Rapport inspectie: Jodenjacht in Amsterdam 'kreeg door sociale media een heel ander karakter dan agenten gewend waren'
Eigenlijk staat er: de politie kon niet beter
Nou, die hadden we nog tegoed. Het evaluatierapport van de Inspectie Justitie en Veiligheid over het functioneren van de politie tijdens de Amsterdamse Jodenjacht van 7 november 2024. Tl;dr is de conclusie: de politie was wél voorbereid op onrust en een grote confrontatie, maar niet op flitsacties van de Arabische Sturmabteilung uit Amsterdam-West, die te voet, op fatbikes (boehhhh) en in taxi's hit and run aanslagen pleegde op Joden. Of, hoe de onderzoekers het politiek correct omschrijven, de politie heeft 'professioneel en slagvaardig' opgetreden maarrr: "Ze had echter niet onmiddellijk een antwoord toen kleine groepen relschoppers mensen aanvielen die zij als Joods beschouwden." Later vandaag volgt nog een TWEEDE RAPPORT en die is veel interessanter: het Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement oordeelt over het handelen van de Amsterdamse driehoek van burgemeester Femke Halsema, popo en OM. En daar valt wel wat over op en aan te merken. Tot vanmiddag!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
Halsema: geen bewijs dat moslims verantwoordelijk waren voor Jodenjacht
oh sorry we bedoelen de Maccabi-rellen
