewauwel van die vent horen van welke partij hij was.

zwellevertje | 13-02-25 | 14:43
@zwellevertje | 13-02-25 | 14:43:

Daar hebben we niets aan zolang wetten niet, of zeer selectief, worden gehandhaafd(t).

Shawnee | 13-02-25 | 17:11

Wat men maar niet wil accepteren is dat de voorstellen van Faber juridisch niet goed in elkaar zitten en deels onuitvoerbaar zijn. Dát moet dit kabinet oplossen. Laten we nou niet gaan doen of de RvS een ‘links’ bolwerk of wat dan ook is.

Bigi Bana Boy | 13-02-25 | 14:32

Elke poging om de asielstroom in te perken zal afgeschoten worden. Waarom? Omdat via Europese regelgeving alles is dichtgetimmerd. En de RvS ís een links bolwerk. De enige mogelijkheid is om verdragen op te zeggen en ervoor te zorgen dat asielzoekers niet eindeloos meer in procedure kunnen gaan. Die proceduremogelijkheden, daar fietsen alle schreeuwers van vandaag zorgvuldig omheen, ook Diederik Boomsma, die er wel heel even in de buurt kwam.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 14:40

Oplossen door asap regels en wetten aan te passen.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 14:41

Een aparte categorie voor fatbikes is ook onuitvoerbaar. Daar heeft de gevestigde orde een andere mening.

Andorian1 | 13-02-25 | 14:50

En weer moet ik mij verbazen dat politici niet het idee hebben hoe een extraparlementair kabinet werkt. Mevrouw Rajkowski (leuke dame overigens) krijgt naar haar hoofd geslingerd dat het haar partij is dat in de regering zit en een motie niet nodig is. Het kabinet dat nu opereert staat los van de partijen en voeren alleen het regeerakkoord uit zonder verdere beïnvloeding vanuit de partijen.

Sinclair | 13-02-25 | 14:31

Hoe los het kabinet van de partijen staat bleek van de week maar weer toen die staatsecretaris als een klein kind bij Wilders op het matje werd geroepen om daar de oren gewassen te krijgen. Nog afgezien van het feit dat Dilan geen woord durft te zeggen zonder dat dat goedgekeurd is door het VVD politbureau.

zwellevertje | 13-02-25 | 14:38
@zwellevertje | 13-02-25 | 14:38:

Ik begreep dat de staatssecretaris zich niet bepaald als een klein kind de oren liet wassen. Het was een behoorlijke discussie, en dat past wel bij een extraparlementair kabinet.

Schmalz | 13-02-25 | 14:45
@Schmalz | 13-02-25 | 14:45:

Ik kan me idd voorstellen dat bedoelde staatsecretaris zegt dat ze zich niet herkend in mijn woorden, mocht ze die lezen ;)

zwellevertje | 13-02-25 | 14:50

Kansarmen moet je niet spreiden die moet je het land uittrappen. Hou op met dat gelul van de rechter blablabla.

Longhorn | 13-02-25 | 14:31

Dat dus.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 14:55

Nu de schreeuwer van de SP weer. . Nu weer een onzin om de overlastgevers maar weer ergens anders op vangen. waar? op Rottermerplaat? Man man man wat een neuzelaar.

fifi23 | 13-02-25 | 14:24

Je hebt op zich geen verkeerd idee toch?

The-loopy-cowboy | 13-02-25 | 14:37

Dingdong: volgens mijn browser staan de reacties op het topic hierboven nog niet open? Niet dat ik verder van zulks ook maar enig verstand heb?

Hetkanverkeren | 13-02-25 | 14:22

Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Crest of Waves | 13-02-25 | 16:02
@Crest of Waves | 13-02-25 | 16:02:

Het is geen onwil: https://www.youtube.com/watch?v=gO17hN-YvBc Maar PTSS is nou eenmaal een raar dingetje. Maar die gaan we ook maar gewoon te boven komen.

Hetkanverkeren | 13-02-25 | 17:04

Dus omdat het de instroom niet helpt moeten we dit dan maar niet doen? Alles wat de procedure verbeterd is beter toch.

SailingDuck | 13-02-25 | 14:21

Ik stop even met kijken; krijg braakneigingen van het aanschouwen van individuen als Podt en Koekkoek....

Kievit | 13-02-25 | 14:19

Van Baarle van DENK is ook zo aan de beurt. Braak!

eerstneukendanpraten | 13-02-25 | 14:24

Ben even gaan kijken wanneer een asielzoeker uitgeprocedeerd is. Kwam uit op Oneworld: 'Mensen van wie de asielaanvraag is afgewezen, worden vaak ‘uitgeprocedeerd’ genoemd. Maar die term is behalve stigmatiserend ook onjuist en misleidend, zeggen advocaten en hulpverleners. ‘‘Uitgeprocedeerd’ is een betekenisloze term die alleen voor politieke doeleinden wordt gebruikt.’ En dan groot: 'Dankzij Europese regels mag je altijd een nieuwe asielaanvraag doen.' https://www.oneworld.nl/mensenrechten/asielzoekers-zijn-zelden-uitgeprocedeerd-gebruik-die-term-niet/

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 14:14

Ugh De voorstellen van de VVD dame kunnen allemaal NIET!!!! Mensen rechten bla bla bla. Elke rechter stemt het weg. . Pas in godsnaam de wet aan. Stap uit dat bulshit verdrag. Wat zal de boete zijn? 500 miljoen door de EU? Vergelijk dat met de kosten dan wist ik het wel. Betaal die boete en negeer alles wat ze willen.

fifi23 | 13-02-25 | 14:13

Dat! Pas de wetten aan en/of zeg verdragen op en hou een sop met rechters aan te vallen.

Bigi Bana Boy | 13-02-25 | 14:33
@Bigi Bana Boy | 13-02-25 | 14:33:

Precies. Eerst onuitvoerbare wetten maken en dan verbaasd zijn door de uitspraken van de rechter.

Malle moer | 13-02-25 | 14:39

Wat een ittitant mens id die Podt...

Kievit | 13-02-25 | 14:13

sorry voor de typefouten

Kievit | 13-02-25 | 14:15

De laatste linkse pvda-wethouders stoppen er, om Wilders te pesten, nog zo snel mogelijk wat in de dorpen weg.....hier deze week weer 4 diep-ongelukkige Syriërs...NZOW 5km weilanden..geen openbaar vervoer...de laatste inburgerings-vrijwilliger 6 jaar geleden gestopt. Dan krijg je mensen die vanzelf ongelukkig en gek worden.

hagelkruis | 13-02-25 | 14:09

Dan gaan ze toch terug naar huis?

Duwbak_Linda | 13-02-25 | 14:10

Schandelijk, je kan toch op zijn minst een mooie moskee bouwen voor die mensen.

FIDF | 13-02-25 | 14:11
@FIDF | 13-02-25 | 14:11:

Een moskeet

amateurrr | 13-02-25 | 14:13

Het is beleid om de AZC op een voor Amsterdam zo ongunstige dmv OV mogelijke plaats neer te zetten. Denk maar in Ter Apel, Budel etc. Overal ben je enkele reis minstens 2 uur bezig om Amsterdam-centrum te bereiken. Één van de uitzonderingen is het AZC in Schagen. Daar vandaan kun je binnen 15 minuten lopend naar het station en heb je een IC verbinding met Amsterdam Centraal. Hier zitten ze mee in hun maag.

Haberdoebas | 13-02-25 | 14:14

Don Ceder zegt over het aanmeldproces: "Vingerafdrukken, gesprekje, dat kan overal." Het maakt ze geen reet uit wie er binnenkomt en wat hij gedaan heeft. Een gesprekje...

Moriarty | 13-02-25 | 14:08

Spreiden, spreiden, spreiden. Elke andere optie wordt niet geaccepteerd door de grote partijen.

FIDF | 13-02-25 | 14:08

De hele immigratie ellende komt op conto van de linkse ellende die mede met de VVD er voor hebben gezorgd dat we nu met de gebakken peren zitten. Deze chaos zagen veruit het grootste gedeelte van de inwoners van ons land al van mijlen ver aankomen, maar daar hadden de linkse boven ons gestelden maling aan, en werden mensen die dit signaleerde uitgemaakt voor een smerige racist of fascist. Nu hebben ze wel weer het gore lef om minister Faber de asiel ellende in de schoenen te schuiven.

leo59 | 13-02-25 | 14:07

-weggejorist-

fifi23 | 13-02-25 | 14:07

Wat een ongelooflijk faal kabinet: Totaal nergens toe in staat... We zijn nu 1.5 jaar verder, en nog totaal geen verandering m.b.t. de voorgaande kabinetten. En dan voor te stellen als dadelijk gewoon The Usual Suspects weer terug aan de macht zijn, dan kan ik je nu al garanderen dat zij beleid zullen gaan invoeren die nog een paar keer erger is dan voorgaand beleid - alleen al om Wilders & co terug te pakken...

SletGPT | 13-02-25 | 14:05

The Usual Suspects zijn nog steeds aan de macht.

UnderTheDevil | 13-02-25 | 14:15

Zoveel jaren er een puinhoop van maken los je niet in een jaar op en als je ook nog eens tegen gewerkt wordt door activistische ambtenaren schiet het al helemaal niet op.

civilian | 13-02-25 | 14:16

Verkiezingen waren anderhalf jaar geleden. Kabinet zit er net 7 maanden.

Polderpoonier | 13-02-25 | 14:35

Ter Apel ging al de goede kant op toch? https://nos.nl/artikel/2543838-opvallende-daling-aantal-asielzoekers-ter-apel Of zit de ellende ondertussen in Biddinghuizen..

TurpinDick | 13-02-25 | 14:04

Deugen voor de bühne. Ze willen publiekelijk allemaal wat aan de overlast in Ter Apel doen, maar achter de schermen zijn ze toch vooral bezig Faber en co tegen te werken.

spanarchist | 13-02-25 | 14:02

Nu gaat het over extra aanmeldcentra. Ceder (CU), Van Nispen (SP) en helaas ook Diederik Boomsma van NSC zijn vastbesloten het probleem groter te maken en lekker uit te smeren.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 14:07

Doodvermoeiend dit kabinet en de oppositie. Voor de verkiezingen de mond vol over de grote opgaven waar we voor staan als land en zodra puntje bij paaltje komt is het gewoon ordinair politieke stellingen innemen en helemaal niks oplossen. Musk heeft gewoon gelijk, de politiek kan gewoon helemaal niks.

BBRDWR | 13-02-25 | 14:02

Had inderdaad hier ook anders gehoopt maar de trainerende invloed van het zittende establishment is inmens. Ze vergeten daar totaal dat ze duurzaam voor het land moeten zorgen. Los het op in plaats van schaken voor je gebakkenluchtclubje.

Grijze heelmeester | 13-02-25 | 14:04

Dhaka aan de Noordzee.

McCain | 13-02-25 | 14:02

Ondertussen staat hier de telefoon roodgloeiend van Nederlanders, belgen, duitsers en scandies die hier in spanje willen wonen, raar zeg. Met 10 - 20 jaar woont er geen normaal mens meer permanent in NL.

Blaffendehond | 13-02-25 | 14:01

Nou je kan zo mijn huis kopen, zeezicht, kom dus maar Nederlanders. Buitenlanders zijn er niet, wel 2 zwembaden.

gato | 13-02-25 | 14:17

Boomsma van NSC: snellere procedure, en daarna hebben ze nog beroepsmogelijkheden. Ze moeten aan de beroepsmogelijkheden gaan sleutelen, dat kan niet anders. Zelfs Podt wil ze snel terug hebben, Van Nispen ook. Daarna wil Boomsma een versnelde procedure bij de rechtbanken. Hij begrijpt niet dat er oeverloos doorgeprocedeerd kan worden.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:59

Je zal maar conducteur zijn... Arriva: 92 procent van boetes voor zwartrijden van en naar azc Ter Apel niet betaald.

Plukkieplukkie | 13-02-25 | 13:59

Waarom lukt niks in dit land?

Tommyboy
babyface
 | 13-02-25 | 13:58

Omdat mensen die liever slopen dan bouwen de boel gekaapt hebben.

UnderTheDevil | 13-02-25 | 14:00

Omdat het een papieren land is. Regels, regeltjes, nog meer regels, regels, we hebben ons vastgezet in regels. Doorpakken, normaal gezond verstand, is allemaal weg in Den Haag. En buiten komen is ook weg. Alles bedacht achter warme veilige bureaus.

ChalinaRosa | 13-02-25 | 14:28

-weggejorist-

Ervaringsdeskundige | 13-02-25 | 13:58

zet dat opvang centrum lekker aan de gracht in amsterdam, dan kan d66 wel ineens buigen binnen een uur of wat

Blaffendehond | 13-02-25 | 13:55

De volgende naetterende Ruttiaanse puinhoop: Ter Apel. Twee jaar geleden was het er zelfs zo'n bende dat mensen buiten sliepen in onhygiënische omstandigheden. 'Vecht je maar in.'

Te-kapen-varen | 13-02-25 | 13:53

En groen is de huiskleur van de islam. Komt dat even mooi uit. Vandaar ook dat ze GroenLinks proberen over te nemen

WatEenWeer
babyface
 | 13-02-25 | 13:54
@WatEenWeer | 13-02-25 | 13:54:

????

Te-kapen-varen | 13-02-25 | 13:56
@WatEenWeer | 13-02-25 | 13:54:

Dit was dus een zwerf-reaguursel dat ergens anders geplakt moest worden. Maar nu ik hier toch ben. Dat onhygiënische..... Ze vluchten voor (zegge ze) erbarmelijke omstandigheden. En die creëren ze dan zelf weer hier. Gratis onderdak, gratis eten, gratis kachel, wasmachine, cususje.... Maar even zelf de wc schoon maken.... ho maar. Breng Joden naar een arm land.... en 20 jaren later floreert het. Breng islamitische vluchtelingen naar een florerend land, en 20 jaren later is het chaos, strijd, haat en armoede.

WatEenWeer
babyface
 | 13-02-25 | 14:01

De invasie is aan de gang. Wij huisvesten her en der en als het uit de klauw loopt, zeggen we: dat kán toch niet. Ik zou zeggen: Google eens op 'invasie' en check effe wat de positie van de oorspronkelijke bewoners is. Succes. PS: en dat je daarvan een extreem grondige hekel aan kartel en andere ... jeweetwels krijgt, dat hoort erbij hoor. Nu nog goed stemmen de volgende keer!

Zomaarwat | 13-02-25 | 13:53

Op Groenland is nog ruimte. Kan Schoof niet eens informeren of het te koop is?

TurpinDick | 13-02-25 | 13:51

En groen is de huiskleur van de islam. Komt dat even mooi uit. Vandaar ook dat ze GroenLinks proberen over te nemen

WatEenWeer
babyface
 | 13-02-25 | 13:55

Jaren terug had ik in mijn werkkring een regiohoofd. Die man riep ook regelmatig "Dat kan zo niet langer doorgaan!" En vervolgens gebeurde er niets, en deed hij er niets aan. Bij een reorganisatie werd hij 'bevorderd' tot "hoofd facilitair', baas van de puntenslijpers en ordners, zeg maar. Terecht, denk ik. Het was trouwens best een aardige kerel, maar daar ging het natuurlijk niet om.

KeesBruin | 13-02-25 | 13:49

Typisch, en herkenbaar. Dat mag dus niet! https://youtu.be/3BfBbh-IrSw?si=CtdabDb5GRn-pmc7

TurpinDick | 13-02-25 | 13:53

Verspreiden onder iedereen thuis die voor instroom is. Dan is er ruimte zat.

Harry.Langezwaal | 13-02-25 | 13:49

Oh Oh Hamas fan-Boy is nu aan de beurt. Lekker Gillen want Moslim haat!!!!!

fifi23 | 13-02-25 | 13:49

Hoezo doet Bosma zelden tot nooit de asieligdebatten?

Abject | 13-02-25 | 13:49

Amsterdam ombouwen tot azc. Dichtbij Schiphol voor versnelde uitzetting.

Ing. eslapen | 13-02-25 | 13:48

Meteen de inwoners van Amsterdam ook maar uitzetten, al was het maar de grachtengordel? Zijn we ook van de oorzaak van die aanzuigende werking verlost.

Abject | 13-02-25 | 13:50

Als je die grachten afdamt en leegpompt en er een zeiltje over trekt kun je er daar zo een paar honderdduizend extra kwijt.

zwellevertje | 13-02-25 | 13:53

Schiphol is Hoofddorp, bouw dat maar om. En hou Amsterdam voor de Amsterdammers.

TurpinDick | 13-02-25 | 13:55
@Abject | 13-02-25 | 13:50:

Huis gedwongen laten verkopen en met de buit emigreren. Je kunt het slechter in het leven treffen.

Gazelle | 13-02-25 | 13:57
@Abject | 13-02-25 | 13:50:

dat zijn ze toch al van plan https://ibb.co/N6qW1Kgh

TurpinDick | 13-02-25 | 14:00
@TurpinDick | 13-02-25 | 14:00:

Wat ern nazi's zijn dat toch bij Groen Links. Ouderen mogen niet meer medisch behandeld worden en nu ook al niet in hin woning blijven. Geldt dit voor "ouderen: ook of enkel voor "ouderen:. Echt een hele enge club, Groen Links. Doodeng.

Gazelle | 13-02-25 | 14:03
@Abject | 13-02-25 | 13:50:

Ja en kunnen de voc grachtenpanden ook gelijk aan akwasi worden gegeven als boetedoening voor de slavenij

Grijze heelmeester | 13-02-25 | 14:07
@TurpinDick | 13-02-25 | 13:55:

Amsterdammers? In Amsterdam? Wonen die daar nog? Ik dacht dat die allemaal in Purmerend en Almere zaten eigenlijk.

treintrien | 13-02-25 | 14:09
@treintrien | 13-02-25 | 14:09:

Van mijn kennissen en vrienden van 30 jaar geleden woont de meerderheid nog in Amsterdam. Daarvan zijn er een aantal ook geboren en getogen daar, die willen niet weg.

TurpinDick | 13-02-25 | 14:17
@Gazelle | 13-02-25 | 14:03:

Huh? Ouders mogen niet meer medisch behandeld worden??

ChalinaRosa | 13-02-25 | 14:36

Ze kunnen hier in NL nog wel wat van Trump en Homan leren op het vlak van illegalen daadwerkelijk uitzetten. Met de nadruk van daadwerkelijk, want daar zit het hem hier in.

BestWelSlim | 13-02-25 | 13:48

Het is denk ik beter dat Faber aftreedt. Ze is niet meer geloofwaardig.

Après toi | 13-02-25 | 13:47

Dan mag het hele kabinet wel aftreden, en vooral de linkse partijen mogen de Kamer verlaten. Obstructie, heet dat wat ze aan het doen zijn.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:49

Weet je wij halen Eric van der Burg weer terug, is dat geen goed idee!!

deja_view | 13-02-25 | 13:51

Bijkans álle bewindslieden van de afgelopen 40 (en iets langer ook nog wel) jaar hebben een groter geloofswaardigheidsprobleem dan Faber. U klinkt daarom erg ongeloofwaardig.

Zomaarwat | 13-02-25 | 13:55

Rutte is er ook 8 jaar mee weggekomen. Hugo ook minimaal 4 jaar.

TurpinDick | 13-02-25 | 13:56
@deja_view | 13-02-25 | 13:51:

Ja, die was pas geloofwaardig!

amateurrr | 13-02-25 | 14:00

Van Der Burg heeft zijn best in ieder geval niet genoeg gedaan. Er was veel meer mogelijk. In plaats daarvan komt die sociaal liberaal met een spreidingswet. Er zal wel gelachen zijn om de naam.. nederlanders spreidt de benen maar dan wordt u hard genaaid.

Grijze heelmeester | 13-02-25 | 14:10

De rotte apel.

WatEenWeer
babyface
 | 13-02-25 | 13:46

Maar de boom hangt er vol mee. Het bos staat daar vol mee. Hele volksstammen zijn er behept mee. De wandelende tak strijkt hier neer. Het enige dat helpt is retour zenden van rotte appels en een importverbod van zieke bomen.

WatEenWeer
babyface
 | 13-02-25 | 14:18

Ligt in Groningen toch? Heeft den haag

murciano | 13-02-25 | 13:46

Schijt aan...voorbeelden zat...

murciano | 13-02-25 | 13:46

Als het zo'n verschrikkelijk probleem is voor de asielzoekers: De meeste asielzoekers zijn via Duitsland, Oostenrijk enz. ons land binnengeslopen en hadden daar asiel kunnen aanvragen of hebben dat gedaan waardoor ze het recht verliezen hier asiel aan te vragen. Die kunnen uitgezet worden. Het restantje hoeft maar twee kilometer te lopen om (weer) in Wir-schaffen-dass-Duitsland verwelkomd te worden om daar voor de eerste keer asiel aan te vragen. Probleem opgelost.

PjotrdeKok | 13-02-25 | 13:45

D'666. Jarenlang meer, meer, meer asiliërs hierheen halen. Die mensen kennen dus écht geen enkele schaamte. Wát een schande

marcoplarco | 13-02-25 | 13:44

Maakt het wat uit? Bij elke beslissing rennen asielzoekers naar de rechter en krijgen ze van de rechter gelijk. Hoe kanslozer, hoe succesvoller, lijkt het wel.

Gazelle | 13-02-25 | 13:44

Dat komt omdat er een leger van asieladvocaten voor je klaarstaat die eraan verdienen. En de wetgeving in Nederland biedt hier ook alle ruimte voor.

nostyle-still-alife | 13-02-25 | 13:51
@nostyle-still-alife | 13-02-25 | 13:51:

F e i t e l i j k is die beroepsmogelijkheid en de uitspraak in Nederland mogen afwachten al een verbijfsvergunning.

bisbisbis | 13-02-25 | 14:06

Ja maar. . . de dametjes en heertjes in de Raad van State (die zelf allemaal riant en veilig en vooral ver van de AZC's en opvang-lokatie's wonen) zijn het niet met mw. Faber eens. . .

Centaur | 13-02-25 | 13:43

Dus de veiliglanders binnen 10 dagen afwijzen en dan D66 troela, Wat dan? Marokko/Algarije/Tunesie neemt ze niet terug en we kunnen ze niet vast zetten. Wat wil je doen dan? ze gaan tot in de eeuwigheid in beroep betaald door ons en lekker verder. Kom eens met iets wat wel werkt want die 10 dagen is zo'n onzin

fifi23 | 13-02-25 | 13:43

Faber móet het aantal beroepsmogelijkheden inperken, in elk geval daartoe een voorstel doen. (Die van Nispen van de SP blijft maar krijsen om een spreidingswet, in wat voor vorm dan ook.)

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:47

Dat plan van Podt is wel goed. Een soort wasstraat die tien dagen duurt, en onmiddellijke terugkeer. Dat zei ze toch? En dan nog iets van een soda-regeling. Ze is erg proper.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:42

Mag niet van de rechter.

Gazelle | 13-02-25 | 13:45

Ik moet eigenlijk wel toegeven dat Ter Apel me totaal niet interesseert. De overlastgevers zullen op andere plekken ook overlast geven. Als we ze dan toch niet het land uit kunnen zetten, heb ik ze liever in Ter Apel dan bij mij in de buurt.

LeukDan | 13-02-25 | 13:40

Ik liever op Antarctica.

Balzakius | 13-02-25 | 13:41

Echt slot. Echt vol. Fake news.

marcoplarco | 13-02-25 | 13:39

Ah, het gaat om de kwetsbare kinderen.

marcoplarco | 13-02-25 | 13:38

Zeker. Heel kwetsbaar. En daarna om hun complete families.

bisbisbis | 13-02-25 | 13:51

Dit gedwijl met kinderen dit en kinderen dat. . Het is vol. Allesmaal pleite.

fifi23 | 13-02-25 | 13:38

Die paar kinderen die opgehokt zitten tussen duizenden alleenstaande jonge mannen die er een rot zooitje van maken? Het gaat niet om die kinderen, maar er kan geen uitzondering op uitzondering komen.

TurpinDick | 13-02-25 | 13:44
@TurpinDick | 13-02-25 | 13:44:

En de uitgeprocedeerde jonge mannen mogen ook nog jaarlijks een week op vakantie in Nederland. Georganiseerd door de “betaalde hulpverleners” Tja als al die subsidies en betalingen weg zouden vallen. Of kosten voor advocaat bij afwijzing…

frieda .s | 13-02-25 | 13:49

Met dat eindeloze pappen en nathouden gaat het op een dag gruwelijk mis.

UnderTheDevil | 13-02-25 | 13:36

Wat is deze mongool van de SP aan het doen? . Dit is echt gewoon een potje schreeuwen of niet? . Verzin eens wat anders dan de spreidingswet. Dat willen we niet.

fifi23 | 13-02-25 | 13:35

Het is een idioot, en dan nog kwaad worden ook. En dan daarna die Ceder van de ChristUnie met z'n gejank, over mensen die terug moeten naar Ma-Marokko.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:39

Er moet een groot AZC komen in Amsterdam, tegenover de Stopera, en als dat niet kan tegenover de burgemeesterswoning.

Après toi | 13-02-25 | 13:35

In het Paleis op de Dam is vast nog wel ruimte voor wat stapelbedden - en in de Grote Kerk moet je er ook nog wel een paar kwijt kunnen.

bisbisbis | 13-02-25 | 13:37
@bisbisbis | 13-02-25 | 13:37:

Blauwe moskee. Waarom in een kerkgebouw? Het is bijna ramadan. Moslims mogen hun broeders ook wel eens op gaan vangen.

Gazelle | 13-02-25 | 13:46
@Gazelle | 13-02-25 | 13:46:

Centraal tussen de grachtengordelaars...

bisbisbis | 13-02-25 | 13:52
@Gazelle | 13-02-25 | 13:46:

Eigenlijk nog wel een veel beter idee.

Après toi | 13-02-25 | 14:38

SP zijn Pallievrindjes die juichen om die moslimvlag. Zum Kotzen.

Calastir | 13-02-25 | 13:35

Bedoelt u soms DENK?

eerstneukendanpraten | 13-02-25 | 13:36
@eerstneukendanpraten | 13-02-25 | 13:36:

Nee, de SP. Lezon. Stem daarom PVV, het laatste alternatief.

Calastir | 13-02-25 | 13:38

-weggejorist-

Hetkanverkeren | 13-02-25 | 13:33

Die Lidewij de Vos (FvD) speelde zich mooi in de kijker. Opt-out, terugtrekken uit internationale verdagen. Goed zo. De rest is tijdverspilling. Weer gedram over de spreidingswet, zelfs van de SP.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:32

Erg vreemd dat ze niet wat hoger op de lijst stond.

LeukDan | 13-02-25 | 13:33

Die weg hebben ze toch al geprobeerd?

amateurrr | 13-02-25 | 13:34
@amateurrr | 13-02-25 | 13:34:

Via de spreidingswet? Ja, maar de linkse partijen blijven daarop wijzen als oplossing. Ze willen gewoon niks.

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:37
@grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 13:37:

Nee, over een opt-out beginnen op EU-niveau.

amateurrr | 13-02-25 | 13:50
@amateurrr | 13-02-25 | 13:50:

Ik weet dat ze er eind '23 een motie over hebben ingediend die is aangenomen, maar heb er daarna niks meer over gehoord. Nog even gekeken, het zit zo: 'De motie stelt enkel dat wanneer er onderhandeld wordt over nieuwe verdragswijzigingen, de Nederlandse regering moet proberen een opt-out te verkrijgen.' https://dpa-factchecking.com/netherlands/231219-99-349872/

grietmetgroenefiets | 13-02-25 | 14:20

Echt?

Longhorn | 13-02-25 | 13:33

Ze lachen zich de ballen uit de broek. Trap daar tegen, dan lachen ze niet meer.

Calastir | 13-02-25 | 13:36

'Schokkend perecentage?' Nou, schokkend hoor, Zandbakkiërs die schijt hebben aan Nederland. Zelfs als ze dat geld wél zouden overmaken, is het de belastingbetaler die uiteindelijk dokt...

bisbisbis | 13-02-25 | 13:54

hoe doen India, China, Saudie-Arabie het met criminele overlastgevende statushouders? Valt daar nog iets te leren en over te nemen

HetOorAakel | 13-02-25 | 13:32

Heropvoedingskampen. Voor alle 5 de statushouders.

Nuchternederland | 13-02-25 | 13:33

Statushouders? In China en in Saudia komt nog geen muis ongezien naar binnen. In India hebben ze een beetje last van Afghaanse illegalen, Die sturen ze gewoon terug. Vervolgde religieuze minderheden uit de moslimlanden Pakistan en Bangladesh, zoals Hindoes, Sikh, Boeddhisten, Jain, Farsi and Christenen hebben een uitzonderingspositie, zij mogen blijven.

bisbisbis | 13-02-25 | 13:43

De enige persoon met een kleurtje op de foto is een wintersportganger, ze zijn weinig inclusief daar bij de omroepen.

Sneerpoets | 13-02-25 | 13:31

In de Televaag vandaag een artikel over het vervoer door Arriva: 92% van de boetes voor AZC'ers wordt niet betaald. Lekker dan. Niet betalen, en toch verzorgd worden van onze belastingcenten.

L.E. Raar | 13-02-25 | 13:30

Niet betalen is niet rijden. Gewoon de bus stoppen en uitstappen als chauffeur en 112 bellen wegens bedreiging.

pibasso | 13-02-25 | 14:38

Begin gewoon met illegaliteit strafbaar te stellen. En dan gewoon celstraffen. En asielaanvraag met strafblad meteen uitzetten. En rechters die asielzoekers minder zwaar straffen want asiel mogen ontslagen worden.

HaaiBaai | 13-02-25 | 13:29

Wat betekent "illegaal" overigens? Heeft dat nog enige betekenis?

L.E. Raar | 13-02-25 | 13:30

Een Nederlander krijgt subiet een boete waneer op vraag popo hij/ haar indentiteitsbewijs niet kan tonen.

Coolcalmcollected | 13-02-25 | 13:31

Rechters kunnen niet ontslagen worden. Zie daar waar de echte macht ligt. Ambtenaren, ngo's, rechters. Dat is de staat binnen de staat. Zij gaan over Nederland. En Nederland is een klein land, dus ons kent ons en mega netwerkcorruptie. Martin Sommer heeft een mooi en erudiet boek geschreven over hoe het werkt in Nederland.

Gazelle | 13-02-25 | 13:35

Piri staat bijna te huilen en Kloekeloek heeft ook geen oplossing. Verzin eens een oplossing behalve een spreidings wet die HELEMAAL NIEMAND WIL!!! - Knikker overlast gevens het land uit. Vast zetten en wegwezen. _ De spreidingswet lekker man overal overlastgevers in de achtertuin.

fifi23 | 13-02-25 | 13:24

Een overlastgevers spreiden over Nederland kan ook een oplossing zijn.

Ing. eslapen | 13-02-25 | 13:29

Duitsland heeft een spreidingswet.

Gazelle | 13-02-25 | 13:32
@Ing. eslapen | 13-02-25 | 13:29:

Dat is geen oplossing, dat is het uitsmeren van het probleem.

amateurrr | 13-02-25 | 13:33
@Ing. eslapen | 13-02-25 | 13:29:

Nee want wij moeten ze ook niet. Gewoon uitzetten naar land van herkomst. Overigens heeft Maarheze met AZC in Budel hetzelfde probleem.

Toos Bevergeil | 13-02-25 | 13:33

Hoofd in Friesland. Een arm in noord Holland Een arm in Groningen. Romp in Utrecht.

Ing. eslapen | 13-02-25 | 13:36

Mevrouw Piri die opkomt voor de inwoners van Ter Apel. Speltip 68: bluf alleen wanneer het geloofwaardig is.

amateurrr | 13-02-25 | 13:23

Waneer al quack “ een “ miljard verbrast aan linkse ophitserij dan kan alles toch in het land, met vriendelijke dank aan prutte en de vereniging van dieven en ddr66 , de groene kmher niet te vergeten.

Coolcalmcollected | 13-02-25 | 13:21

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.