achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Spartacus

Asielaanvragen uit Marokko en Algerije VERDUBBELD

Marokko en Algerije, o.a. bekend om hun Marokkanen en Algerijnen, en allebei, voor islamitische begrippen, enorm veilig en gezellig. Maar "Meer dan een kwart van de 3100 asielaanvragen vorige maand kwam uit die twee landen. (...) De aanvragen worden versneld behandeld, zodat mensen na afwijzing snel kunnen worden teruggestuurd naar het land van herkomst. Maar de afschrikwekkende werking blijft uit, want het aantal asielzoekers uit deze landen blijft maar groeien. Zo verdubbelde het aandeel Marokkaanse asielzoekers van 8 naar 16 procent." Jongens, even serieus. Ga weg. We zitten aan ons culturele verrijkingstaks, de dönermarkt is meer dan verzadigd en ook in de onderwereld is de concurrentie om vacatures moordend. Oh, en voor wat beeld en geluid van hoe die Marokkaanse vluchtelingen er dan wel niet uit zien, check boven- en onderstaand (bron). Als dat geen rendabele nieuwe-streepje-Nederlanders in spé zijn, wat dan wel.

Bekrompen NOS sluit mensen uit met LGBTQIAP-vid

Typisch staaltje aartsconservatieve staatspropaganda weer. En ondertussen doen alsof hun neus bloedt. Maar tuurlijk weten ze hoezeer ze hiermee een heel universum aan seksuele geaardheden marginaliseren. Weet u, NOS, verdiept u zich maar gewoon even in de onderstaande lijst, en schaam u diep voor al die zielen die u nu terug de kast in jaagt. Niks geen baan, niks geen relatie. Door jullie voelen ze zich nu ongezien, ongehoord en onbestemd. Maar dit zijn mensen, verdomme. En dat van belastinggeld. Wij zeggen GADVERDAMME. schaamjeNOSverdomme.png

Waarom zo spastisch over plan achter islamisering?

admoslimastenigtzee.jpgJa, daar kon je de klok op gelijk zetten natuurlijk. En hoe doen ze het toch altijd, die moslima's? Net als in die onhebbelijke videocolumn van een NPO-moslima, heeft ook AD-moslima Hanina de gave om haar sarcastische insteek op een of andere manier van werkelijk elke humor te ontdoen. Waarschijnlijk omdat hetgeen ze sarcastisch als probleem neerzet, namelijk het plan achter islamisering, zich helemaal niet leent voor sarcasme, omdat er daadwerkelijk een plan achter islamisering zit. En dat altijd met die godvergeten moreel verheven glimlach. Misselijk. "Vergeef me, collega's, maar ik heb besloten mijn masker af te zetten en een volledige bekentenis af te leggen. We zijn genadeloos door de mand gevallen, verzetten heeft geen zin. Het stond er duidelijk: 'Achter de islamisering van Europa schuilt een plan.' Met rode wangen van schaamte las ik het boek van Machteld Zee, zo betrapt had ik me nog nooit gevoeld." Enfin, u snapt het, de hele column gaat door op de toon die na zin 1 al niet leuk meer was. Waar komt die weerstand tegen de notie dat islamisering bewust wordt aangestuurd, nou eigenlijk vandaan? Is het werkelijk zo vreemd dat proponenten van een expansiegerichte en juridisch-monotheïstische leer zich bewust inzetten om hun invloed te verbreiden in gebieden met een hoge islamitische concentratie? Achter christelijke zending naar Afrika & Co zat toch ook gewoon een plan? Daar doen we ook niet moeilijk over, dus waarom schieten we in een spasme als het de islam betreft? We wilden het eigenlijk zelf onder elkaar zetten, maar blogger Carel Brendel was ons voor. Check bijvoorbeeld gewoon eens de 2,5 minuut durende video onderstaand, van Yusuf Al Qaradawi, de meest invloedrijke soenitische schriftgeleerde. Hij is gewoon eerlijk. "De vreedzame verovering is gefundeerd in deze religie, en daarom verwacht ik dat de islam Europa zal veroveren, zonder haar toevlucht te nemen tot het zwaard of oorlog. Zij zal dit doen door middel van dawah [islamitische missie, red] en ideologie. (...) De boodschap van de islam is een boodschap van mondiaal evenwicht, en daarom geloof ik dat de volgende verovering zal plaatsvinden door middel van dawah. Maar uiteraard moeten de moslims in actie komen om deze wereld te veroveren." En wat te denken van het uit 1982 daterende Moslimbroederschap-document (PDF+vertaling), dat in 2011 bij een Zwitserse politie-inval werd ontdekt. De echtheid ervan wordt niet betwist, en Moslimbroederschap-expert Lorenzo Vidino, door deugmedia als de Volkskrant gewoon geciteerd als terrorisme-expert, schrijft er zeer uitgebreid over in zijn boek The New Brotherhood in the West. Het document staat bekend als "The Project" en stippelt gewoon helder uit hoe er te werk gegaan dient te worden. Dus waar doen we nou zo moeilijk over. Ja: islamisten islamiseren systematisch en planmatig, en waarom zouden ze ook niet? En dan kun je A4'tjes vol sarcasme schrijven, het doet niet af aan de realiteit.

Geyle seks-stewardess neuqt Transavia omver

ditisdr534.jpgSEKS! Goedemorgen, fijn dat we uw aandacht hebben. Zorg ff dat de baas in gesprek is terwijl je dit leest, en doe het sowieso pas nádat Jeanine de koffie heeft gebracht, anders is het gênant en hebben wij het weer gedaan. Ja, kust veilig? Mooi, maar alsnog fluisteren we het voor de zekerheid gewoon even giechelend. *Een 46-jarige viervoudige lucht-MILF is al een carrière lang loops, neukt waar mogelijk het gehele Transavia-personeelsbestand, en houdt hierover een digitaal dagboek bij*. Achja, de tweede jeugd. Iedereen vult 'em anders in hè. Maar we horen u denken, tot nu toe toch niks aan de hand? Ja, all sex is rape, maar dat is alleen als een blanke heteroseksuele man het initieert. Dit is een vrouw, en die mogen alles. MAAR, toen kwam manlief in beeld. Inderdaad, de zaadcontainer op leeftijd is gewoon getrouwd! "Over haar liefdesavonturen hield ze een digitaal dagboek bij op haar computer. Toen haar echtgenoot dit onder ogen kwam, ontstak hij in woede en zinde op wraak. De Haagse rechter moet op 24 oktober achter gesloten deuren voorkomen dat hij deze intieme fragmenten naar buiten brengt. Het gaat niet alleen over de reputatie van de purser, ook de namen van de veelal getrouwde piloten dreigen op straat te komen liggen. De moeder van vier kinderen wordt in haar rechtsgang gesteund door Transavia. De vakantievlieger is er alles aan gelegen om de seksuele misstanden binnenskamers te houden. De wens is dan ook dat de klokkenluider via het kort geding definitief de mond wordt gesnoerd." Enfin, pikant verhaaltje weer. Maar goed, nergens in de vakliteratuur staat dat de dame in kwestie nu op non-actief staat. Dus, uitdaging voor de reaguurders die binnenkort met Transavia richting de zon gaan. SPOT DIE TERROR-COUGAR! Foto's welkom.

Rutte spreekt oppositie over GeenPeil. Stilte volgt

Ja, zo rollen de hoge heren. Het CDA, D66, CU, GL en SGP - allen Ja-stemmers tijdens het referendum - werden vandaag door de premier van 14,5 miljoen Nederlanders uitgenodigd om eens te keuvelen over hoe nou om te gaan met dat dekselse rancunereferendum. In terminale totaalpaniek spinde Rutte zich vorige week nog een ongeluk, dus vandaag was het tijd voor een groepstherapiesessie. Prima natuurlijk, vooral als het gewoon openbaar in de Kamer gedaan zou worden, daar is dat ding immers voor gebouwd. Maar nee, dit alles voltrok zich achter de voordeur van het Torentje, en de genodigden doen maar wat geheimzinnig over wat er nou eigenlijk besproken is. Het enige dat iedereen zegt is dat ze er waren "om te luisteren". Enfin, het komt er natuurlijk gewoon op neer dat alle Ja-partijen nu achter gesloten deuren een oplossing zoeken voor de Nee-stem, en vervolgens de kaken op elkaar houden. Den Haag op z'n best. Trouwens, onderstaand, elkaar lekker voor de bühne afvallen, maar achter gesloten deuren gewoon hetzelfde credo vertegenwoordigen. Het zit niet voor niets bij elkaar in de EU-fractie.

Lezon! Power speech dr. Jolande Withuis bij boekpresentatie Machteld Zee

jolantjeeee100.jpgJa, toch nog heel even over mr. dr. Machteld Zee, o.a. bekend van AL EEN WEEK LANG MOSLIMITISCHE OPHEF. Afgelopen donderdag presenteerde het weledelgeleerde dameschap namelijk haar boek, Heilige identiteiten. Het allereerste gedrukte exemplaar werd plechtig in ontvangst genomen door dr. Jolande Withuis, tweede golfs-feminist-zoals-het-hoort van het eerste uur. Maar voordat ze het boek overhandigd kreeg, stak Withuis een vlammend-brisant-volatiel betoog af. En die was zo goed dat de uitgever besloot 'em ergens achterin te verstoppen op een website waar nooit iemand komt. Maar GS is gul, en redt het van een leven lang wegkwijnen in de mist van de geschiedenis. Dus doe uzelf een plezier, en lees het onderstaand.

Een nieuwe generatie feministen
Opgroeien in de Koude Oorlog als dochter van een communistisch journalist – ik zou het niemand aanbevelen. Toch heb ik er wel het een en ander van opgestoken.

Zo weet ik van jongs af aan dat ik in een café met mijn gezicht naar de ingang moet gaan zitten om in de gaten te houden wie er binnenkomt. Ik weet dat politieke macht uiteindelijk uit de loop van een geweer komt, treffend genoeg ook tegenwoordig nogal vaak een kalashnikov. Ik weet dat godsdienst geen opium is vóór maar ván het volk, al waag ik het tegenwoordig wel eens dat leerstuk in twijfel te trekken. Ik weet dat Nederland in Indonesië geen politionele acties voerde maar koloniale oorlogen.

Ik heb een fijne neus voor al wat riekt naar totalitarisme. En ik was al vroeg bekend met Lenins begrip ‘nuttige idioot’. Een ‘nuttige idioot’ was iemand die de ‘goede zaak’ ondersteunde met bijvoorbeeld geld of een handtekening onder een CPN-petitie, terwijl hij of zij eigenlijk te weinig politiek benul had om te beseffen wat die goede zaak zoal inhield.

De hedendaagse parallel ligt voor de hand. Nuttige idioten zijn bijvoorbeeld de deskundigen die vorig jaar tegen elk gezond verstand in beweerden te weten dat er onder de stroom van Syrische vluchtelingen zeker geen terroristen zaten. Of de leden van de commissie Gelijke Behandeling, ooit opgericht als emancipatie-instelling, die tegenwoordig onder de deftige schuilnaam College voor de Rechten van de Mens al zijn juridisch vernuft inzet om te bewijzen dat het geen discriminatie is als men weigert vrouwen een hand te geven.

Zelfs echte Syrische tandartsen vinden geen baan

diplomameisjesssd100.jpgJa, dit mag geen verrassing heten natuurlijk. Zelfs toen de godfather van misdaadsyndicaat COA de migrantengolf als een "zegen voor Nederland" bestempelde, was het natuurlijk duidelijk dat dit nergens op gebaseerd was. Immers, met 604.000 werkloze Nederlanders zit al 6,8% van de beroepsbevolking thuis, terwijl er maar 131.000 beschikbare vacatures zijn. Een paar maandjes later bleek natuurlijk dat een welgetelde 65% van de migranten zou na 15 jaar nog steeds werkloos zijn, en de criminaliteit is er drievoudig. Maar goed, dat cijfer gold voor alle migranten. En nu blijkt inmiddels dat dit cijfer evengoed zou gelden voor de hooggeleide migranten, de illustere daadwerkelijke tandartsen en apothekers uit Aleppo. "De Stichting voor Vluchteling-Studenten (UAF) hield een peiling onder negentig van haar studenten die de afgelopen twee jaar zijn afgestudeerd. Van hen heeft 70 procent binnen een jaar wel werk gevonden, maar daarbij gaat het vaak om tijdelijke contracten, stages of vrijwilligerswerk. (...) Vijf jaar na hun komst naar Nederland heeft maar de helft van de vluchtelingen een baan van meer dan acht uur per week." En natuurlijk niet om de boel nog meer te bedrukken, maar dit gaat om de Vluchtiërs die hun (universitaire) studie in Nederland hebben afgerond. Dus zelfs voor het begaafde smaldeel dat al even van de Nederlandse taal en kennis-infrastructuur geproefd heeft, is het allerminst rooskleurig. Ach ja, de asielindustrie. Die productielijn heeft ook gewoon een eind natuurlijk.

Terugkijkon. Trump vs Hillary 2 #Debatenight

Zo, dat was weer zowel lachen als huilen in the land of the free. Een paar dagen voor het debat kwam natuurlijk de pussy-grab-tape uit, dus zoals verwacht werd The D direct ter verantwoording geroepen. Nja, dat ging een beetje zoals verwacht: 'Jongens, is gewoon goedaardig seksistische mannenpraat (bovenstaand). Laat hem zonder zonden de eerste steen gooien. Zo lang het maar niet Bill Clinton is, want die randde ze gewoon echt aan, en liet ze vervolgens stenigen door Hillary (onderstaan).' Hier het gezicht van Bill toen Trump z'n roast begon, terwijl vermeende slachtoffers van Bill in de voorste rij zaten. De algehele tendens was dat Trump weer af en toe te hard door z'n neus inademde (want dat schijnt erg relevant te zijn), en vaak de kernvraag omzeilde om zo snel mogelijk weer een stokpaardje van stal te kunnen halen. Hillary oogde fysiek redelijk fit, kwam iets sympathieker over dan vorige keer, en was - of je het er nou mee eens bent of niet - ook wel echt iets coherenter dan Donald. De peilingen lijken uit te wijzen dat Hillary een tweede keer op rij het debat heeft gewonnen. Gelukkig was er ook nog een heel klein beetje liefde, toen de kandidaten gevraagd werd een eigenschap te noemen die ze in elkaar respecteren.
Ook Syrië passeerde de revu, waarbij voor Clinton de gelegenheid aangreep op de Russen als bron van alle kwaad neer te zetten.
En uiteraard was er een geëmancipeerd aandoende Amerikaanse moslima, die Donald vroeg wat nou in vredesnaam toch de deal is met z'n plan het land te sluiten voor islamitische immigranten.
En over wat er met Hillary zou gebeuren zodra Trump aan de macht komt, laat Donald ook weinig in het midden. "You'd be in jail."

Video. Aboutaleb doet Arabische power speech voor Saoedische TV

Abou! Tijdje niet gezien pik. En wat wordt het nou? Blijf je in 010, of word je vier lang chef Uitstel van Executie bij de landelijke PvdA? Hoe het ook zij, we hadden helemaal gemist dat je laatst via de schotel aanschoof bij het Saoedi-Arabische netwerk Al-Arabiya. We hadden niet anders verwacht, maar het is toch altijd weer een verademing als een verhaal zowel in het Nederlands als Arabisch dezelfde strekking heeft. En mooi ook dat je die interviewer, die je duidelijk wil ontlokken dat je een huismoslim bent en je status hebt verworven door je islamitische achtergrond te verloochenen, gewoon kort houdt. #TeamAbou!

Nu op video. NL toeristen neergestoken in Casablanca

Ja, die headline was even schrikken afgelopen dinsdag. "Drie Nederlanders neergestoken in de Marokkaanse stad Casablanca. (...) De slachtoffers zijn een 57-jarige vrouw, haar 30-jarige zoon en haar 27-jarige dochter, meldt Buitenlandse Zaken. De vrouw en haar zoon wonen in Vught. Het 27-jarige slachtoffer komt uit Amsterdam." En dat allemaal door een man "verwarde en hysterische man" wiens motief niet bekend is. Het drietal raakte ernstig gewond, maar verkeert naar verluidt niet in levensgevaar. Enfin, van dat noodlottige incident, zijn nu dus ook videobeelden. Op een voorspoedig herstel, lui!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.