achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

NPO krijgt 12,4 miljoen voor Songfestival

Van u

Nederlands tafereeltje in twee bedrijven. Één: de NPO wil 12,4 miljoen euro voor het Songfestival. Twee: de NPO krijgt 12,4 miljoen euro voor het Songfestival. Denkt u daar maar eens aan de volgende keer als de Staat geen wachtgeld meer kan betalen aan een zielige politicus die daar hard voor gewerkt heeft. De 12,4 miljoen komt overigens uit de broekzak vestzak omroepreserve en was eigenlijk bedoeld voor een belangwekkende serie over Bekende Nederlanders die de wereld over schaatsen en allerlei doldrieste avonturen beleven met een lach en een traan. Maar nu krijgen we er dus allemaal liedjes voor terug. Bedankt minister Slob!
UPDATE: Maar we krijgen er heel wat voor terug.

Haye van der Heyden vanaf nu écht Ongehoord. Chef Humor stapt op bij @OmroepON na VvMU-rel

Één lid minder op weg naar de 50.000

Korte grappen zijn vaak het leukst. Maar met zijn onhandige holocaust humor kreeg Haye van der Heyden de lachers van Ongehoord Nederland niet echt op zijn hand. Van der Heyden nam maandag nog 'niets terug' van zijn uitspraken omdat hij 'niet namens Ongehoord Nederland' sprak, maar dat laatste nemen zijn mede-oprichters nogal letterlijk. De Chef Humor is per direct geen 'gezicht' meer van de omroep in oprichting. Het gebulder op het Mediapark om zoveel onhandigheid is tot op de grachtengordel te horen. Ondertussen wordt er op de onderzoeksredactie van Ongehoord Nederland wel gewoon keihard gewerkt. Zo schijnt Joost Niemöller een 'islamcomponent' op het spoor te zijn in de familie Meulenbroek uit Den Bosch, waarvan gisteren zes neven zijn opgepakt voor de verkrachting van drie minderjarige meisjes. Op naar de 50.000 leden!

LIVE. Kamer debatteert over wachtgeld Snel (D66)

Tijd voor de fiscus om wat uitgesteld loon uit te keren

Zo. Tijd voor chips, bier, nootjes, een blauwe envelop en de column van Pieter Klein. De Kamer praat vandaag weer eens met staatssecretaris Menno Snel (D66) over de ontiegelijke pleuriszooi bij de Belastingdienst. Het is al het zoveelste debat over de ontiegelijke pleuriszooi bij de Belastingdienst, omdat de ontiegelijke pleuriszooi bij de Belastingdienst zo groot is dat er steeds informatie voor de Kamer wordt achtergehouden over de ontiegelijke pleuriszooi bij de Belastingdienst. En staatssecretaris Menno Snel  (D66) is niet alleen formeel verantwoordelijk, hij hield persoonlijk informatie achter voor de Kamer. 

En of dat nou het gevolg is van incompetentie of van kwade wil, zulke fouten horen onvergeeflijk te zijn in een goed functionerende rechtsstaat. Als de coalitiepartijen de ballen niet hebben om Snel weg te sturen, dan weet iedereen in het kabinet één ding zeker: je kunt als bewindspersoon werkelijk alles, maar dan ook alles flikken zonder dat je door de Kamer wordt weggestuurd. Hoe noem je zo'n land eigenlijk, waarin de regering niet door de volksvertegenwoordiging wordt gecontroleerd?
UPDATE: Stream was even weg (vast iemand uit de grachtengordel) en inmiddels vervangen.
UPDATE: Schreeuwer schreeuwde terecht.
**UPDATE:********Leijten, Azarkan & Van Kooten-Arissen dienen motie van wantrouwen tegen Snel in.
UPDATE: Debat voorbij. Coalitie geeft geen krimp dus Snel gaat het gewoon overleven.
UPDATE: 46-85. Motie verworpen.

VIDEO. Dit is wat de Belastingdienst met mensen doet

GSTV. Reiskostenfraudeur Dijkhoff over wachtgeld

Wachtgeld wanbetaler

De auto met chauffeur van Klaas Dijkhoff maakte vandaag een draai van 180 graden in de wachtgeldkwestie. Omdat Kia Klaas 4900 euro per jaar sjoemelde met de bonnetjes van zijn reiskosten, zag hij vandaag af van zijn uitgestelde loon als minister. Een enorme teleurstelling voor onze Tom Staal, die in Dijkhoff vorige week een dappere verdediger van het Dikke Ik liberalisme meende te herkennen. Ondertussen is het allemaal nog ingewikkelder geworden omdat Dijkhoff weigert de 80.000 euro wachtgeld die hij tot nu toe ontving, terug te betalen. Als hij van zijn uitkering af wil zien, is dat verplicht. Wij hebben nu al zin in alle voodoo die de voorlichters van de vvd moeten gebruiken om Wachtgeld Wanbetaler Klaas vrij te pleiten.

GSTV. Wilders piswoest over 'vertraging' onderzoek Grapperhaus naar politiek proces

Bericht uit de bananenrepubliek

Uiteraard. Minister Grapperhaus van Justitie, die volgens de rechter informatie over de politieke bemoeienis met het Wildersproces achterhoudt, heeft vandaag aan de Kamer laten weten dat hij nog langer de tijd nodig heeft voor zijn beloofde onderzoek naar de zaak. De reden: "de onderzoekers bleken zich over meer documenten te moeten buigen dan ze hadden verwacht." Er is dus nóg meer dan we al weten. Het uitstel betekent dat de stukken niet voor komende maandag openbaar worden, terwijl het politieke proces tegen Wilders wel gewoon doorgaat. Greet is piswoest. En terecht.

HAHA. Klaas Dijkhoff (vvd) ziet af van wachtgeld

Rotmaatregel!

Klaas Dijkhoff, die recht had op zijn wachtgeld omdat dat gewoon uitgesteld loon is en hij als minister en staatssecretaris niet over zijn arbeidsvoorwaarden kon onderhandelen, ziet toch af van zijn wachtgeld. Dat heeft de vvd besloten na een week lang nadenken opnieuw desastreuze peilingen en een vernietigend verhaal van HP/Van Dijk over een dubbele reiskostenvergoeding van 4900 euro. Hele verhaal van Zeikhoff DAARRR. 100 kilometer per uur rijden op de snelweg gaat wel gewoon door
BELANGRIJKE UPDATE: Ook Arne Weverling (wie? red.) ziet af van wachtgeld.
UPDATE: Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken kan Dijkhoff alleen van zijn wachtgeld afzien als hij alles wat hij tot nu terugbetaalt.
UPDATE: Woordvoerder vvd laat weten: als Dijkhoff het wachtgeld moet terugbetalen, zal hij de uitkering niet stopzetten, maar het geld dat hij vanaf nu ontvangt terugstorten.

JA HOOR. Nederland krijgt vrouwenquotum

Dat krijg je van al dat ongecheckte nepnieuws

Goedenmiddag Nederland. Hier even wat feiten. Van alle fulltime werkenden in Nederland is 25% vrouw (zie plaatje hieronder). Onder werkenden boven de 35 jaar is dat zelfs maar 21% (bron). Negen van de tien gevaarlijkste beroepen in Nederland worden volgens het CBS gedomineerd door mannen. Ondertussen werd de afgelopen jaren in de media het nepnieuws verspreid dat vrouwen voor hetzelfde werk 32% minder salaris krijgen dan mannen en onlangs zaaide platform WomenInc (bekend van Instagram) de hatelijke boodschap dat vrouwen in het bedrijfsleven 15% minder koffie krijgen. En dit is het gevolg: de Tweede Kamer stemt vandaag vóór een wet die ervoor zorgt dat bedrijven verplicht meer dan 30% vrouwen in hun Raad van Commissarissen moeten hebben. Meer meer discriminatie op de arbeidsmarkt dus. Gefeliciteerd.

1 dode en 1 gewonde bij steekpartij in brandweerkazerne Amsterdam

WTF

Bij een steekincident in de brandweerkazerne op Marnixstraat in Amsterdam is vanochtend één dode en één gewonde gevallen. Volgens bronnen van AT5 gaat het om twee brandweermannen. "Het vermoeden is dat het hierbij gaat om suïcide", meldt de politie.  "Om de doodsoorzaak en de toedracht van het incident vast te kunnen stellen, doet de politie onderzoek. Daarbij wordt ter plaatse forensisch onderzoek gedaan, spreekt de recherche met getuigen en wordt gekeken naar mogelijk beeldmateriaal dat meer helderheid kan verschaffen over achtergronden rond het incident." Later meer. 
UPDATE: De gewonde brandweerman is volgens de politie naar het ziekenhuis gebracht en buiten levensgevaar.

Lunchend Nederland slurpt, smakt en spuugt

Collega's zijn het ZAT

Goedenmiddag lunchend Nederland. Kijk eens in de spiegel en zeg ons eerlijk wat u ziet. Ziet u een mens? Of ziet u een schransend dier dat hompen voedsel zijn mond in propt zonder oog te hebben voor wat er om hem heen gebeurt. Een vies dier dat kledders smerig speeksel aan zijn eten toevoegt en het mengsel zonder schaamte aan de buitenwereld toont. Een ranzig dier dat smakt, dat slurpt, dat kauwt, dat rochelt, dat boert, dat knaagt, dat wauwelt, dat spuugt, dat ruft. Ieuw ieuw ieuw lunchend Nederland. Doe er eens wat aan. Uw collega heeft er last van.

E-schorsing! Van Basten uit FIFA 20 na 'Sieg Heil'

Allemaal vanwege 'equality' en 'diversity'

Geen grap. Marco van Basten is uit het spel FIFA 20 gehaald omdat hij vorige week Sieg Heil heeft gezegd. Van Basten zat in de game als zogenoemd 'icon' en is nu vanwege zijn verwijzing naar een ander 'icon' door het EA Sports Nürnberg Tribunaal naar een digitaal werkkamp gestuurd. Dat zal 'm leren! Oud-voetballers laten zich iedere dag miljoenen overmaken door mensenrechten schendende oliesjeiks, gaan lachend op de foto met dictators, massamoordenaars en ander tuig, maar het is natuurlijk veel erger als je in een computerspel een doelpunt zou kunnen scoren met een personage dat een keer een fout grapje heeft gemaakt toen de microfoon per ongeluk aanstond. De gelijkheid en diversiteit zijn gered door miljardenbedrijf EA Sports. Bedankt hoor!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.