achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Inbraak Italiaanse vakantievilla Oranjes

Blijft onze dapp're vorst dan niets bespaard?

HIER WAS ER NOG NIKS AAN DE HAND

HIER WAS ER NOG NIKS AAN DE HAND

Volgens onze favoriete Italiaanse krant op de Gazetta na Il Messagero is er ingebroken in de Toscaanse villa van de Koninklijke Familie, en volgens de RVD ook. De ladri hebben in de nacht van zaterdag op zondag probabilmente geprofiteerd van de afwezigheid van de custode, zodat ze over het recinzione konden klimmen. Uiteindelijk gingen ze er ook nog vandoor in de fuoristrada van de Koninklijke Familie, die inmiddels ritrovata is door de carabinieri. Volgens un primo inventario effettuato is er nulla di valore meegenomen, maar toch: het Domein der Koning is geschonden. De onderste steen moet boven, stelletje spaghettivreters. Anders kunnen jullie fluiten naar dat herstelpakket. Wanneer de NPO een themadag organiseert om geld in te zamelen voor de slachtoffers, is nog niet bekend.

Bejaarde man bedrogen door Jumbo

Walgelijk

De bekende supermarktketen Jumbo heeft weer eens toegeslagen. En nu zit Henk Krol, die blijkbaar net zoveel verstand heeft van dingen bij de Jumbo kopen als van pensioenen, met de gebakken peren. Nou ja, niet echt met gebakken peren, maar meer met ongebakken groenten uit een pakket voor Thom Kha Kai soep zonder kip en champignons. De overheid doet weer eens niets, maar gelukkig zet Henk de sociale media in om deze afschuwelijke misstand aan de kaak te stellen. Kijk. Als de Partij voor de Toekomst dit soort belangrijke dingen voor de mensen tot speerpunt maakt, dan kan het nog best wat worden met die partij.
INSTANT UPDATE: Tweet alweer verwijderd. Wij zijn geen complotdenkers, maar complotten bestaan! Benieuwd naar de uitleg.
UPDATE 10/9: Uit diepgravend onderzoek in samenwerking met de GeenStijl Supermarkt Research Desk en zes andere omroepen, blijkt dat er met KOEIENLETTERS op de verpakking staat dat je zelf kip en champignon moet toevoegen. Zie foto:

Maar is de sticker er in de supermarkt al afgevallen, of pas nadat Krol het pakket had gekocht? Vragen, vragen...

Mooi. Het wordt weer LEUK in het voetbalstadion

Ga maar na

Geen geschreeuw meer. Niet 24 keer op je knie geslagen worden door een naar alcohol stinkende buurman die er de hele tijd doorheen praat. Geen achterlijke spreekkoren meer. Lekker rustig op een van tevoren aangegeven tijdstip het stadion in en uit, in plaats van als een stel Beter Leven 1 ster varkens door een gang geduwd worden.  Geen idioten voor je die bij iedere halve pass gaan staan waardoor je niks meer kan zien. Geen gescheld meer op het uitpubliek, want dat is er niet. Maar gewoon, lekker voetbal kijken in het stadion. Wij kunnen niet wachten.

Uw huisarts is een jonge vrouw

Dit wisten wij, kijkers van diverse video's op het internet, al lang

Het is weer tijd voor een zorgwekkend bericht over die verschrikkelijke arbeidsmarkt, waar vrouwen bij nacht en ontij worden gediscrimineerd. Nu blijkt uit onderzoek van het CBS dat maar liefst 58,1 procent van alle huisartsen vrouw is. Niet gek, want na pakketbezorgers en putjesscheppers zijn huisartsen wel zo'n beetje de meest onderdrukte beroepsgroep van Nederland. Het CBS spreekt zelfs van mensonterende toestanden zoals een 28,4-urige werkweek. 28,4 uur per week werken! Dan hou je helemaal geen tijd meer over om het huis schoon te maken, de was te doen en eten te koken voor je mannetje! Hee Women Inc., kom eens achter die boerka vandaan en zeg er iets van.

VIDEO. Kijk boeren, dit is dus waarom jullie niet meer met trekkers mogen demonstreren

"Moej dalijk naar eem naar links heen gaan, dan zetten we'm eens eem vast"

In de Noordelijke provincies mogen de boeren niet met de trekker demonstreren, en nu stappen ze naar de rechter omdat "de trekker juist het symbool is van de boeren zoals de regenboogvlag bij gays". Wij zullen vast iets missen, maar de laatste keer dat gays met een regenboogvlag een auto midden op de openbare weg tot stilstand dwongen kunnen we ons niet meer herinneren. Dus nog even voor iedereen achterin de zaal: als je je als crimineel'n gedraagt, word je ook zo behandeld.
(via)
UPDATE: Rechter houdt trekkerverbod in stand

GSTV. De Hoge Heren in Den Haag GEROOSTERD

Zet de barbecuesaus maar op tafel

U kent GeenStijl. Waar andere media zich voortdurend laten leiden door de waan van de dag en hijgerig het ene nieuwsfeitje na het andere tot hyperbolische proporties oppompen, kunt u hier terecht voor de nodige bezinning, nuance en reflectie. Een doorwrochte analyse hier, wat food for thought daar en dat dan allemaal gestut op een stevig intellectueel fundament. Ja, wij zijn ons het siteje wel. En nu deze verdiepende verdieping weer. Omdat de parlementaire barbecue dit jaar is afgelast, leggen Tom Staal en media-expert Cees Wijburg de lijsttrekkers van de politieke partijen op het rooster. Dat levert 15 minuten verhelderende duiding op. Wat wilt u nog meer? KIJK DAN!

CDA-verkiezing gekraakt, moet opnieuw

Ctrl Alt Kartelpartij

Sneu. De CDA-lijsttrekkersverkiezing moet opnieuw omdat de voorzitter de rode en de groene briefjes door elkaar heeft gehaald Pieter Omtzigt op voorsprong stond je de online stemming kon pollfucken. "Alle leden kregen een unieke code, maar die waren te raden." Ja, omdat het KIESHUGODEJONGE1, KIESHUGODEJONGE2, KIESHUGODEJONGE3, VERBODENOPOMTZIGTTESTEMMEN1 en VERBODENOPOMTZIGTTESTEMMEN2 was. Misschien kan de Belastingdienst het CDA uit de brand helpen. Daar hebben ze namelijk verstand van apps. Er is ook goed nieuws: dat hemeltergend saaie fopdebat met Donatello 'Ik ben ook fan van Sigrid Kaag dus ik ben wel objectief' Piras en Lucille 'Ballen' Werner hoeft gelukkig niet opnieuw.

'Jort Kelder te wit voor themadag racisme NPO'

RAL-ongeschikt

Logisch natuurlijk. Omdat het op de NPO helemaal nooit over racisme gaat, weten ze helemaal niet hoe je zo'n themadag over racisme moet aanpakken. En nu hebben ze in Hilversum bedacht om Jort Kelder een debat over racisme te laten leiden. Jort Kelder! Walgelijk! Wij zijn even het Meldpunt Racisme en Discriminatie aan het bellen hoor. Wat verschrikkelijk. Zomaar Jort Kelder een debat laten leiden. Hoe durven ze. Vanzelfsprekend is Het Black Renaissance Collectief, dat overigens geen been ziet in samenwerken met communisten, Antifatuig, Hamasvriendjes & islamisten, woedend. "Door Jort Kelder het debat te laten leiden zijn wij van mening dat er dus kennelijk iets verdedigd moet worden bij witte mensen om zich racistisch te mogen uiten?" Dat is een beetje een gekke zin? Met zomaar een vraagteken? Op het einde? Maar goed. Er staat wel meer raars in de open brief. Wist u bijvoorbeeld dat witheid geen kleur is, maar "een proces dat is geworteld in de sociale structuur, een proces dat een vorm van psychose veroorzaakt die wordt ingekaderd door zijn irrationaliteit, die elke rationele betrokkenheid te boven gaat." Nou dan. Weer wat geleerd! 
UDPATE: Reactie NPO: "We hebben ook een neger!"

LIVE. """Laatste""" dag Wildersproces

Groundhog Day

Het is bij dagen in het Wildersproces een beetje als met sigaretten: je kunt wel zeggen dat het de laatste is, maar daarmee wordt dat niet meteen waar. Vandaag dus. De zoveelste laatste dag van het Wildersproces. Tenminste. Als er geen mails uitlekken waar "dit mag niet uitlekken" instaat (of als het Hof besluit dat er extra onderzoek nodig is naar de politieke bemoeienis, of als het Hof dat juist niet besluit en Knoops het Hof wraakt, of, gewoon, omdat het het Wildersproces is). LIVETWEETS DAAR. Voor de meekijkers: LIVESTREAM HIER.
EINDE: Zaak gaat 24 augustus verder. Uitspraak Hof 4 september 13:30 uur.

Wilders: "Spreek mij vrij"

VIDEO. Geertje Wilders zegt heel vaak "kk"

Maar echt heel vaak

Het zal u misschien verbazen, maar de bekende politicus Geert Wilders wordt nogal eens bedreigd. En dat gaat er niet bepaald zachtzinnig aan toe. Gelukkig hebben sommige bedreigers nog wel het fatsoen om de politiek leider van 's lands grootste oppositiepartij te vousvoyeren ("Ik ga u in de kelder steken en ik ga uw kanker haar eraf doen met een kanker zaag"), maar niet iedereen kan die beleefdheid opbrengen ("Kanker Geertje ik ga je vermoorden kanker homo"). Erg ongezellig allemaal. De Grote Blonde Leider leest zijn fanmail voor in een filmpje volgens een eeuwenoud recept ter voorbereiding op het vervolg van de minder minder zaak morgen. Wollah!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.