Hoo-li-gans! Het is (on)gezellig in Tirana
Ruzie tussen Nederlandse en Italiaanse hooligans & politie
Vanavond Feyenoord tegen AS Roma voor de Mickey Mouse Eurocup, zeg maar de Champions League voor kneuzen. Gisterenavond en vandaag weer de gebruikelijke onhebbelijkheid om elkaar de hersens in te slaan in naam van de Religie van de Bal. En wij maar denken dat het denkraam van voetbalsupporters louter wordt bepaald door vier hoekvlaggen en twee goals. Er zijn al zestig mensen gearresteerd (twaalf Nederlanders), twintig mensen gewond geraakt, wat gasten het ziekenhuis in gemept, politieauto's verwoest en dat komt heus niet alleen door onze Rotterdamse vrienden, maar het zijn ook de Romeinse gladiatoren ('fuck you Rotterdam') die op de pleinen alvast op een onofficiële 1-0 willen komen. Die Romeinen zijn nog boos omdat Rotterdamse kalksteenwerkers de Barcacciafontein enkele jaren terug een matige opknapbeurt gaven. En dan hebben we het nog niet eens gehad over die sippe Hoolie Couture door allemaal in het zwart verkleed te gaan. Enfin, vanavond Feyenoord - AS Roma, stijlloze voorspelling: 2-1 na verlenging.
Deze gaat alvast op de penaltystip liggen
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Feyenoord gestopt met Robin van Persie
Maar het ging zo goed!
Knokken in het StamCafé! Rico Verhoeven vs. Oleksandr Usyk
Rico heeft verloren, vreselijke beslissing van de ref
