Rutte: "Waarschijnlijk gifgas gebruikt, dus bombarderen is helemaal prima"
Daar gaat-ie, 1.450 kilo Trumpiaanse diplomatie. Maar de shitov is nu wel zwaar aan de knikker. Even wat reacties peilen. De Russische beer is zwaar over de zeik.
"We worden bedreigd, dit blijft niet onbeantwoord, de VS moet z'n bek houden met z'n eigen chemische wapens." Check.
Mark Rutte heeft het woord waarschijnlijk enorm sexy gemaakt. Want de Nederlandse beer toont, op basis van waarschijnlijkheden, uiteraard begrip voor de actie. "Het kabinet acht het waarschijnlijk dat er gifgas is gebruikt en dat het Syrische regime hier achter zit." Dat leest u goed. Het Nederlandse kabinet acht het WAARSCHIJNLIJK dat er gifgas is gebruikt en daarom bombarderen we iedereen de moeder, want waarschijnlijk is het nieuwe bewijs.
De Syrische beer gaat gewoon lekker naar het werk. Joepie zaterdag, werken. Pompiedom.
De Israëlische beer vindt de actie helemaal okee, de Turkse Snorbeer ook, de Iraanse Baardbeer natuurlijk niet. Hier een draadje. Hieronder professor Doornbos.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Liveblog oorlog. Amerika slaat weer terug, Iran valt Bahrein en Koeweit aan, staakt-het-vuren op losse schroeven
Liveblog 166, niet te verwarren met 165, die las u hier
Liveblog oorlog. IAEA na Iraanse ontkenning: 'we gaan nucleaire faciliteiten wél binnenkort inspecteren', Trump hekelt Senaat-stemming
Onverwacht toch spannende uitspraken door het Internationaal Atoomagentschap in Liveblog 162. Liveblog 161 las u hier
Liveblog oorlog. Iran kondigt vier THEMATAFELS aan voor verdere onderhandeling, Israël bezorgd om Iraanse positie Libanon na deal
We zijn gek op thema's en gek op tafels in Liveblog 161. Liveblog 160 las u hier
Liveblog oorlog. 'Vanochtend Israëlische aanvallen op Hezbollah ondanks wapenstilstand', Witkoff en Kushner naar Zwitserland voor 'eerste nucleaire onderhandeling'
Het gaat echt even vallen of staan in Libanon in Liveblog 159. Liveblog 158 las u hier
