"Kritisch" CDA doodsbenauwd door stikstof

Christenpartij vreest verlies van agrarische achterban in de provincie en KOMT IN ACTIE!
Het enige dat die zogenaamde "stikstofcrisis" ons leert, is dat niemand weet hoe je stikstof echt goed en definitief moet meten, waardoor iedereen stikstof op zijn eigen manier voor een politiek, duurzaam of drammerig karretje probeert te spannen. Het begint al met die uitspraak: sinds wanneer hebben rechters verstand van stikstof? Hoe hebben enkele tienduizenden boeren meer schuld aan de kennelijk te hoge uitstoot dan bijna tien miljoen voertuigen in dit land, en hoezo wegen een half miljoen vliegbewegingen op Schiphol maar voor 0,1 procent mee in het totaal volgens het RIVM, terwijl de boeren de helft op zich nemen? Waarom liggen grote bouwprojecten in heel het land plat en willen sommigen de F1 en zelfs de Tourstart (stoten die dope peddlers zoveel troep uit?) op de helling zetten, maar kunnen azc's in Brabant wel voor 40 miljoen grootschalig verbouwd worden? En over Brabant gesproken, hoeveel stikstof stijgt er eigenlijk op uit blauwe xtc-vaten in Brabantse bermen en bossen? Waarom zijn onze regels 400 keer strenger dan die van de Duitsers, en trekt het Roergebied zich daar iets van aan bij oostenwind, denk je?
Iedereen doet maar wat, iedereen roept maar wat, niemand weet wat het probleem eigenlijk is en tevens wil niemand en z'n boerenzoon de schuld krijgen, en nu zijn CDA en SGP bang dat al die boze boeren overlopen naar Publieks-Trekker Wilders. Dus in een vlaag van absolute politieke daadkracht, bellen ze een dagblad om de meetmethodes van het RIVM heeeeeel voorzichtig in twijfel te trekken. Kijk ze eens gratuit gissen opkomen voor """hun""" boeren, jonguh!
UPDATE: SGP heeft eigen berekeningen gemaakt en wil opheldering van minister Schouten. Persbericht na de breek.
Feynman en/of Feiten – De Pokongranaat
De dubieuze rol van het RIVM in de stikstofgekte
Onze regels zijn ruim 400 keer strenger dan in Duitsland. Daar is meer dan 20 mol per hectare per jaar toegestaan, hier staat de streep al op 0,05 mol/ha/jaar. Het ministerie van I&W geeft al toe: 32% van de neerslag van stikstofoxiden en ammoniak in Nederland komt uit het buitenland. Als wij onze veeteelt ietsje over de grens gooien, wordt dat alleen maar erger. Nu al importeren we 61 miljard aan landbouwproducten.
Het PAS-systeem wilde per project een uitzondering maken, en daarmee per activiteit bepalen wat wel of niet is toegestaan. Het had het meest zorgvuldige systeem van de EU kunnen worden. Helaas afgekeurd, dus mag er niets meer. We willen een miljoen woningen bouwen voor 2030 omdat de bevolking jaarlijks met honderdduizend groeit.
Hoe bizar laag 0,05 mol per hectare per jaar is, blijkt als je gaat rekenen. Ik heb in de regeling nog niet gevonden of ze het element stikstof (N2) bedoelen die voor 78,5% in onze atmosfeer zit, of het atoom stikstof. Daardoor kan ik er een factor twee naast zitten, wat compleet verwaarloosbaar is bij de factor ruim 400 hierboven.
Ammonium (NH4+) weegt 18 gram per mol. Nitraat (NO3-) weegt 62 gram per mol. Gemiddeld 40 gram per mol. Bij ons plafond mag er 2 gram ammoniumnitraat per hectare per jaar op het land komen. Dat is een halve theelepel op twee voetbalvelden. De regels zijn nog extremer dan Thierry Baudet al inschatte.
Ik wil niemand op ideeën brengen, maar als iemand jaarlijks voor € 2,89 een busje van 100 gram Pokonpoeder koopt en dat zorgvuldig uitstrooit op een hectare Natura2000-gebied, dan overschrijdt deze milieuterrorist de norm al 23 keer. In ieder busje zit immers 45,7 gram ammoniumnitraat. (De 16% stikstof geeft 16 gram stikstof, daar komt nog zuurstof en waterstof bij.)
Carola Schouten uitgelachen om Stikstof-tweet
Hahaha. Schiphol = schoon
Deze tweet werd gisteren uitgestuurd toen "landbouwminister" Carola Schouten in Nieuwspoort haar beruchte persconferentie hield. En de boodschap is duidelijk. Stikstof is schuld van boeren. En niet van Schiphol. Spoor, Afval, Energie (overheidsdingetjes) stoten ook zo goed als niks uit. En Handel, Diensten, Overheid en Bouw ook niet. Dus sowieso RAARRR om 18000 bouwprojecten stil te leggen, dunkt ons. En ons dunkt niet alleen. Inmiddels is er onder de IenW-tweet een fijne discussie ontstaan met allemaal mensen met al dan niet boerenverstand die er geen jota van geloven. Wist u dat ze vliegende vliegtuigen helemaal niet meerekenen in de stikstofdispositiedinges? Nu wel. Klik op 100+ mensen praten hierover en praat mee.
Hoe dan?
67%! Nederland MORDICUS tegen stikstof
Vindt u dat in Nederland maatregelen moeten genomen worden tegen de uitstoot van stikstof?
Gefeliciteerd allemaal! U bent er ruimschoots tweederde van overtuigd dat er nu eindelijk iets gedaan moet worden aan dat gemene Stikstofmonster dat Nederland in een Houdgreep des Doods houdt, waardoor heel de economie stilstaat, iedereen in de file komt, nog thuiswoont omdat er geen huis meer gebouwd wordt en bouwvakkers werkloos thuiszitten. Op de Maurice De Hondvraag: Vindt u dat in Nederland maatregelen moeten genomen worden tegen de uitstoot van stikstof? Zegt 67% heel verstandig JA. Waarvoor hulde. En dan nu het echt goede nieuws. DAT DOEN WE AL. Het gaat heel goed in Nederland met de reductie, op Rotterdam na - (dat is trouwens Ebru Umar, die alweer aan het verbouwen is - red). Okee, kunnen we nu door met de BV Nederland? Dank.
Feynman en/of Feiten – Klimaatreligie
Remkes vergat in zijn verhaal wel twee heilige huisjes. We kregen er in 2018 ruim honderdduizend vervuilers bij.
Het grootste probleem van het klimaatdebat is dat er geen argumenten meer worden uitgewisseld. Oprechte kritiek wordt verward met volledige ontkenning. De emotie van een puber is leidend, zoals wederom succesvol was voorspeld in The Simpsons.
De meest effectieve en betaalbare maatregel is wereldwijd bomen planten. Die methode is helaas niet sexy genoeg, niet draconisch genoeg om op een protestbordje te landen. Brazilië weigerde een fooitje om haar bosbranden te bestrijden, ze zien liever dat we hier ook een bos aanleggen. De longen van de aarde staan in brand, worden illegaal gekapt en nooit vervangen of hersteld.
De discussie gaat soms om zinloze punten. Of deze klimaatverandering door ons veroorzaakt wordt, is irrelevant. Don't play the blame game, be the solution. De vraag is wanneer die plaats kan & zal vinden. Zijn we voorbereid? Zijn onze dijken hoog genoeg? Weten we welke groente goed groeit bij meer of minder neerslag? Weten we welk fruit gaat gedijen bij hogere of latere temperaturen?
Dit zijn de Natura2000-gebieden van Nederland
Daar mag straks geen gans meer landen!
Omdat niet iedereen de kaart paraat heeft, hebben we 'm er nog eens bij gepakt. De superhandige Natura2000 Kaart van Nederland (met inzooms & layers). Kunt u meteen zien waar in de toekomst het gas er nog op kan, hoeveel duizenden euro's uw huis binnenkort minder waard is, en waar u binnenkort ganzen mag gaan afknallen. Iedereen heeft het altijd maar over vliegtuigen, boeren, kippen, varkens en auto's van werkende mensen. Maar die ganzen he, dat zijn de grootste goorlappen van het milieu. 1 ganzenkeutel staat gelijk aan 25 Chinese kolencentrales (schatting -red.) nog afgezien van de vele vraatschade aan de gewassen door die kansloze plaag. Als we nu een beetje doorpakken met de Grote Ganzocide van 2019 (drones met mitrailleurs boven de landsgrenzen, 10 euro statiegeld voor iedere ingeleverde gans, een manifestatie tegen de gans op het Malieveld) dan heeft in 2022 iedere starter een betaalbare woning! Zeau, ook weer opgelost.
Bah, ganzen!
LIVE. Commissie-Remkes lost stikstofcrisis op
Er moet iets gebeuren
Alle boeren terug naar Boerarije. De doodstraf voor iedereen die harder dan 110 rijdt. Alleen nog maar zweefvliegtuigjes vanaf Schiphol. Max Verstappen in een biologisch afbreekbare trapauto op Zandvoort. Amsterdam teruggeven aan de natuur. Nieuwbouw Tweede Kamer laten uitvoeren door Greta Thunberg. Mediapark in de fik zetten. Luchtverkeersleiding Lelystad Airport overlaten aan Gonny van Oudenallen. Alle bouwvakkers omscholen tot klimaatpsycholoog. Volkskrantlezers naar werkkampen sturen. Minister Hugo de Jonge afschaffen. Limburg laten verhongeren. Zegt u het maar. Er zijn geen taboes. Alles is mogelijk. Het kabinet heeft Johan Remkes gevraagd om de STIKSTOFCRISIS achter op een bierviltje en/of sigarenkistje op te lossen en de laatste rokende zuipschuit van het Binnenhof presenteert NU LIVE AS WE SPEAK de uitkomsten.
UPDATE: Info bij de Tele. Dus inderdaad snelheid omlaag, en boeren met verouderde stalsystemen worden KAPOTGEMAAKT.
STIKSTREAM
STIKSTOFCRISIS - Voortaan 60 op de snelweg
Hoe langzamer u rijdt, hoe meer woningen voor migranten
Er staan een miljoenmiljard bouwprojecten stil in Nederland. Omdat 1 iemand in Nijmegen heeft gezegd dat er teveel stikstof in Nederland is. Hele woonwijken worden niet gebouwd wegens stikstof. Starters op de woningmarkt moeten tot hun 45ste thuis blijven wonen wegens geen woning. Complete bedrijventerreinen mogen niet afgemaakt worden wegens stikstof, mensen zitten tot hun 45ste werkloos thuis wegens geen bedrijventerreinen. De Afsluitdijk kan niet verhoogd worden wegens stikstof. Het zand kan niet van de Markerwaarddijk gehaald worden wegens stikstof. Verbouwing van het Binnenhof staat stil wegens stikstof. Volkskrant-lezers kunnen niet naar Vietnam wegens stikstof. Heel Nederland staat stil wegens stikstof. MAAR NU IS ER EEN OPLOSSING! Als iedereen nou 60 gaat rijden op de snelweg en daarbij een paar koeien, varkens en kippen doodrijdt, dan kunnen we door met de BV Nederland, en is het klimaat gered. Dat staat in een advies dat woensdag wordt aangeboden aan het kabinet, meldt de NOS. En dat advies komt van een commissie olv Johan Remkes (VVD). Vroem!
Stikstofstrijder komt Schiphol slopen
Daar is de vervelendste Nederlander van Nederland weer
Iedereen is nu wel boos op Johan 'Stikstof' Vollebroek omdat hij Bouwend Nederland kapotmaakt, maar binnenkort is iedereen ook boos op Johan Vollebroek omdat hij Vliegend Nederland een loer wil draaien. Vollebroek heeft namelijk helemaal kotsbeu van Volkskrantlezers zoals Rob Jetten en Jesse Klaver die om de haverklap het vliegtuig pakken zonder rekening te houden met wat dat betekent voor de stikstofinname van de linksdraaiende boomklevers in de Haarlemmermeer. Dus Johan wil dat Schiphol direct honderdduizend vluchten schrapt. Maar wij denken aan honderdduizend slachtoffers! Geen vlucht is illegaal Johan. Nu maar hopen dat er een op Schiphol bijklussende rechter op deze zaak wordt gezet.
CentCom NL moet ingrijpen in Stikstofcrisis (anders gaan we met 130 richting recessie)
Raad van State onder curatele. Deze ⬇ Mafkees uit Nijmegen naar Rottumerplaat
Landgenoten. Het wordt tijd dat we wat gaan doen. Want het komt niet goed zo met de BV Nederland. Het platleggen van 127 grote overheidsprojecten wegens stikstofgezeik, en talloze kleinere projecten wegens stikstofgezeik brengt ons land op Ramkoers richting Recessie. Investeringen staan on hold. Beleggers en geldschieters loopt het dun door de broek. Niemand durft nog wat, en VOC-mentaliteit is een vies woord.
Gaan we door op deze kolderieke klimaatweg dan hebben we binnen vijf jaar miljoenen werkelozen, voedselrellen, hongerwinters en voorheen keurige fatsoenlijke Nederlanders die elkaar de hersens inslaan voor een kruiwagen kachelhout.
We moeten wat doen. En dan hebben we het niet over 1000 John Deere's naar Den Haag, de complete Nederlandse vissersvloot in flottielje op Het IJ, of een MiljoenenMars van Boze Bouwvakkers op de Coolsingel.
We hebben Verstandige Mensen nodig. Een Central Command Zakenkabinet. Geen 14-jarige vega-hittepetitten die niet naar school willen. Geen gepensioneerde Volkert Vollenbroeks die dit schitterende land ondermijnen met gemierenneuk op de vierkante millimeter en die de trekker zes keer overhalen op onze economie, welstand en welbehagen.
Het wordt tijd voor een staatsgreep van coup d'état achtige proporties, met stukjes putsch enzo. Zet het hele ambtenarenapparaat op non-actief, verklaar de Raad van State tot wilsonbekwaam en verbreek alle banden met Brussel. Bouw die woningen, bouw die dijken en bouw die bedrijventerreinen. En gooi die gaskraan weer open.
Dit land kan zoveel beter.
