UITGELEKT! AH past klantprofielen aan na kritiek
Zaandam - Grootgrutter Albert Heijn heeft de online profielen van het klantenbestand aangepast na een storm van kritiek — zo erg dat zelfs het NOS Journaal ermee opende. Woedende reacties waren er vooral om de alleenstaande zwarte moeder die de paarse broekennaam "City Budget" had meegekregen. Alleenstaande bijstandsmoeders in de Bijlmer die door hun kerel zijn verlaten en derhalve tot Euroshopper-kip zijn veroordeeld, reageerden nog instemmend ("is oewel zo") op het klantprofiel. Maar de dappere regenboogredactie van het NOS Journaal had daar geen boodschap aan. Op uitgebreidere klantprofielen - die in handen zijn van GeenStijl - is te zien dat de grootgrutter nog veel meer profielen en beschrijvingen hanteert. Zo is daar de Chinees (Premium Wholesale Infant Milk Powder), de Poolse handwerksman (Budget 0,5 Beer Cans), de Roemeense vrouw met hoofddoek (Budget PickPocketing) en een Turk met een snor met een winkelwagentje vol zonnebloemolie en 50 pakken meel. Maar die gaat u natuurlijk nooit te zien krijgen. Albert Heijn heeft de online profielen (zie figuur 1) per onmiddellijk aangepast. Ieder1 blij!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Ha! Amsterdam Bay Area wordt Baai van Almere
Het Schitterende Einde van Amsterdam City Marketing
U mag raden: gaan de bonnetjes van de Binnenhof-renovatie al over het miljard?
De makkelijkste quiz van de dag
Tegenvaller voor kabinet dat geen ruimte overhield voor tegenvallers
Nederland aan de bedelstaf.
Minder Nederlandse euro's voor Derde Wereld wegens te veel Derde Wereld in Nederland
Ze komen hun toelage zelf ophalen
Japan verdubbelt defensiebudget, wordt met steun van Biden twee na sterkste leger ter wereld
S U P E R N O V A I N T H E E A S T
Feynman en/of Feiten — Terracottaleger
Zelensky denkt in uren, Ollongren in jaren
Ook weer duurderder. Onze Afsluitdijk
Vroeger hadden we ingenieurs bij Rijkswaterstaat. Nu proces-managers...
Defensie: Nederland kansloos tegen Rusland
Wist u natuurlijk al wel