Tweet not found
The embedded tweet could not be found…
Tendentieus
ongefundeerd &
nodeloos kwetsend
The embedded tweet could not be found…
Oproep. Voor een invoelend diepgravend artikel over de ranzige praktijken van het hufterige damesblaadje Linda zijn wij op zoek naar zelfstandige, ondernemende vrouwen die voor zichzelf weten te zorgen, en die hun abonnement op De Linda hebben beëindigd wegens ziekmakend getreiter van Linda de Mol cum suis. Adverteerders, die naar aanleiding van bovenstaande ranzige broodroofpraktijken niet meer geassocieerd willen worden met Het HufterMerk Linda©®™ mogen ook reageren. Aanmelden via "redactieATgeenstijlPUNTnl" (aanhalingstekens weglaten). Discretie verzekerd. Namens alle hardwerkende rij-instructrices, die Linda heten, bedankt!
Ook al krijgt rijschoolhoudster Linda in eerste instantie gelijk van de rechter, uiteindelijk delft ze toch het onderspit. Magazine Linda heeft veel meer geld, gaat in beroep, daarna in cassatie en eventueel naar de Hoge Raad. Dan is rijschool Linda ondertussen door haar spaargeld heen en zal noodgedwongen op hebben moeten geven.
Kunnen we chinezen niet wijsmaken dat ook mollen naar kip smaken ? Gewoon ruimen die gehele mollenplaag. 's avonds 9 van 10 zenders bevuilen met oninteressante vrouwon-bagger en nu ook nog proberen het dagelijkse leven van hardwerkende mensen te verkloten. De enige die met recht een blad naar zichzelf mag vernoemen is Donald Duck. Een blondje die zelfs de voornaam aan haar vader heeft te danken moet gewoon niet zo achterlijk zijn te denken dat ze een heel gewone voornaam kan claimen voor een k*tblad. Dan ben je wel heel erg ver van het padje met je grootheidswaan.
Lijkt me een leeg dreigement van de Mol. Als er al verwarring zou kunnen zijn dan lijkt het alsof de rijschool reclame maakt voor het blad. Er is niemand die veronderstelt dat de Mol een rijschool is begonnen (met 1 auto). Is gewoon stompzinnig stoer doen van een merkenrecht administrateur.
Kop van AD is misleidend. Linda mag namelijk wel Linda heten. Ze mag alleen geen logo gebruiken dat ontzettend veel lijkt op het logo van het tijdschrift van Linda de Mol. En dat is helaas best lastig, want het logo van het tijdschrift is niet heel erg origineel: gewoon de naam uitgeschreven in hoofdletters in een schreefloos lettertype. En oja: MET. EEN. PUNT. ERACHTER. Ik denk dat haar argument "dat is gewoon het standaardlettertype" het niet gaat houden in deze zaak. Want ze had ook een ander standaardlettertype kunnen kiezen. Dat ze precies kiest voor hoofdletters en een schreefloos lettertype zorgen ervoor dat het ontzettend lijkt op het logo van tijdschrift. Ze had ook een totaal ander logo in elkaar kunnen freubelen met Word. Vooral MKB'ers die je dagelijks met busjes op de snelweg ziet, frommelen meestal wat letters aan elkaar met een rondje of een streepje erbij. Ik bied bij deze gratis mijn diensten aan om een nieuw logo MKB-style voor Linda te maken. Verder gratis PR voor zowel tijdschrift linda als rijschool Linda. Die is al in de pocket voor beide.
Zag laatst een foto van die Linda de Mol, die heeft een paar heupen gekregen incl dikke reet. Is niet gezond hooo!....Ze had iets minder witte wijn moeten zuipen. En ja die botox e.d helpen dat ook niet echt meer. Ze had gewoon iets beter voor zichzelf moeten zorgen. Drank, coke zijn niet top voor je lichaam... Maar daar is Linda de mol nu ook wle achter...
Mevrouw de rijschoolhoudster kan nu wel gaan lopen janken, maar ze heeft willens en wetens gebruik gemaakt van de bekendheid van Linda de Mol en haar tijdschrift, door haar eigen logo aanzienlijk te laten lijken op dat van Linda de Mol's tijdschrift. Een zeikwijf met een rijschool dus. Veel erger worden ze niet.
Het ligt misschien aan de positie van de foto maar ik vind de lettertypes echt niet op elkaar lijken. Die van LINDA. zijn korter en veel dikker. Waar het lettertype van LINDA. op Arial Black met hoofdletters lijkt, lijkt dat van Linda meer op gewone Arial met hoofdletters. Echt niks is treuriger dan een lettertype opeisen dat niet eens van jou is of in ieder geval heel erg lijkt op een van de bekendste lettertypen.
Linda de Rat. Als bekende Nederlander, ambassadeur van een of ander Grijp-stichting of kemphaan tegen seksisme, discriminatie of andere zelfpijperij/-verrijking, mag je natuurlijk wel je deel aan maatschappelijk belang opeisen. Ik hoop dat veel mensen op de boycot ingaan en Nederland hiermee weer leefbaar maakt voor initiatiefvolle en ondernemende mensen.
Weet iemand welk lettertype dit dan is? Ik kan zo snel geen standaard lettertype vinden met zo opvallend weinig ruimte tussen de letters. Rijschool-Linda doet wel heel onschuldig, maar ik vermoed toch dat ze het beeldmerk van tijdschrift-Linda bewust gekloond heeft.
Je kan de afstand tussen de letters wijzigen, dus dat heeft niks met het lettertype te maken. Maar inderdaad precies dezelfde ruimte tussen de letters. Maar compleet ander lettertype (minder dik, langer). Als ze al recht had op het font is het wel triest om zo'n slechte namaak aan te klagen. Ik vermoed trouwens dat het Arial black voor het blad en gewone Arial is voor de rijschool (als ik dan uit een standaard Word lettertype moet kiezen).
Dit is echt een kansloze zaak voor het tijdschrift Linda. Er is geen enkele overlap in economische activiteiten, dus kan er ook nooit sprake zijn van een nadeel voor het tijdschrift. De dreigmails die ze heeft ontvangen getuigen dan ook vooral van een gebrek aan kennis over relevante wet- en regelgeving, en roepen de vraag op of de personele bezetting bij het tijdschrift wellicht moet worden heroverwogen. Ook omdat dit soort acties PR-technisch natuurlijk niet echt handig zijn.
Je kunt het lullig vinden van de Molletjes om over zo'n klein dingetje te zeiken. Maar ze hebben wel gelijk. Het gaat niet om de naam "LINDA", ook niet om de "OOgjes" van de rijschoolhoudster. Het gaat om het totaalplaatje en dat lijkt heel erg veel op die van het vullisblad. Het is als het ware een beeldmerk en dat zal best wel gedeponeerd zijn. Zo dom zijn die Molletjes echt niet om dat te vergeten te registreren. Gezien de omvang van de bankrekening van de Molletjes trekt de rijschoolhoudster aan het kortste eind. Ze gaan haar gewoon kapot procederen.
Het alleenrecht op je voornaam afdwingen...een Linda met een miljard op haar bankrekening vindt dat niemand anders haar persoonlijke voornaam Linda mag exploiteren?? Dus De Mol Patisserie mag ook niet? Ik heb een nichtje dat Linda heet, heeft zij ook geen bestaansrecht meer? Het wordt gotgloeiendegotfer steeds maller, dwazer en gekker in spruitjes-met-couscous land. Kom op Linda's, verenig je voor een procedure tegen de onderkoningin van Nederland met haar domme jaren 60 huisvrouwenblaadje. #lindatoo
Volgens mij gaat het enkel om de vorm van het logo, en niet om het voeren van de naam. Desondanks, waar maakt die dikke pad cum suis zich druk over. Het is een heel andere branche. Dat zit mekaar op geen enkele wijze in de weg. Maar ja, dat juridisch pesten zit in de genen van de de Molletjes, en advocaten zat.
Er bestaan maar zo veel fonts en niet meer. Dus welke je ook kiest, er is altijd wel ergens iemand die woedend een blik advocaten opentrekt. En ontwerp je zelf een lettertje, dan wordt er 'Plagiaat!' geschreeuwd. De moloch auteursrecht/copyright wet moet eens flink gerestyled worden. Maar dat geldt voor ALLES in dit feodale staatje.
Eigenlijk kijk ik alleen maar naar het nieuws op de tv. Vooral als Amber Brantsen presenteert. Dan vind ik het nóg leuk leuker leukst. Want zo kan het nml. ook. Eenvoud is het kenmerk van het ware en schoonheid zit van binnen. Al die Botoxdiva’s kunnen hier veel van leren. Zij zijn zichzelf niet en al die jaren nooit geweest.
Ik begin een schijthekel te krijgen aan die familie De Mol: - Johnny de Mol: Die er werkelijk alles aan doet om NL met zijn acties nog meer te overspoelen met vluchtelingen. Zolang hij de ca. €35.000/jaar, die de opvang van een asielzoeker/vluchteling ons aan belastinggeld per jaar kost, niet zelf hoeft te betalen. Lekker "pronken" met vluchtelingen/de gutmensch uithangen, terwijl de kosten bij alle belastingbetalers terecht komen. - Papa John de Mol: Die zijn bevriende "ik accepteer (bijna) geen andere mening, want dan ga ik uit mijn dak" Peter R. de Vries weer naar SBS6 haalt, om hem weer een baantje te geven. Peter R. die lak heeft aan de "integriteit van het ieders lichaam" (wet) en een DNA-databank wilt voor alle NL'ers. Ben je niet bang Peter R. dat jouw vastgelegde DNA, dan ooit eventueel ook wel eens valselijk tegen je gebruikt kan worden inzake #me too, door één van je buitenechtelijke bedpartners? - Linda de Mol: Wat farce en geldhonger van Linda de Mol zeg, om iemand met dezelfde naam Linda + totaal ander bedrijf/sector te beschuldigen van plagiaat. Ik ben klaar met die "De Molletjes"..bahhhh.
Ik heb het vermoeden dat de rechter de volgende redenering zal hanteren bij een beoordeling over een geschil in deze zaak...Is er sprake van verwarring tussen beide beeldmerken. Dus wordt de auto in kwestie aangezien voor een activiteit van Linda de Mol? Oftewel zou het publiek een herkomstaanduiding aan de Linda aanduiding op de auto toekennen en het niet louter al beschrijvend aanduiden. Ic is de bestickering mi zo dat er wel degelijk sprake kan zijn van een herkomstaanduiding, temeer omdat het beschrijvende aspect minimaal is. Daarbij is er gelijkenis tussen kleurstellingen en lay-out van websites. Ik zou aanpassen. De stickers op auto en website meer beschrijvend maken (Linda's autorijschool) en dan is het mi opgelost en iedereen blij. Het vasthouden aan de oude bestickering lijkt mij dan ook geen verstandig plan.
Je kunt volgens mij geen "eigen naam" vastleggen als merk. Want als dat wel zo was/is, kan elke naam maar één keer vastgelegd worden. Ben je zo klaar, zijn alle namen snel op als merk en bedrijfsnaam. Volgens mij mag iedereen "een/je eigen naam" altijd vrijelijk gebruiken in een bedrijfsnaam.
Gelijkenis tussen de kleurstellingen en de lay-out van de website? http://www.rijschoollindawilting.nl Vs. https://www.lindanieuws.nl/magazine/bekijkdenieuwelinda Misschien omdat ik op mijn mobiel zit hoor, maar ik zie het niet.
Ook Jack van Gelder maakt zich op voor juridische stappen: http://www.jezzy.nl
Kleine letters erboven....rijschool... ooh nee die bestaat ook al http://www.rijschoollinda.nl
Volgens mij kun je geen alleenrecht hebben op een gebruikelijke ( voor) naam. In Wevershoof zit bijvoorbeeld een fietsenmaker die al jarenlang de naam Andre van Duin gebruikt. En zo heet , dat dan weer wel.
De echte naam van de "komiek" is dan ook: Adrianus Marinus Kyvon, geboren als Adrianus Marinus Kloot. Andre van Duin is slechts een artiesten naam ik neem aan dat de fietsenmaker zijn eigen naam gebruikt. In het geval van de beide Linda's gebruiken ze volgens mij beide hun eigen voornaam en vrees ik dat degene met meer middelen hier haar gelijk zal kunnen kopen.
Linda de Rijschool maakt een goede kans. Lettertype Linda Magazine niet onderscheidend genoeg, gewoon standaard net als de rijschool. Bovendien verschillende markten. Linda de Mol heeft geen poot om op te staan.
De Linda, wie heeft het blad op vakantie (achtergelaten bij de schijthuizen) niet gelezen? 10 euro voor een wazig eigenpijperig blad waarvan de eerste 60 bladzijden reclames zijn. Dan wat wazige artikelen waarbij Linda herself steevast gephotoshopt is en de dikke uitgezakte huisvrouwen, met kortpittig kapsel en 200 kg overgewicht, niet. Daar wil je eigenlijk geen reclame voor maken. Gratis tip, plak de sticker: 'Niet te verwarren met de gore ranzige glossy' op de auto. Probleem opgelost.
Ik niet. Nog nooit in mijn handen gehad. Alles wat door een zogenaamde BNer gemaakt of verkocht wordt koop ik niet. Ook niet de pannen of messen , of wat dan ook, ik weiger het te kopen. Alsof een pan of mes ontwerpen zo moeilijk is. Bovewndien doen zij dat nooit zelf.
https://Rutten.com mocht ook al niet en is veranderd in https://Rotten.com
Ik vind Linda wel een toffe ondernemende meid. Ze heeft de gave dat mensen slagen voor hun rijexamen. Dat vindt iedereen leuk. Go for it girl, we support joe! Ik heb ook eens voor de rechter gestaan, dat was toen met m´n buurman, als er iemand redelijk is, dan is het wel de rechter. Al die anderen zijn maar bluf en poeha. Gewoon je kop niet laten hangen, dat is het enige dat nodig is om die zaak te winnen. Autorijschool is een heel andere branche dan damesblad, dat bijt elkaar weinig. Lever je omzetcijfers dat je niet meer klanten hebt dan normaal (alhoewel, je ex-vriendje zal wel andere ervaring hebben), en de rest is ammaol van jezelluf, dus wat kudtdten ze. Wie hoog van de toren blaast verliest het dikwijls voor de rechter. Laat maar voorkomen, doen!
Haar logo lijkt verdomd veel op het logo van het tijdschrift LINDA, ook al gaat het om een niet bijzondere naam en niet bijzonder lettertype. De combinatie van die twee zal door het tijdschrift zijn vastgelegd (geen idee of dat zo is) Echter, het gaat hier om activiteiten in volstrekt verschillende sectoren die geen enkele concurrerende invloed op elkaar uitoefenen of in de toekomst gaan uitoefenen. Maar.. Het tijdschrift heeft geld en tijd dus die kunnen zo'n zaakje kapot maken. Ik adviseur Linda van de rijschool om in kleine letters het woord 'rijschool' boven de letters Linda te zetten. Dat photoshop je er op de site zo in en het zal gaan om drie kleine lettertjes extra op je auto. Totale bullshit enzo, dat snap ik ook wel maar dit is een strijd die je niet met dit tijdschrift wil voeren. Dat kost altijd meer geld dan die 3 stickers en kost meer energie dan leuk is. Kies je strijd.
Linda de Mol heeft haar merk onder registratienummer 0454725 alleen ingeschreven op: "Kl 16 Papier, karton en hieruit vervaardigde producten voor zover niet begrepen in andere klassen; drukwerken; periodieken; magazines; tijdschriften; foto's; schrijfbehoeften; materiaal voor kunstenaars; leermiddelen en onderwijsmateriaal (uitgezonderd toestellen); plastic materialen voor verpakking, voor zover in deze klasse begrepen; drukletters; clichés. Kl 24 Weefsels en textielproducten, voor zover niet begrepen in andere klassen. Kl 25 Kledingstukken; schoeisel; hoofddeksels." Kansloze zaak om haar merkrecht buiten die drie markten proberen aan te wenden. Leuke aan IE zaken is dat de verliezende partij alle proceskosten moet betalen, ditmaal is dat Linda de Mol.
Stickers op auto's is geen drukwerk? En foto's op websites dan? Daarnaast heb je nog altijd een onvoorspelbare rechter. Zoals anderen het hier zeggen, niet het gevecht aangaan. Is lastig kost tijd en geld. Los het idd op door een blauw vierkant om de 'L' te zetten en klaar. En laat de media maar met Linda afrekenen. Dit scoort natuurlijk voor geen meter.
RenHoek | 15-12-17 | 11:34 Drukwerk is toch echt alleen op papier. Het gaat om het meeliften, alsof jonge meiden een rijschool kiezen op basis van een maandblad dat hun moeder leest. De eisende partij zal toch echt moeten aantonen in elkaars vaarwater te zitten. Alsof de klant te dom is om een boekje en een lesauto te onderscheiden. De rijschoolhoudster kan het beste het op een akkoordje gooien met een extreem duur IE bureau. Blauw vierkant achter de L zou ik alleen al doen om duidelijker te worden wat wordt aangeboden. En ik mis ook iets op de auto om de potentiële klant een vorm van contact te laten opnemen. Wat dat betreft weer zo`n kansloos reclamebureau dat iets maakt wat de klant leuk vindt, niet iets waar de klant zijn brood mee kan verdienen.
Goed Feynman, je snapt er (te) weinig van en komt met algemeenheden. Lees eerst het arrest Muñoz Arraiza/BHIM, C-388/10 P, EU:C:2011:185 maar eens door en daarna https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2016:1182#_049912d0-9ff9-4d92-a45a-bcd3e3eb3b41 Ergo, je spreekt volkomen onzin en je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik blijf erbij dat dit een lastige zaak is met een mogelijk nadelige afloop voor de rijschool.
Schrijnend. Mij bereikte deze tragedie: "Wat Linda is overkomen herken ik mij in. Hoewel gelukkig niet in het vizier van Linda's horden, ben ik slachtoffer geworden van een vergelijkbaar merk. De naam durf ik hier niet te noemen. Uit angst voor gekleurde, negatieve publiciteit. Heel veel sterkte. Sylvana Sylvana Huidverzorging "
Dat logo lijkt er ook wel verdacht veel op.. Er zitten gewoon rechten op beeldmerken en namen dus ik denk dat ze binnenkort een andere naam mag verzinnen voor haar rijschool (en blij mag zijn met de publiciteit).
Een bedrukte Russell vestigt de aandacht - niet onterecht - op het zogeheten "Trusted News Initiative"
Ongezonde bedrijfscultuur!
Nederlandse mediamoloch komt er niet
Oude video van Linda de Mol die ook al medelijden had met Linda de Mol hieronder
'Het enige medium dat Linda de Mol vertrouwt om de bankrekening van Linda Mol te spekken'
Gefeliciteerd lekker gek Nederland met je lekker gekke foto's
Thijs & Rie, bedankt!