De Dijk doet het licht uit in het Stamcafé
Bedankt De Dijk (1981 - 2022)
Zondagavond, laatste concert van De Dijk. Overal vijf sterren natuurlijk: vijf sterren hier, vijf sterren daar, allemaal vijf sterren, terwijl dat natuurlijk gewoon een ultiem bedankje is aan de beste Nederlandse popband van de laatste 41 jaar. Half jaren tachtig was De Dijk met Niemand in de Stad fenomenaal, daarna vooral heel erg invloedrijk, toen ging het van de new wave-invloeden naar de soul, daarna werd het een grote oeuvretour om het bestaan van De Dijk te vieren en de laatste jaren was De Dijk vooral leuk voor mensen met grijze haren, maar slecht en vervelend werd het echt helemaal nooit, en dat is razend knap in een landschap waar veel bands (Bløf, Kane, Kensington, Di-rect, Chef'Special, enz.) gewoon hartstikke irritant worden. De Dijk bleef altijd goed én altijd maatschappelijk geaccepteerd. Wat een lekkere band. Wisten jullie trouwens dat De Dijk is vernoemd naar de Amsterdamse Zeedijk??
Dat was het dan
Docu
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
HITTESTRESS in het StamCafé
Beetje warm hier
Thuiskomen in de stampub
It's coming home
GSTV. Oorlog veroorzaken in het Stamcafé
Niet te verwarren met oorlog maken, dat is bij voetbal, of oorlog verprutsen, dat is bij Trump
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
Hele nacht stokoude tv kijken en radio luisteren in het Stamcafé
Wij zeggen altijd maar: geluk is uitgestelde nostalgie
GSTV. Gedwongen X verlaten in het Stamcafé
Iedereen een enkeltje BlueSky (als het aan ons aller topambtenaren ligt)
