achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@zeeland

Statenlid Martin Bos (soort van ex-FvD) 117 keer uit eten van belastinggeld, declareert +10k euro

De beste FvD'er die we nooit gehad hebben

Wij kenden Statenlid Martin Bos van FvD (of niet meer van FvD, of wel, it's complicated) in Zeeland vooral van zijn strijd voor het behoud van de Nederlandse cultuur in het algemeen en de bamischijf in het bijzonder. Maar Martin strijdt dus niet alleen voor de bamischijf, maar ook voor de bitterbal, de biefstuk, het biertje, de kaviaar, de Wagyu burger, de Thuisbezorgd.nl, de Mac, de Griek, steak-tartare, vier bier d'r bij, kikkerbillen, ossenhaas, spaghetti carbonara, rib fingers, de limoncello, de carpaccio, de garnalenkroketten, de baklava en de pita tzatziki, tenminste zodra voornoemde levensmiddelen op kosten van de belastingbetaler in de mond van Martin Bos eindigen. Dat heeft hij namelijk allemaal gedeclareerd onder het kopje 'vergaderkosten' van het fractiebudget van FvD in Zeeland, blijkt uit DIT KOSTELIJKE VERHAAL van Omroep Zeeland. Ongeveer 10.000 euro uitgegeven aan eten en drinken in 2023 en 2024. Het zou allemaal heel erg zijn als het niet zo ontzettend grappig was. 

Wat denkt u van: "Op 26 januari 2024 gaat Bos naar het Griekse restaurant Onassis in Middelburg. Daar geeft hij publiek geld uit aan souzouki, limoncello, baklava en pita tzatziki onder het mom van 'evaluatie Holocaustherdenking' (Koorkerk Middelburg). Opvallend is dat die herdenking pas twee dagen later - op 28 januari - plaatsvindt." Of: "Ook zegt Bos dat hij de belastingbetaler een dienst heeft bewezen door geen fractiemedewerker in te huren. Andere fracties doen dat wel en dat is veruit de grootste kostenpost. Op de vraag of hij het moreel verantwoord vindt om 117 keer uiteten te gaan, zegt hij: "Moreel gezien was het een beetje dom dat we zo weinig geld hebben uitgegeven." Ook geeft hij meerdere keren aan dat FvD zich aan de regels heeft gehouden. Over voorzitter Hugo de Jonge wil hij ook het één en ander kwijt. "Hugo de Jonge is 5,1 miljard euro kwijt aan gedeclareerde bonnetjes. Martin Bos heeft alle bonnetjes", zegt Martin Bos." Wat wij dan weer niet snappen is dat Martin Bos nog NUL EURO heeft uitgegeven aan de Hugo de Jonge frikandel. Doe daar dan eens wat aan!

LOOOL UPDATE - Martin Bos reageert vanuit Sardinië

Onbekende burger is er KLAAR MEE, maait letters 'KUT' in grasveldje Zierikzee

Hahahahaha

Kijk, dit is nou VERZET. Waartegen precies weten we niet. Volgens Omroep Zeeland hebben de in dit Zierikzeese grasveld gemaaide letters mogelijk iets te maken met het maaibeleid van de gemeente. Het betreffende grasveld wordt namelijk slechts 1x per jaar bijgehouden, om het aangenamer te maken voor insecten. Misschien heeft de KUT-maaier een hekel aan insecten, of hij hij bang voor een invasie van kernwespen. Misschien dient stukje burgerlijke ongehoorzaamheid een heel ander doel, is de dader verontwaardigd dat er op dit stuk grasveld geen woningen worden gebouwd of misschien waren het: de aliens. Hoe dan ook vraagt de babbelbox zich af: wanneer had u zin om 'KUT' te maaien?

Hugo de Jonge: "Welkom in AZCeeland!"

substitutionem populi et emergo

Iedereen maar denken: die Hugo de Jonge zit lekker weggepropt in die Zeeuwse uiennegorij daar hebben we nooitnever geen last meer van. HELAAS! Commissaris der Koning Hugo de Jonge zet de bruggen en dammen van Ons Vakantieparadijs wagenwijd open voor meer meer meer Zeeuwen. In de zomer kun je er over de Duitse hoofden lopen, maar in de winter is Zeeland zo leeg als een subsidiepot in Utrecht. Kun je de gehele N57 heen en weer rijden zonder een kip of een ui tegen te komen! Echt waar, boek in januari een strandhuis in Zoutelande & je krijgt geld toe. Daarom moeten er meer Zeeuwen naar Zeeland zegt Hugo, zelf Zeeuw. Voordeel van het nadeel: we trekken de Dwangwet per direct IN & moven alle AZC's van Nederland over de Brouwersdam en Zeelandbrug naar Schouwen, de Bevelanden, Tholen, Walcheren en SudetenBelgië bij Terneuzen. Succes ermee!

KIJK GOED! Hier staan TWEE kerncentrales

ZIN IN DE TOEKOMST

Jongens, meisjes ook. MOOI NIEUWS! De toekomst is groen. Het rampjaar 2030 wordt niet rampzalig, maar weids, horizontesk en vol weidevogels en grappige koeibeesten. We gaan eindelijk kerncentrales bouwen, maar dan verdiept. ZIE JE HELEMAAL NIKS VAN! Iedereen kreeg oogpijn en landschapsjeuk van die 300-meter hoge Diederik Samsom-klimaatminaretten uit de Green Deal van Timmerfrans. Maar van die nucleaire Dick Schoof-koeltorens heeft helemaal niemand last. Want je ziet ze niet. Kijk maar naar deze artist impression van artist Pritt: alles echt groen en grutto's en wandelende zuivel/biefstuk suppliers zodat u geen meelwormen hoeft te eten en 500 euro pm voor energie hoeft te hoesten. Sjongejonge. HOE MOEILIJK WAS DAT NOU?

Zeeland op zwart door gourmettende Duitsers

Bidden wij voor DIESELGENERATOREN

Zeeuwen en overige Walcheraars. Zo rond dit tijdstip knippen DUIZENDEN DUITSERS op de campings in Zoutelande, Domburg, Westkapelle, Meliskerke, Grijpskerke, Koudekerke, Veere, Middelburg, Vlissingen, Groot Valkenisse etc hun GOURMETSTEL langdurig aan voor het uitgebreide paasdiner met gourmetmini's (foto). En het kan dan enorm gaan stinken naar CO2 en fijnstof in Zeeland wegens de DIESELAGGREGATEN (D66) die dan aangezet worden. Doe deuren, ramen en andere openingen dicht Sluit deuren en ramen. Zo komen gevaarlijke stoffen niet binnen. Denk ook aan andere openingen in uw huis: de afzuigkap, roosters of een tussendeur. Zet de mechanische ventilatie uit door de stekker eruit te trekken (Rijksoverheid). Sterkte Zeeland, in deze donkere stinkende dagen voor Pasen.

Daar is het Marokkaans bevrijdingsleger weer!

Maar de Marokkanen vochten niet in Zeeland

Voor u nu denkt... hebben we een islamitisch ereveld in Nederland? Nee, dat hebben we niet. Het ereveld in Kapelle (foto) is een Frans ereveld. In de Bange Meidagen van 1940 verliet het Nederlandse leger de stellingen in Zeeland en rende heel hard naar veiliger oorden. Het waren de Fransozen die de strijd aangingen met de veel beter uitgeruste Duitse stoottroepen. Er sneuvelden 84 Fransen. De burgerbevolking van Kapelle zorgde destijds voor de doden en gewonden, en nog steeds eigenlijk. De Noord-Afrikanen die in Kapelle begraven liggen, zijn arme sloebers die verzopen bij Duinkerken en aanspoelden langs de hele Noordzeekust, waarna ze zijn herbegraven in Kapelle. Dat staat ook wel in de armetierige Volkskrant-column van Harriet Duurvoort, maar in een summier bijzinnetje. Wat niet in de column staat is dat ze in Kapelle helemaal niet blij zijn met... onzekere moslimjongeren uit kwetsbare, arme milieus. Je zag ze opleven, bij de islamitische graven op het Zeeuwse ereveld. Verlegen gloeien van trots op helden die op hen hebben geleken. Voor wie de vlag werd gehesen. Duurvoort doet hier exact waar ze 14 jaar geleden in Kapelle ook al zo'n pleurishekel hadden: herdenken gebruiken voor politieke doeleinden. Uit de nog immer actuele HP/deTijd-reportage uit 2010. Marokkanen vochten niet in Zeeland (pdf).

Bidden voor Zeeland in het Stamcafé

Hugo de Jonge kan niks

Hij werd minister van Volksgezondheid. En we werden allemaal ziek

Hij werd minister voor Volkshuisvesting. En we hadden allemaal geen huis meer

Nu gaat hij naar Zeeland. Nou. Dan zal binnenkort daar de zee wel op zijn. Of het land. Of allebei. Veel sterkte strijders.

SERIE. Vrouw pleegt fotobomaanslag op Koning

WALCHEREN HOOLIGANS

Bommetje 1

Gelukkig hebben we de foto's nog.

Bommetje 2

Een OPLOSSING voor de stijgende zeespiegel in het Stamcafé: meer zee claimen

Na 71 jaar wraak op de Noordzee

De aanval is de beste verdediging en dat geldt ook als het gaat om de gevolgen van klimaatverandering. We kunnen wel bibberend achter onze dijkjes en duintjes blijven wachten tot die zee op onze deur klopt, maar we kunnen ook de tegenaanval inzetten en die plas ten westen van ons eens laten zien wie de baas is. Bijvoorbeeld met de aanleg van een groot bassin voor de Zeeuwse kust zoals voorgesteld in de toepasselijk genaamde studie 'Zeewaarts'. Daarmee winnen we een riante 900 vierkante kilometer aan water terug op de zee, die we dan gebruiken als gecontroleerd uitstroomgebied van de rivieren. Kost een slordige 30 tot 35 miljard euro, maar dan krijgt u wel tientallen kilometers aan extra kuststranden (ideaal voor bij de gestegen temperaturen, red.) waar we bezoekende Duitsers de euro's uit hun broek kunnen kloppen. Om nog maar te zwijgen over dat gigantische bassin voor al uw watersportactiviteiten. En in het voorstel is het nog een saaie dijk met enkel een weg, maar gooi er een paar hotels, attracties en vakantiehuisjes bij en we hebben onze eigen verkaasd palmeiland. Even doorpakken en we doen weer mee in de wereld. Als we weer groot durven te denken, zetten we binnenkort een extra stuk Nederland op de kaart.

Zeeland aangewezen als laagvlieggebied Apaches

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust

En dan zitten we hier in het oude strandhuis
THOF THOF THOF THOF THOF
Wat je vertelt, houdt me nuchter en warm
THOF THOF THOF THOF THOF
Boven m'n hoofd zie ik de helikopters
THOF THOF THOF THOF THOF
Ik ben blij dat je hier bent, blij dat je hier bent
THOF THOF THOF THOF THOF
Wij zitten hier in het gammele strandhuis
THOF THOF THOF THOF THOF
Maakte me toch al nooit uit waar we waren
THOF THOF THOF THOF THOF
We verzuipen onszelf in de drank van je vader
THOF THOF THOF THOF THOF
Ik ben blij dat je hier bent, blij dat je hier bent
THOF THOF THOF THOF THOF

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.