achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Douglas Murray doet zegje over slavernij

Retorische acrobatiek!

Slavernij. Hoop om te doen rond deze tijd van het jaar, maar zelfs dit topic werd even achtergesteld door belangwekkende blanke politieke gebeurtenissen. Samenvatting: Nadat kolonisatie, verovering en slavernij vanaf het begin van de geschreven geschiedenis letterlijk dé way of the world was verbood het Westen als eerste cultuur in de geschiedenis slavernij als zodanig. Vervolgens wordt datzelfde Westen elk jaar opnieuw verder op de de excuus-knieën bewogen voor een instituut dat ze als eerste in de geschiedenis hebben afgeschaft, en dan vaak ook nog eens vaak door mensen die langs dezelfde erfelijke meetlat juist ZÉLF vuistdiep in de slavernij zaten. Namelijk: alle Turken, alle Arabieren en alle Akwasi's.

Kuifje en het Mysterie van Turken/Arabieren die zz dit spreekrecht toekennen

Kuifje en het Mysterie van Turken/Arabieren die zz dit spreekrecht toekennen

Een langere, academische versie van de rant bij Piers

Kleine disclaimer wel: zijn gast historicus Bruce Gilley is nou niet bepaald onomstreden en kiest in het nuanceren van de Belgische Vrijstaat Congo wel een bevreemdende heuvel.

Ook Helmond (Limburg) doet mee

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Stamcafé. 3 nieuwe Halo-missies in remake Halo 1

Nee we maken in het laatste kwartier van deze beschaving niks nieuws meer, maar soms houdt een geslaagde remake de illusie in stand

@Spartacus | 08-06-26 | 22:02 | 196 reacties

ORANJEKOORTS in het Stamcafé

We hebben zo'n gevoel dat Nederland in de halve finale gaan komen

@Ronaldo | 07-06-26 | 22:30 | 207 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.