achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@stikstof

GreenPeace wil met 2 stikstofboten naar Zuidpool

En uw overheid vindt het goed

Alsof er nog niet genoeg vervuiling en klimaatvernieling bestaat, wil "kuch' milieuorganisatie GreenPeace DRIE MAANDEN LANG met twee enorm vervuilende dieselschepen naar Antarctica. De aanvraag voor het totale gebrek aan reisschaamte staat vandaag in de krant, in een bekendmaking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, dat de voorlopige vergunning heeft verleend. GreenPeace wil met de walmende fijnstofmachines MY Esperanza (2x Sulzer V12 diesel) en de MY Arctic Sunrise (1 x MAK 3000 PK diesel, 2 x Deutz) maandenlang bij de Zuidpool roetkachelen om zogenaamd "onderzoek" te doen. Kan dat niet op de fiets? Het is toch van de gekke mensen. U mag geen nog geen tuinhuisje, festival of nieuwbouwwijk neerzetten in Nederland terwijl die Samsom-terroristen van GreenPeace maandenlang de natuur mogen doodstikstoffen in het Zuidpoolgebied. Maar het is nog niet te laat. U kunt nog pinguïns redden van de COPD- en Hoestdood! Tot en met 24 oktober kunt u bezwaar aantekenen. Het ontwerpbesluit ligt vanaf volgende morgen ter inzage op het kantoor van Rijkswaterstaat Zee & Delta, Lange Kleiweg 34 te Rijswijk (ZH). Laat ze niet varen! Doe het voor de kinderen.

D66 wil halvering veestapel in Nederland

Haagse Milieu Gastapo klopt bij boeren op de deur

Nederland stinkt, en dat is de schuld van de boeren. Allemaal. Daarom wil de zieltogende regeringspartij D66 (11 zetels) de helft van alle koeien, varkens, schapen, geiten en kippen op een trein naar het oosten zetten. Want alleen dan halen we het jaar 2050 en leven 'onze kinderen' nog lang en gelukkig. Dat er teveel mensen bijkomen in Nederland (ieder jaar een drugshol als Eindhoven) vinden ze bij Destructie66 geen probleem. Hoeveel woedende achterban-boeren regeringspartijen CDA en ChristenUnie naar Den Haag sturen om met hooivorken die doorgedraaide D66-beleidsidioten uit hun ministeries te sleuren en van pek en veren te voorzien, is vooralsnog onbekend. De vraag is wel, wat eten we vandaag? Iemand nog een gehaktbal? Speklapje? Kipsateetje?

Feynman en/of Feiten – Bouw stikt in stof

Normaal veroorzaakt een gebrek aan vertrouwen uitstel van dergelijke duurzame investeringen en daarmee een recessie, nu is het de RvS.

Het effect van de laatste beslissing van de Raad van State (RvS) is de grootste bouwstop uit de Nederlandse geschiedenis: 18.000 projecten. Genoeg voor schrijnende woningnood, verkeersinfarcten en de volgende economische depressie. Normaal veroorzaakt een gebrek aan vertrouwen uitstel van dergelijke duurzame investeringen en daarmee een recessie, nu is het de RvS.

De hele stikstofdiscussie is uitermate pijnlijk om te lezen. Het gaat niet om stikstof (N2), maar om stikstofoxiden (NO & NO2, soms samengevat als NOx), ammoniak (NH3), ammonium (NH4+) en nitraat (NO3-). Stikstof is compleet veilig voor mens en milieu, en wordt samen met de rest zonder argumentatie over 1 kam geschoren, terwijl die rest nodig is voor flora en fauna. (Ons CMS trekt superscript en subscript niet, waarvoor excuus - red.)

Door het bewust versimpelen en verhaspelen van terminologie wordt iedere inhoudelijke discussie gesaboteerd. Je kan in het debat niet spreken, omdat men het al niet meer eens is welke betekenis de gebruikte woorden hebben. Vandaar een alinea inclusief molecuulformules, om weer helderheid te scheppen. Een beetje licht in de duisternis.

Wat is dit nou. Koeien mogen wei niet meer in

Opa, vertelt u nog eens over die vrolijke koeien die in de weides dartelden!

Nou jongen, dat was me een leuk gebeuren! In de lente mochten de koetjes na een lange winter op stal naar buiten, de frisse weides in. Dat vonden de koeien altijd heel erg leuk! Maakten ze van die vrolijke sprongetjes, kwamen de media kijken, allemaal mensen vrolijk, glaasje verse melk erbij, de boer en de boerin hadden die avond hun jaarlijkse potje seks, fluitende vogels, iedereen blij, Volkertjes blij, enzovoort. Maar toen werd het 2019, kreeg Nederland een stikstofwet en waren alle milieuorganisaties op hun groene pik getrapt, moesten alle boeren vergunningen aanvragen om koeien buiten te laten lopen, werden er vrijstellingen van vergunningen geschrapt, kondigde het CDA een amendement aan, kwam het ministerie van Landbouw met een adviescollege, dreigden milieuorganisaties met 'juridische procedures' en plots mochten de koeien niet meer naar buiten. Ja jongen, 2019 was het jaar dat iedereen officieel was doorgeslagen.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.