achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Thijs Römer geeft eerste interview sinds veroordeling, 'heeft zich nooit echt kunnen vereenzelvigen met het begrip pedo'

Bij Mischa Blok

Goed nieuws voor Thijs Römer, de veroordeelde kindermisbruiker die een theatervoorstelling maakte over het zijn van een veroordeelde kindermisbruiker, waarna demonstranten hem uitmaakten voor pedo: hij kan zich niet vereenzelvigen met het begrip 'pedo' en heeft dat ook nooit kunnen doen. Ontzettend inspirerend ook voor andere veroordeelde kindermisbruikers, die weleens worden uitgemaakt voor pedo: je kunt dat gewoon van je af laten glijden. Belangrijk, maar niet 'het allerbelangrijkste wat hij had kunnen doen', want dat is voor Thijs Römer natuurlijk 'het beeld van mensen (over hem) kantelen'. De slachtoffers van Thijs Römer vinden dit allemaal verschrikkelijk, maar daar staat tegenover dat Thijs Römer vindt dat we 'echt het gesprek met elkaar moeten aangaan, en elkaar niet uitsluiten'. Hoe dan ook bijzonder leuk voor de acteur Thijs Römer dat hij zijn vak weer kan beoefenen, en vervelend dat hij zo'n last heeft gehad van de kindermisbruiker Thijs Römer. 'Ik vond het aangenaam praten, samen. Dankjewel.' Nee Thijs - jij bedankt!

Zware aardbevingen Venezuela, extreme verwoesting, vrees voor tienduizenden doden

Dubbele aardbeving treft Venezuela +++ Totale verwoesting +++ Vrees voor 10.000 tot wel 100.000 slachtoffers

Het is vannacht helemaal misgegaan in Venezuela. Bij twee krachtige aardbevingen zijn delen van het land in puin gelegd. De eerste beving was er een van 7,2 op de Schaal van Richter op zee bij Puerto Cabello, de tweede beving tientallen seconden later was er eentje van 7,5. Twee aardbevingen in extreem korte tijd na elkaar zijn uiterst zeldzaam. Het geologische onderzoeksbureau USGS van de Verenigde Staten meldt 'high casualties and extensive damage' en sluit 100.000 doden niet uit - dat zou het een van de dodelijkste aardbevingen aller tijden maken. Krankzinnige beelden op het account van Cristian Crespo: gebouwen ingestort, mensen onder het puin, vermiste personen, brand en doffe ellende. We updaten, later meer.
Update 07:08 - De eerste officiële telling is nu 32 doden en 700 gewonden, maar dat aantal gaat helaas nog (veel) verder oplopen.
Update 07:22 - Online circuleren veel posters van vermiste personen
Update 07:27 - Keihard getroffen: La Guaira, een havenstad in het noorden, met 25.000 inwoners in de stad zelf en circa 270.000 inwoners in het stedelijk gebied. Te zien ook op de tweet boven dit topic: totale verwoesting. Veel gebouwen ingestort, zoals het beroemde Eduard Hotel. Kennelijk zijn daar een aantal beroemde honkballers omgekomen, zoals Eliézer Alfonzo en Gorkys Hernández. Rijden door La Guaira is als rijden door oorlogsgebied
Update 7:32 - Geen verrassing maar de noodtoestand is uitgeroepen. Ondertussen hebben veel wereldleiders al gereageerd.Zo schrijft Donald Trump: "The two major earthquakes that just hit the great people of Venezuela are both massive in scale and have left a devastating number of deaths. The U.S.A. stands ready, willing, and able to help! I have instructed all agencies of our government to get ready to move quickly. We will be there for our new and great friends. Early reports are not good!" Rob Jetten ligt nog te slapen, maar zijn tweetje zal straks wel komen
Update 07:37 - Een jonge Venezolaan loopt de trap af van een hoog gebouw na de aardbeving. Hoe dichter hij bij de begane grond komt, hoe groter de verwoesting
Update 08:08 - Reportage uit La Guaira hiero. Echt ellende. Een spookstad. En economisch ging het al niet zo best met het land
Update 08:35 - "The scale of destruction in Venezuela is staggering"
Update 08:38 - Tientallen beelden van mensen die onder het puin vandaag gehaald worden. Het is echt een drama

Artikel 23 schrappen in het Stamcafé

Joah het is warm u mag ook gewoon wat te zuipen pakken hoor

De vrijheid van onderwijs was ooit natuurlijk een goed idee omdat, nee, wacht, het is altijd al een kudtidee geweest. School is er logischerwijs niet om de levensbeschouwelijke of religieuze ideeën van ouders te megafoniseren, maar juist om enig tegenwicht te bieden, omdat die ouders het zomaar eens mis zouden kunnen hebben, en die kinderen dat nog niet kunnen weten. Onderwijs zou een tegengif moeten zijn voor indoctrinatie, dat begrijpt iedereen, althans, iedereen die fatsoenlijk onderwijs heeft genoten, en (mede) omdat wij hier die prachtige vrijheid van onderwijs hebben zijn dat er nou ook weer niet zo gek veel. Natuurlijk staat het ouders vrij om hun kroost buiten lesuren alsnog te vertroebelen met waanideeën, om hun eigen wereldbeeld via weekendscholen de hersens van het nageslacht in te beitelen, want gekte moet doorgegeven worden, o nee, stel je voor, straks is Vlinder, Patrick of Mohammed iets minder getikt dan het tweetal dat haar of hem verwekte. De vrijheid van onderwijs staat gezonde evolutie in de weg; weg ermee. 

Afijn, lang verhaal kort, proost op het handjevol kinderen dat niet alleen uit Almere komt, maar straks ook nog eens de twijfelachtige eer heeft om de heropende Renaissanceschool te mogen bevolken. Arme stakkers.

MAG NIET van André Kuipers: het McDonald's logo op de maan projecteren

Je mag echt niks meer

plaatje van andré kuipers en de maan met een mcdonald's logo

Het moet maar eens afgelopen zijn met André Kuipers. Hij is in de ruimte geweest, hij is opgeleid tot arts, allemaal tot je dienst, maar de man is een volkomen debiel waar alleen maar onzin uitkomt, een soort Eric Scherder maar dan met minder haar. Nu dit weer. André Kuipers doet mee aan de 'ambassade voor de maan' om de belangen van de maan te vertegenwoordigen op aarde. Want! Nu iedereen opeens maar de maan wil kunnen er verschrikkelijke dingen gebeuren. Wat dan bijvoorbeeld André Kuipers? "Ik wil niet het logo van McDonald’s geprojecteerd zien op de maan." Hoezo niet kale gek? Wat is er mis met het logo van McDonald's en wat zou er zo verschrikkelijk aan zijn als dat op de maan wordt geprojecteerd? Misschien levert het wel 10 miljard maandollars op voor de maanmannetjes, of een leuk zakcentje voor de kindjes in Afrika. Als 'het logo van McDonald's komt op de maan' echt het ergste is wat er zou kunnen gebeuren met de maan, dan is er dus echt helemaal niks aan de hand. André Kuipers richt de ambassade voor de maan op samen met onder andere schrijfster Marjolein van Heemstra, die niet helemaal goed bij haar kokosnoot is. "‘Het gaat meer om het narratief van koloniseren, domineren, dat ik kwalijk vind’, zegt ze. ‘Het gaat erom dat als je je zorgen maakt over dat ons misschien iets wordt afgenomen door deze maanplannen, dat je dan wordt afgeschilderd als een belachelijk, radicaal-links persoon", aldus een belachelijk, radicaal-links persoon. Begrijp ons niet verkeerd, wij denken ook dat er van alles mis kan gaan met reizen naar de maan, het kan een plek worden waar ritueel seksueel misbruik ongestraft plaatsvindt, de maan kan een vindplaats worden voor vergif waar alleen hele lieve poezen aan doodgaan, de maan kan verworden tot een strafkamp waar de wet van de sterkste geldt en criminelen elkaar op de meest gruwelijke manier te lijf gaan, Herman den Blijker kan opeens op de maan opduiken, noem maar op, maar mensen die het logo van McDonald's op de maan als een soort schrikbeeld gebruiken moeten gewoon hun bek houden. Wat trouwens echt vet zou zijn, is een McDonald's restaurant op de maan. Maar daar hoor je André Kuipers niet over.

Ja jammer maar wij dus wel

Maar o wee als we het logo van McDonald's op de maan zien

39-jarige Leidenaar Paul vermoordde ex-vriendin met hondenketting, verhing haar daarna, mag 21 jaar brommen

Foto: niet de hondenketting uit dit verhaal

Paul V. uit Leiden had een vriendin, maar die vriendin maakte het uit. Paul V. mocht desondanks nog negen maanden bij haar blijven wonen. Aardig van haar, al zag Paul V. dat anders. Paul V. woonde hierdoor overigens ook al die tijd bij de moeder en twee kinderen van zijn ex-vriendin, beide jonger dan tien. Paul V. heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Paul V. vond het niet leuk dat het opeens met hem werd uitgemaakt. Paul V. verkeerde namelijk in de veronderstelling dat hij best een toffe peer was. Paul V. kon het niet verkroppen dat zijn ex dat anders zag, en sloeg al helemaal op tilt van de notie dat ze mogelijk anderen zag. Paul V. stuurde zijn ex-vriendin dus tot 600 (!) appjes per dag. Paul V. zou op 29 januari 2024 eindelijk verhuizen. Voor die tijd had Paul V. uitgebreid zitten googlen hoe je iemand het beste kunt wurgen of vergiftigen. Paul V. koos uiteindelijk voor wurgen, want dat leek hem handiger. Paul V. gebruikte daartoe een hondenketting, terwijl de kinderen van de vrouw die hij aan het vermoorden was thuis waren, evenals haar moeder. Paul V. maakte haar niet helemaal dood, maar wel bijna helemaal. Paul V. hing haar vervolgens aan een verwarmingsbuis en belde de politie. Paul V. vertelde hen dat zijn 30-jarige ex zelfmoord had gepleegd, of had geprobeerd te plegen. Het mocht niet baten, Paul V. had zijn werk goed gedaan. Kort daarna werd Paul V. gearresteerd. Nu gaat Paul V. 21 jaar de gevangenis in. Gadverdamme, oprotten met Paul V.

Bodycam. Beschonken, gepensioneerde UFC-kampioen Dustin Poirier wil met agent vechten

Hij waarschuwde hier altijd al voor, Dustin zonder doel is een risico voor zichzelf en omgeving

Dustin, geen kleine jongen. Versloeg Conor McGregor TWEE keer achter elkaar, maar verloor daarna vier van z'n zes laatste gevechten, waaronder de laatste twee tegen Islam Makhachev en zijn pensioensgevecht tegen Max Holloway (die binnenkort weer tegenover McGregor staat). Maar goed, Dustin heeft altijd al gezegd dat het leven zonder nieuw gevecht op de agenda hem moeizaam vergaat, en de drank altijd op de loer ligt. En afgelopen zondag werd hem wegens dronkenschap de toegang tot een Delta Airlines-vlucht ontzegd door een grondstewardess. Dat viel matig, waarna hij de bovenstaande confrontatie opzocht met een agent - die hem overigens meteen herkende. Tragisch beeld, al had het allemaal een stuk erger kunnen lopen. Sporttief als vanouds geeft Dustin de agent na afloop dan ook een boks en zegt "you did a great job", waarvan in beide richtingen akte. Zie voorbodes onderstaand.

Hij zei het altijd al: Dustin zonder doel is een risico voor zichzelf en omgeving

TE KOOP: Nederlands regeringstoestel

Van een oud omaatje geweest

wimlex en max stappen uit het vliegtuig

Een PEPERdure blamage voor de Nederlandse regering die het SUPERDELUXE vliegtuig de PH-GOV volgens DEKSELS goed ingevoerde bronnen van De Telegraaf RAZENDsnel al in de verkoop moet gooien omdat de KONINKLIJKE Luchtvaart Maatschappij PLOTSKLAPS stopt met het onderhoud van de HYPERmoderene Boeing-737-toestellen en mogelijk overschakelt op een NAGELnieuw Airbus-exemplaar. De operatie gaat MILJOENEN kosten wat een VERSCHRIKKELIJK pijnlijke kwestie is voor minister Karremans die toch al zo in de RATS zit vanwege alle slecht onderhouden wegen. Maar hee. Anders huren we toch gewoon een privé-jet?

De T. is nu eenmaal de T.

Nederland is een land van evenementen - maar ze gaan niet door

Afgelast +++ Gaat niet door

Timon Dias op een stoel

De teckelwandeling in Huisduinen gaat niet door. Avondwandeling Schaapskudde Blaricum afgelast. De seniorenkermis in Schagen gaat niet door. Het energiecafé in Vaassen is afgelast. Jaarmarkt Haarlemmerstraat gaat niet door. Eventing Emmeloord gaat niet door. Eerste grote evenement Hippisch Centrum De Wolden afgelast. De bingo bij WHC gaat niet door. Rommelmarkt Sparta'25 gecanceld. Zomeravondconcert Harmonie Excelsior bij de Tsjerke oan it Dok gaat niet door. Onthulling Moluks Monument Winterswijk gaat niet door. Ibiza Markt te Wijhe afgelast. Crazy Bingo Show in Haarlo gaat niet door. Eerste editie tweedaags muziekfestival Amijeko op Drielandenpunt Vaals gaat nu 'helemaal' niet door. Bakkie Troost gaat niet door. Muziekavond ‘Oud en vertrouwd’ in Jozuagemeente in Alblasserdam gaat niet door. Jeu de boules-uitje van Parkinson Café Helmond gaat niet door. Reggesurvival in Nijverdal gaat niet door. Tractorpulling Bakel gaat niet door. Avond4daagse in Wageningen gaat niet door. De Elastiekenkoers gaat niet door. Kinderrommelmarkt Almelo afgelast. Endurance Zeewolde gaat niet door. Zeepkistenrace bij Assink Lyceum Eibergen gaat niet door. Harddraverij Beverwijk gaat niet door. Ronde van Peize afgelast. Puttense sportmarathon afgelast. Clubmiddag Missie Oost Papendrecht gaat niet door. Wandelvierdaagse voor Twentenaren met niet-aangeboren hersenletsel afgelast. Schuiteman Valley Run gaat niet door. Opening brug bij Fort Isabella uitgesteld. Zomerse markt Suderigge gaat niet door. Scholierentoernooi Hellas Beach afgelast. Kids Living Statues gaat niet door. Zomerwandeltocht Oudenbosch afgelast. Goudse kaasmarkt gaat niet door. Vier voorstellingen Huus van Twente uitgesteld. Politiek café GroenLinks-PvdA Almelo afgelast. Speelstad Rijssen afgelast. Opruimdagen gemeente Den Haag gaan niet door. Ballonfestival Hardenberg afgelast. Boekenmarkt in Museum Kruithuis afgelast. Zomeractie Hart van Huizen afgelast. NK atletiek U18 & U20 afgelast. Cultuurdag Valkenswaard afgelast. Stadsloop Appingedam afgelast. Beach Handball Tour afgelast. Halve marathon Roosendaal afgelast. Bedrijventoernooi sv 't Harde afgelast. Jeugdactiviteiten Beachfestijn in de Zeilberg gaan niet door. Jubileumeditie Streekmarkt BetuwsBuren afgelast. Beleef Passie in de Wijngaard afgelast. Toer de Dellen afgelast. Open Dag gemeente Stichtse Vecht afgelast. Kofferbakverkoop Molen de Duif afgelast. Hardloopfeest door Oud-Beijerland afgelast. Heijkamp Makelaars Schoolkorfbaltoernooi gaat niet door. Alzheimer Trefpunt afgelast. Senergiek-lezing in Nuenen afgelast. Nationale Running Blind Dag in Vught afgelast. Workshop Mixed Media afgelast. Inloopbijeenkomst Omgevingsvisie Brummen gaat niet door. Zuvoc-volleybaltoernooi gaat niet door. Het Café van Toen en Nu in het Streekmuseum Krimpenerwaard afgelast.

Dit is een greep.

Al die prachtige evenementen. Allemaal afgelast. Alleen maar verliezers. Sterkte allemaal.

Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt

Dit had echt helemaal niemand verwacht

Melanie van der Horst van D66

Amsterdam. Ondernemers, zzp'ers, mkb'ers die een werkbusje bezitten en in de stad wonen zijn richting de afgrond gedreven en kapot gepest met die haastige geldingsdrang om het groenste jochie van de klas te willen zijn: elektrische busjes zijn voor veel eenpitters en kleine bedrijfjes onbetaalbaar, de occassionmarkt moet nog op gang komen, de eerste generatie busjes heeft het bereik van een pak melk, enzovoorts. Maar hey, wat PRO- en D66-figuren hebben in ruil voor een paar kapotte bedrijfjes en wat zelfmoordjes van mensen die de rekeningen niet meer konden betalen een aantal groene vinkjes op het cv kunnen zetten. Gefeliciteerd he Zita Pels! Ondernemers, zzp'ers en mkb'ers van buiten de stad komen gewoon niet meer opdagen; zo gaf de grootste thuisinstallateur Feenstra er de brui aan.

Een van die magistrale ideeën van automotive klungel Melanie van der Horst (D66) was een KLUSHUB: de werkbus parkeren bij een overstappunt en dan de stad in met een deel-Biro. WAT BLIJKT NU? In de praktijk is het voor werklui heel erg lastig iedere dag een Sortimo-inrichting over te bouwen in een Biro, lukt het zonnepaneelinstallateurs niet om zonnepalen+omvormers+ladders in de kattenbak van een deelwagen te proppen, kunnen steigerbouwers de steigers niet op hun rug dragen, is het voor dakdekkers onmogelijk om branders+gasflessen+dakbedekking mee te nemen op de fiets en past de nieuwe dakkapel voor de uitbouw helemaal niet in de Biro. Daar had bij de gemeente Amsterdam natuurlijk helemaal niemand aan gedacht en dus is de klushub: geflopt. 'Slechts drie bedrijven werden klant' en dat vinden we nog veel. Héél erg benieuwd wat het volgende plannetje is van PRO, D66 en de 22.000 rovers. Toch die Haarlemse Handkar proberen?

Euh euh euh DE KAR

Oud-PvdA-burgemeester Herman Jonker sprak over 'seks met kleine meisjes', direct aangehouden 'om veiligheid kinderen te kunnen waarborgen'

PvdA'ers / burgemeesters / Hermans / goochelaars (doorhalen wat niet van toepassing is)

Herman Jonker alias Herman J.

Oud-PvdA-burgemeester Herman Jonker, met balkje afgebeeld i.v.m. privacy, werd enkele maanden geleden opgepakt in verband met kinderporno. Die aanhouding was urgent, zo blijkt nu tijdens de rechtszitting. Op gegevensdragers van Jonker (die burgemeester was van Vessem en Hendrik-Ido-Ambacht maar belangrijker nog: goochelde onder de artiestennaam Robert List) werden 1.036 kinderpornografische bestanden gevonden (632 foto's, 404 video's). Op Snapchat had hij 'zorgelijke gesprekken' over 'seks met kleine meisjes'. De OvJ: "Die inhoud is zeer expliciet en concreet. Omdat die chats zo concreet waren, is besloten tot directe aanhouding, om de veiligheid van kinderen te kunnen waarborgen en misbruik te voorkomen." De Herminator zocht op zijn telefoon naar termen als ‘kinderporno’, ‘kinderkutje’, ‘gayteens’, ‘toyboy’ en ‘kidslove’. Ook had hij ontucht gepleegd met een 'jonge en kwetsbare man'. Zelf vindt Herman het vooral vreselijk voor Herman zelf. De beelden zijn zogenaamd op zijn gegevensdragers gezet door iemand anders, andere beelden had hij heus niet zelf verstuurd, hij kon geen hard piemeltje meer krijgen en had 'prikkels' nodig, en als het over zijn tijd in de gevangenis gaat begint hij te huilen. "Het OM eist twaalf maanden gevangenisstraf, waarvan vier maanden voorwaardelijk." Nou, succes he, Herman!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.

GeenStijl: Vlijmscherp en ongefilterd nieuws