John de Mol biedt 150 mio euro op Nu.nl/Sanoma - Persgroep overweegt ANP-contract te killen
\
Hardnekkig gerucht inzake The End Game in de Nederlandse media-oorlog. John de Mol moet en zal een Groot Medianetwerk hebben. (Deze week kocht John de Mol al het veelbekeken YouTube-kanaal StukTV.) Lukte het De Mol eerder niet om De Telegraaf in handen te krijgen, Mister Talpa heeft nu zijn zinnen gezet op het razendpopulaire NU.nl. Een eerder bod van 100 miljoen euro door De Mol voor de nieuwssite werd afgewezen, waarop De Mol het bod verhoogde naar 150 miljoen euro, dat wil zeggen: voor NU.nl + alle papieren Sanoma-blaadjes (Autoweek, Donald Duck, Margriet, Libelle etc). De Persgroep (bekend van de Volkskrant, Trouw, AD, Het Parool en freelancers die 13 cent per woord krijgen) ziet de plannen van De Mol met angst en beven tegemoet, en overweegt nu het ANP (van Talpa Network) op te zeggen, en zelf maar persburootje te gaan spelen. Tevens zijn de Mediabelgen van De Persgroep van plan om het aan den weg timmerende FD te kopen. De Telegraaf - ooit de belangrijkste mediaspeler van Nederland en thans een titeltje van die andere Mediabelgen - is volgens onze hoestende informant toast. Developing...
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Zo jongens hoe is de sfeer
Geen makkelijke week voor iedereen die zoveel verstand heeft van peilingen en cijfers dat ze verkiezingen niet begrijpen
Er is nu ook: laadpaalongelijkheid
Minst erge ongelijkheid ooit
Het nieuws gaat er al dik 300 dagen over, maar wat ís de ChristenUnie precies?
Het nieuws gaat al negen maanden over de ChristenUnie, maar wat is dat voor groepering? Hoe is de ChristenUnie aan de macht gekomen? En welke invloed hebben de inwoners van de Bible Belt in het conflict? We zetten de belangrijkste basisinformatie op een rij.