achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

FOTOOS. Politie ontdekt martelkamer in Brabant

Holy shit

Dus u dacht dat u ruig was vanwege uw maandelijkse halfuurtje SM met het vrouwtje? Nou nee hoor. "In een loods in Wouwse Plantage trof de politie bij een inval zeven zeecontainers aan, waarvan er zes waren ingericht als gevangeniscel. Een zevende zeecontainer noemden de verdachten de “behandelkamer”, overduidelijk bedoeld en in gereedheid gebracht om mensen te martelen." Middeleeuwse praktijken dus, gewoon in Brabant. "In de zeecontainer met de tandartsstoel stonden tassen met voorwerpen die vermoedelijk bestemd waren om slachtoffers mee te folteren of in elk geval onder druk te zetten. De politie vond onder meer een snoeischaar, een takkenschaar, een takkenzaag, scalpels, tangen, extra handboeien, vingerboeien, tape, bivakmutsen en zwarte katoenen zakken die over het hoofd getrokken kunnen worden." Verder vond de politie nog 24 kilo MDMA, twee BMW's, politieuniformen en vijfentwintig wapens in de loods die door de creatieve zware jongens "EBI" werd genoemd. Wat we al zeiden. Holy shit.

CBS: 'Meer meer migratie-achtergrondiërs in 2050'

Het zal toch niet?

Opvallende uitkomst van uitgebreide berekeningen van het CBS: als er ieder jaar meer immigranten bijkomen, zijn er over 30 jaar meer mensen met een migratie-achtergrond dan nu. Potverdrie. Verder blijkt dat als de immigratie daalt, er minder mensen zijn, terwijl de bevolkingsgroei juist harder gaat, als er meer migranten bijkomen. Daar zakt je broek toch van af zeg. Je zou haast denken dat wat er nu gebeurt, gevolgen heeft voor de toekomst. Het moet niet gekker worden. Straks wordt de vraag wat we nou eigenlijk willen met de bevolking in Nederland nog een politieke kwestie ook, waar je gewoon een mening over kunt hebben. Nou jaaaa. Of bedenkt er iemand in het kabinet dat het zeg maar best wel handig is om meer te bouwen als niemand meer een woning kan kopen of huren. Oh nee. Dat niet, natuurlijk.

LIVE. So Think You Can CDA Lijst Trekken Debat

Hugo vs. Pieter (en Mona bakt de pannenkoeken)

Hugo de Jonge is echt wel iemand om rekening mee te houden. Die is ook linkser dan die middenkandidaat Pieter Omtzigt. Maar op een hele andere manier links, die spreekt zich niet zo uit over dit soort grote economische programma's, of over migratie, die is meer de kandidaat die de afgelopen jaren heel nadrukkelijk door het establishment is gekozen. Ook door de eigen coalitie waar hij bij hoort als minister, ook door de eigen partijtop die braaf in de houding springt met inspiratieloze steunbetuigingen. Hij neemt het voor de gevestigde macht op, tegen de gewone burger, en daarmee spreekt hij een soort links aan wat je ook wel ziet bij het D66 van Sigrid Kaag en bij de PvdA, wat je ziet bij Nieuwsuur *en andere media op links, waar hij heel populair is. Hij is de voorvechter van het establishment, van de gevestigde macht.
*UPDATE: Dat is toevallig. De debatleider leidde in april de Appathon van het ministerie van VWS van... Hugo de Jonge.
UPDATE: Sterker nog, Donatello Piras retweette deze endorsement van Hugo de Jonge door Ferd Grapperhaus:

MH17-rechters: 'OM, waar zijn die radarbeelden?'

thumb

OM vond onderste steen na 2016 niet meer interessant

Asjemenou. Opvallend citaat uit het officiële verslag van de MH17-rechtbankzitting van afgelopen vrijdag. Komt ie. "Een herhaald verzoek aan de Verenigde Staten naar de satellietbeelden waarop de lancering van een BUK-raket te zien zou zijn, wordt ook gedaan. De rechtbank heeft geconstateerd dat het laatste verzoek om die beelden te krijgen in 2016 gedaan is. Een nieuwe poging is gewenst ook omdat het onderzoek ter zitting is begonnen." Een nieuwe poging is dus gewenst. Zeg dat wel, rechtbank. Drie jaar maanden dagen (DAGEN) na de aanslag zei toenmalig Secretary of State Kerry dat de Amerikanen beelden hadden: "we saw the trajectory, we saw the hit". En al MEER DAN VIJF JAAR LANG willen ze die niet geven. De Nederlandse regering steekt ondertussen geen poot uit om deze onderste steen boven te krijgen, want kennelijk is het laatste verzoek in 2016 gedaan. 2016! Toen was Donald Trump nog niet eens geboren. Dus, Rutte, gooi eens wat van je internationale gewicht in de schaal om die beelden te ritselen. Want hoe langer ze geheim blijven, des te benieuwder wij worden wat er allemaal op te zien is.

Demonstratie Media Alarm!!! Vrije Nederlanders delen gevoelige tik uit aan gelijkgeschakelde pers

Dat zal ze leren!

Vroeger, toen je nog geen corona had (en ook nog geen 5G trouwens), toen was de Nederlandse pers vrij, onverveerd, kritisch, onderzoekend en gewoon helemaal geweldig. Maar tegenwoordig is het allemaal pet. Gelukkig zijn er steeds meer Nederlanders die zich niet langer voor het lapje laten houden door de eerste de beste dansleraar die zijn school niet heeft afgemaakt. Nederlanders die zichzelf heus wel kunnen informeren over ingewikkelde zaken zoals aërosolen, zendmasten en het adres van de redactie van het Algemeen Dagblad. RIP DE VRIJE PERS!

Beeldenstorm in 020: André Hazes onthoofd

Nu zijn ze te ver gegaan

Is er dan niets meer heilig? Onverlaten hebben in Amsterdam het beeld onthoofd van de Columbus van het Levenslied, de Mahatma Gandhi van de Rijmelarij, de Winston Churchill van de Heineken blikjes: André Hazes. En het was nog wel zo'n mooi beeld, van LEGO. Zijn hoofd is gelukkig teruggezet, maar de hoed is onherstelbaar beschadigd. Beste Amsterdamse politie. Trek alle verloven in. Laat De Cock terugkeren van zijn pensioen. Deze aanslag op de cultuur van dit land mag niet onbestraft blijven. De onderste LEGO-steen moet boven. Wij zijn even een bosje bloemen leggen. 
UPDATE: André died twice. LEGO-beeld Hazes weggehaald.
UPDATE: HOOFDDIEF gefilmd

VIDEO. Man eet 75 hotdogs in 10 minuten

Vergeet Sergej Bubka

Grootsheid zit soms in hele kleine dingen. Maar soms ook in hele grote dingen. En soms in dingen die zo enorm zijn, dat woorden tekort schieten. Dingen, die ons doen beseffen waartoe De Mens, tot het uiterste gedreven, in staat is. De Mens in kwestie is Joey Chestnut, de Maarten van der Weijden van het hotdogs naar binnen vouwen. Joey heeft in zijn eentje meer honger dan alle voedselbanken bij elkaar en verbrak gisteren zijn eigen wereldrecord door 75 hotdogs in 10 minuten soldaat te maken. Laten we eerlijk zijn, dat doen wij Joey (waarschijnlijk) niet na. Uiteraard was sportzender ESPN erbij. Niet kijken op een lege maag.

Max knielt NIET voor start GP Oostenrijk

Zo

Max Verstappen bukt niet voor de morele chantage van Lewis Hamilton, zesvoudig wereldkampioen in de Meest Geprivilegieerde Sport Ter Wereld. Die wilde al zijn concurrenten op de knieën krijgen door te beweren dat iedereen die niet met zijn holle gebaren meedoet een racist is. Dat is niet zo. En oh ja. Er is zometeen ook nog een autorace. Met auto's. Die heel hard gaan enzo.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.