achtergrond

word lid

nachtmodus

tip redactie

Biden in hallucinante open brief aan partijgenoten: Ik ga nergens heen, leer er maar mee leven

Politieke geschiedenis

Hij probeerde het voor het eerst in 1988, maar dat mislukte. Hij probeerde het weer in 2008, maar ook dat mislukte. In 2020 probeerde hij het weer, en toen lukte het. Dit jaar gaat hij het weer proberen, en niets of niemand lijkt hem van gedachten te kunnen veranderen.

Wie machtshonger zegt, zegt Joe Biden.

In een brief aan alle democraten die Amerika rijk is onderstreept hij andermaal: ik ga nergens heen, in november ben ik jullie kandidaat. Een brief, inderdaad - een video is met Bidens beperkingen geen haalbare kaart, zo bleek de afgelopen dagen maar weer, toen hij zichzelf onder andere een zwarte vrouw noemde.

In de brief hamert Biden er op dat hij veel steun heeft in de democratische partij. "We had a democratic nomination process and the voters have spoken clearly and decisively. I received over 14 million votes, 87% of the votes cast across the entire nominating process. I have nearly 3,900 delegates, making me the presumptive nominee of our party by a wide margin," schrijft hij zijn tachtigkoppige communicatieteam met een branie die we vooral van Trump kennen.

"This was a process open to anyone who wanted to run. Only three people chose to challenge me. One fared so badly that he left the primaries to run as an independent. Another attacked me for being too old and was soundly defeated. The voters of the Democratic Party have voted. They have chosen me."

De boodschap is duidelijk: mijn eerste poging was bijna 36 jaar geleden, het is me gelukt, als iemand denkt dat ik dit vrijwillig ga opgeven is-ie gek.

De hele brief:

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.