Vlogger die in centrum Amsterdam oproept tot 'slaafmaking Koerdische vrouwen' is knettergekke Syriër, lijkt in Nederland te wonen
Hallo politie doe eens politiedingen
In de categorie 'er is steeds meer bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is geen hysterie' een follow-up op de vlogger die in het centrum van Amsterdam, pal tegenover de werkkamer van Femke Halsema, opriep tot onderdrukking en slaafmaking van Koerdische vrouwen. Zijn naam blijkt Osama Al-Hamad en hij is volgens de kenners waarschijnlijk een psychisch uitgedaagde Syriër, een heel vervelende, die tegenwoordig blijkbaar in Nederland woont. Bronnen van Harald Doornbos hebben het mogelijk over Deventer of Amsterdam. Het is wat met die Osama's! Nu roept-ie weer iets dreigends als: "Wie ISIS terroristisch noemt, kenmerk ik zijn dochters als slavinnen." Dit is z'n Facebookmuur, die is volgekwakt met IS-verheerlijking, Saddam-meuk en volslagen krankzinnigheid, in zowel Arabisch als hakkietak-Nederlands, à la Beautiful Mind. Tevens op z'n socials: een of andere bomgordel en iets wat op de deur van een Nederlandse azc-kamer lijkt. Hallllloooooo politie & instanties. Deze gek is een TIJDBOM.
BRON GS: Osama Al Hamad woont sinds 2022 in Nederland, sinds 2023 in Deventer.
Is dit de deur van zijn kamer in een Nederlands asielzoekerscentrum?
Koekoek
En nu in spiegelbeeld
"Hak het hoofd van de vrouw af als ze probeert na te denken"
Ongezellig
De extremist die opriep tot slavernij van Koerdische vrouwen en dreigde met represailles tegen wie IS een terreurgroep noemt, heet Osama Alhamad en komt uit Jemen.
— الوضع الكوردي Rewşa Kurda (@rewsakurda) June 12, 2025
Alles wijst erop dat hij nu in Nederland woont.
📌 Zie zijn social media-profielen hieronder. https://t.co/4BC2WX0Xh3 pic.twitter.com/96JGUdxpsx
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
