RELLEN! Sfeer wordt GRIMMIG op het Malieveld
Bah! Man haalt aubergine te voorschijn voor NOS-perzikje
Hier verder met de live verslaggeving van de bouwprotesten in Den Haag door de stoere kerels (m/v) van #GrondInVerzet. De Dood zit het NOS Journaal op de hielen. Inmiddels is er zoveel grond op het Malieveld gestort dat Den Haag weer een stukje boven NAP is komen te liggen. Er lopen mensen van het Malieveld de stad in, en dat mag blijkbaar nie. Politie te paard en met hond moet hier en daar ingrijpen. Er zijn meerdere aanhoudingen verricht door Ollongrens GeheimPolizei in burger, en de politie heeft de luchtmacht ingeschakeld om via drones de boel in de gaten te houden. Later meer.
EINDSTAND: 26 arrestaties wegens openlijke geweldpleging en hinderlijk weggedrag.
Aanvallen
"Jongeren"
HOMOOOS!
Feynman en/of Feiten - 12% van onze economie moet knielen voor stikstof
Defensie mag niet meer oefenen in en nabij Natura2000-gebieden. Militairen moeten weer pang-pang roepen. Straks wordt het kanonnenvlees ongetraind de zandbak ingestuurd, en dat ging er bij de manschappen niet in. Volledig solidair met het boerenprotest werd de binnenstad van Den Haag hermetisch afgezet met vrachtwagens van het leger. Trams moesten omrijden, bewoners mochten alleen te voet naar hun werk.
Voor deze camouflagelinie rond de Haagse kaasstolp stond de ME volledig opgesteld. De reactie van het kabinet na het eerste boerenprotest was een volledige militarisering. Wie bang is voor een politiestaat vanuit defensie, heeft woensdag een voorbeeld gezien. Maar de echte angst zit in het Torentje. Dit is geen visie meer, dit is paniek.
Een complete sector uit onze economie wordt gevraagd te halveren. Niet alleen veeteelt, ook voor intensieve landbouw of woningbouw is geen ruimte. Boeren zijn mensen die rustig tachtig uur in de week zwaar werk doen, soms voor minder dan een bijstandsuitkering binnen het familiebedrijf, puur om niet de generatie te zijn die de deur dicht moeten doen.
Die maken al jaren offers, dit is zelfopgelegde slavernij. Dit wordt een principekwestie, waarbij sommige boeren niet gaan kijken naar een paar jaar celstraf. Net zoals in Barcelona zullen jarenlange celstraffen voor het organiseren van een stembusgang alleen maar leiden tot nieuwe gigantische protesten. Gebrek aan politieke visie vertaalt zich in steeds verdere escalatie.
Koning: "Stikstof is probleem van IEDEREEN"
Vorst steekt Nederlandse boeren hart onder riem
Landgenoten! Onze sympathieke regent met prachtige baard en dito vrouw Koning Willem-Alexander heeft zich - eindelijk - uitgelaten over de ambtenarencrisis stikstofcrisis die dit mooie land naar de verdoemenis brengt. Vanuit het verre India laat de vorst weten dat het niet DE SCHULD VAN DE BOEREN is, maar van ons allemaal. Dus mensen, bij de NOS en systeemdagbladen, kappen met die virulente agrifobie. Ook koning Willem-Alexander zegt nu: Geen Boer. Geen Bier.
Dat wordt høken!
TK LIVE - Het Grote Allesbepalende Stikstof Debat
Geen Boer. Geen Bier.
Stikstof. Een jaar geleden had niemand er nog van gehoord. En nu gaan we allemaal deaud als we niet stoppen met huizen bouwen, graan verbouwen, koeien houden en dijken versterken. De BV Nederland ligt op z'n gat sinds de stikstof-uitspraak van de Raad van State, en als we niet uitkijken worden 17 miljoen Nederlanders headfirst van een onafgebouwd flatgebouw gegooid door het GroenKalifaat dat ons de klimaatjihad heeft verklaard. Je hebt mensen die zeggen dat er helemaal geen stikstofcrisis is, er zijn TNO-mensen die beweren dat het 4 x zo erg is, er zijn ook mensen die denken dat het allemaal de schuld is van de NWO, Bilderberg & Soros. En je hebt natuurlijk politici die alles in de poep hebben laten lopen, en vervolgens zwijgen. Zie ook dit Draadje van Kim.
Terwijl het allemaal heel simpel is, Carolaatje! Raad van State, RIVM en TNO onder curatele. 160 Natura2000-gebieden terugbrengen naar 1 (De Hele Randstad), en dan kan de Rest van Nederland weer gewoon aan het werk, en leven we nog lang en gelukkig. Kom maar uit je kissie, Klavermans!
Inbreng Thierry Baudet
Hahahaha! Binnenhofverbouwing STIKT IN STOF
Deze volkse feestdag blijft maar geven
Kent u die mop over de verbouwing van het Binnenhof? Eerst kregen ze ruzie over het ontwerp, toen kregen ze mot over de prijs, daarna was het hommeles met de architect, die ontslagen werd, of zelf kwaad opstapte - afhankelijk van wie je het vraagt totdat slecht weggelakte Wob-verzoeken over vijftien jaar de waarheid zullen vertellen. Toen zou Alexander Pechtold de boel gaan overzien, maar die besloot dat de puinhoop bij het CBR een betere werkplek was voor hem dan het Binnenhof. En nu is Onze Volksvertegenwoordiging ingehaald door hun eigen stikstofwaanzin, en worden ze erdoor verstikt: boeren mochten niet op het Binnenhof komen vandaag, en de bouwvakkers voorlopig ook niet. Wat een hilarische klucht, en wat een prachtige metafoor voor het landsbestuur in tijden van klimaatkolder. Maarreh... krijgen die bouwvakkers nou wel wachtgeld?
LIVE - #BoerenProtesten belegeren Den Haag
Binnenhof vergrendeld door Defensie +++ Trekkers naar Malieveld, tegen afspraak in +++ Straaljagers boven Holland +++ A4 en A12 nog stampvol
Hier verder met de realtime berichtgeving over De Grote Zoveelste BoerenOpstand van 2019. De sidderende RIVM-rekenmeestertjes te Bilthoven kunnen weer onder hun bureaux vandaag komen, de karavaan (3000!) trekt verder! As we speak wordt Het Malieveld overlopen door de stoottroepen van Ruraal Nederland. Afspraak was Koekamp, maar daar hebben de boeren maling aan. Hier NOS LIVE, waar regelmatig live geschakeld wordt naar Den Haag. RTL Nieuws heeft livestreams op Facebook en ook bij OmroepWest ****hebben ze weer de dag van hun leven. Thierry Boerdet zit trouwens ook op een trekker. Programma begint pas rond 15:00 uur, dus mocht u nog een trekker thuis hebben staan, dan moet u opschieten. Later meer.
Update: Nog heel veel trekkers in de file.
Webcam: strand Katwijk aan Zee tjokvol trekkers
MinPres: FOEI! Rode kruizen = MAG NIET
BANGERHAUS
LIVE: BOERENPROTEST GRONINGEN STAND-OFF
ULTIMATUM LOOPT OM 16:00 UUR AF VOORDEUR PROVINCIEHUIS GEKRAAKT OM 16u05
Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland hebben de stikstofregels al de deur uit gegaan. Maar op het provinciehuis van Groningen houden ze moedig stand. Boeren dreigden om 15:00 uur met die rooie trekker naar binnen te rijden, maar de kalmte is teruggekeerd nadat vakbondsmeneer de menigte en vooral de jeugd tot bedaren wist te brengen. "We hebben steun van 92% van de bevolking, dat wil ik niet verspelen." Om 16:00 uur moet er wat gebeuren. DUURT TE LANG!
UPDATE: Rooie trekker drukt voordeur provinciehuis open, boeren stromen naar binnen - *"Het enige wat we willen, is dat deze onzin ophoudt."
*Update: **Opstootje redelijk snel onder controle. Boeren kondigen wel aan te blijven overnachten, roepen om meer trekkers want "ME uit Duitsland komt er aan." Organisator LTO is regie kwijt.
Update: "De sfeer is grimmig", melden media, maar zo ziet die stream er helemaal niet uit. Keuvelende boeren op het plein. Muziek. Relatieve rust. Met het openbreken van die deur bewezen ze zichzelf dus een slechte dienst, want dan komen de zware woorden. En verder wat Eddy zegt.
UPDATE: Naar verluidt is dit een van de boerenprotestleiders, die een hek bij een bouwterrein omver trekkert op de Groningse Vismarkt. Bordje: "Hier wordt aan de gasleiding gewerkt." Lompe actie die tot gewonden had kunnen leiden, en niets bijdraagt aan het boerenprotest. Hieronder ingezonden video uit andere hoek, met treffend studentencommentaar:
Update 17u50: De boeren gaan eten (350 pizza's?), de livestream twijfelt, het is nu relatief rustig in Grunn. Er klinken oproepen om naar huis te gaan. "Eerst pizza!" wordt er geroepen.
Man man man. Dit had slecht af kunnen lopen voor passanten
LIVE: #Boerenprotest door het hele land
Assen! Groningen! Zwolle! Arnhem! Haarlem! Utrecht!
De Hollandse driekleur Blauw-Wit-Rood wappert weer fier op de Fendts, Deere's en New Hollands. Gansche provincies roeren zich vandaag in een nieuw boerenprotest tegen de verstikkende stikstofmaatregels van VVD66 en GroenLinks. Afgelopen vrijdag liet Friesland even zien hoe het moest door de binnenstad van Ljouwert plat te leggen. Op het Provinciehuis kregen ze de bibberaties en trokken ze schielijk de plannen voor de Agricide weer in. Benieuwd wat de Rest van Nederland gaat doen? U leest het in dit liveblog & later meer foto & video na de break
Update: Rode streepjes = boeren (ANWB Filekaart)
Update: Agrifobie! Volkskrant gooit er nog een schep bovenop
Update: Trotse Trekker Twitter Timeline
NIEUWS: Geitenboer Jos heeft zijn trekker gewassen
Update: Arnhem is ook LIVE
BREEK: Drenthe trekt stikstofregels in
BREEK: Overijssel trekt stikstofregels in
BREEK: Gelderland trekt stikstofregels in
lol
It giet oan!
Franse studie: motorfietsen zijn de échte nazi's
Motorrijden is het nieuwe autorijden
Geen idee of het klopt want als we het modewoord 'stikstofuitstoot' horen moeten we tegenwoordig ineens heel nodig naar de wc. Maar volgens een Franse studie stoten motorfietsen kennelijk tot 11,1 keer meer koolmonoxide en tot 6,1 keer meer stikstofoxide (brb) uit dan benzineauto's. Sta je dan met je elektrische drol Nissan Leaf op de oprit, een wit voetje te halen bij je makkers van GroenLinks, maar ook met een Harley in de schuur. Dan ben je dus een vieze vuile viezerik. En we weten allemaal hoe het gaat. Langzaam maar zeker zal de motorrijder uit het straatbeeld gepest gaan worden, door een stel klungels die nog nooit op een motor hebben gezeten laat staan weten hoe het voelt over de dijkwegen van de IJssel te zoeven, net zo lang tot ook de motorfietsen volledig elektrisch uitgeholde scheten zijn. Een e-motor, bah. En het is al begonnen met dat getreiter richting de Hells Angels en Bandidos enzo. Clubjes der ideale schoonzonen moeten alleen kapot wegens milieucrimineel. Zin om het verkeer te regelen op een kruispunt in een stad in Azië, nu.
'Stikstofzuiger Remkes waarnemend BM 070'
Net op tijd voor het boerenprotest
We moeten toegeven: dit hebben de schrijvers van SE19 Politiek in Nederland dan weer leuk bedacht. Mr. Stikstof Johan Remkes is door de Commissaris van de Koning gevraagd om tijdelijk quotumkipje Pauline Krikke op te volgen als burgemeester van Den Haag. Remkes zou direct aan de slag kunnen: volgende week krijgt de Hofstad dankzij de stikstofstrijd een, zeg maar, complexe uitdaging te verhapstukken als duizenden boze boeren het Binnenhof om willen toveren in één grote agro-camping. En daarna kan Johan meteen doorrr met het opruimen van de politieke rommel in de raad. We hopen maar dat hij genoeg tijd overhoudt voor zijn rol als voorzitter van de Stuurgroep Remkesloze Raden, die voor het kabinet uitzoekt of er in Nederland ook commissies bestaan waar Johan Remkes géén lid van is. Vanmiddag maakt Remkes kennis met Arnoud van Doorn en de andere fractievoorzitters van de Haagse raad. Gezellig.
UPDATE: 'Vertrouwelijke' gesprekken te horen bij Omroep West.
\
