DE BUSWUIF in het Stamcafé
Gewoon mooi.
GeenStijl signaleert: dit Instagram-account. Buschauffeurs die naar elkaar zwaaien, elk op hun eigen unieke manier. Qua OV-begrippen niet zo spraakmakend als de cuckstoel, maar desalniettemin een traditie waar we ons graag aan vastklampen. Buschauffeurs hebben het, net als elk ander beroep dat in voorbije tijden nog gezag afdwong, niet makkelijk. In deze verruwde samenleving zijn het steeds vaker deze mensen die de klappen opvangen, meestal letterlijk. Tussen de intimidatie door mag er vaak niet eens geplast worden en zodoende vreet het beroep tegenwoordig zelfs jaren van de levensverwachting af. Als vervolgens ook nog eens steeds minder reizigers de chauffeur bedanken bij het uitstappen, wat doe je dan? Tja, zwaaien. Zwaaien naar andere lotgenoten die met een volle blaas weer en wind, stad en land doorkruisen om Jan en Achmed met de pet van A naar B te brengen. Deze hoeders van de beschaving, dit broederschap op de weg.
10/10
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Artikel 23 schrappen in het Stamcafé
Joah het is warm u mag ook gewoon wat te zuipen pakken hoor
HITTESTRESS in het StamCafé
Beetje warm hier
Thuiskomen in de stampub
It's coming home
GSTV. Oorlog veroorzaken in het Stamcafé
Niet te verwarren met oorlog maken, dat is bij voetbal, of oorlog verprutsen, dat is bij Trump
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
Hele nacht stokoude tv kijken en radio luisteren in het Stamcafé
Wij zeggen altijd maar: geluk is uitgestelde nostalgie
GSTV. Gedwongen X verlaten in het Stamcafé
Iedereen een enkeltje BlueSky (als het aan ons aller topambtenaren ligt)
