Reconstructie: Ajax doodsbang voor eigen hooligans, statement over fouilleren en speurhonden sloeg helemaal nergens op
Ze waren in paniek
Gezellige reconstructie in de krant over de vuurwerkchaos bij Ajax waarin vooral duidelijk wordt hoe de clubleiding echt helemaal NIKS meer heeft te zeggen over wat er op de tribune gebeurt, en hoe de clubleiding zich na afloop in allerlei bochten wringt om recht te lullen wat krom is. Nadat een nooddeur werd opengetrapt stormden 150 (gemaskerde) mannen de trappen op met dozen zwaar vuurwerk. "In het commandocentrum recht onder het uitvak van de Arena zien de politie en veiligheidsmedewerkers van Ajax en de Arena op camerabeelden hoe mannen op de zuidelijke tribune met dozen vuurwerk sjouwen. Dat móéten wel vuurpijlen en ander zwaar spul zijn." Dan begint het overleg: afgelasten? Vak ontruimen? ME inzetten? Neen! Het werd de meest Nederlandse optie: het gewoon laten gebeuren en daarna recht lullen wat krom is in een debiel Pilatus-statement over 'de toeschouwers zijn gefouilleerd' en 'er zijn honden ingezet'. Wat daar EIGENLIJK stond is: we wisten dat het zou gebeuren, we weten dat die stewards over zich heen laten lopen, we hebben er onvoldoende op geanticipeerd, we durfden ook niks te zeggen tegen de jongens van de F-Side, toen raakten we in paniek, dus hebben we het maar laten gebeuren en daarna durfden we niet meer in te grijpen omdat onze bestuurskamerbroek vol zat met schijt. Enfin, gelukkig is het veldspel van Ajax tegenwoordig wél om aan te zien. Oh nee, ook niet.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (3)!
In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning
Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé
Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
