Jaarverslag NS: veel agressie, rode cijfers, besparingen, loeidure kaartjes
Wat een heerlijk weer om een jaarverslag te lezen terwijl u op een vertraagde trein wacht

Wie heeft er nou geen zin om anderhalf uur te laat met een staanplaats in een met graffiti besmeurde vorige week voor het laatst opgeruimde naar bejaardenluier en patatje joppie meurende toiletloze als trein vermomde veewagen vol schreeuwende en hardop in de stiltecoupé tetterende asocialen in ruil voor een godsvermogen van A naar bijna B te worden gebracht, waarna u voor het laatste stukje na een kilometer wandelen als een kalf in een kar in een of andere NS-bus wordt gesmeten, de informatievoorziening driedubbel ruk is, het halve netwerk voortdurend in storing ligt, de conducteur chronisch chagrijnig is, de poortjes niet werken en het bij evenementen (zoals afgelopen weekend weer bij carnaval) dubbel & dwars ruk is? In het Jaarverslag lezen we hoe GOED het gaat met de NS want het 'onderliggend resultaat is verbeterd' (van € 187 miljoen verlies naar € 141 miljoen verlies). Iedereen is teringagressief, de club draait voortdurend rode cijfers, er moet overal op bespaard worden en ondanks een rukservice worden de treinkaartjes gewoon weer duurder. Gek genoeg valt de reizigersgroei tegen. De introductie sluit af met 'zodat Nederland kan rekenen op een betaalbare, duurzame en comfortabele treinreis' en nu zijn we echt helemaal in de war.
NS jaarcijfers 2024: Oplopende kosten en investeringen in kwaliteit drukken financieel resultaat NS https://t.co/SPI7PCxAVE
— NS online (@NS_online) March 5, 2025
Reaguursels
Dit wil je ook lezen


Eindelijk! Daar is ie weer! De Stationsbelevingsmonitor
Welk stadion vinden Nederlanders het aller- aller- allerleukst? Spoiler: niet Maarheeze

NS is overlastgevende asielzoekers spuugzat
Spoorclub zet seinen op rood


Prijs treinkaartje weer omhoog. Nu janken
Japan, wat hadden ze dan?!

Schisma! Gezeik binnen ProRail om stakende treinverkeersleiders
Ah nee wat erg, vandaag moet u met de auto

Staking NS: Gansch het raderwerk draait door
Ochtendspits: valt mee

Ooooooo dan, treinkaartjes slechts 6% duurder
Misschien kunnen ze eerst ff Boyan Slat inhuren