achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

"Dit mag niet uitlekken!" Mail over bemoeienis Opstelten met Wildersproces-PR lekt uit

vvd gonna vvd

Nog meer explosief materiaal in deze zaak waar al zo vaak explosief materiaal naar buiten komt. "Toenmalig minister Ivo Opstelten (Justitie) heeft hoogstpersoonlijk ingegrepen in de communicatie van het Openbaar Ministerie (OM) in het proces tegen PVV-leider Wilders om diens 'minder-Marokkanen'-uitspraken." Natuurlijk bemoeide politicus Opstelten zich met hoe het OM de vervolging van politicus Wilders naar buiten bracht. Politicus Opstelten heeft namelijk namens de vvd VIJF JAAR LANG de rechtsstaat gesloopt. En wij blijven zitten met de puinhopen, en met lollige filmpjes. Tijd voor premier Rutte om zich niet langer achter smerige smoesjes te verschuilen en toe te geven dat de scheiding der machten geen ene reet meer voorstelt.
INSTANT UPDATE: Ook Rutte is reiskostenfraudeur.

Kabinet heeft Marokkanenprobleem: Blok niet boos om afzeggen afspraak Broekers-Knol

Staatssecretaris Broekers gaat als een Knol door de porseleinkast

Wij zijn benieuwd of iemand bij de vvd nog een actieve herinnering aan 2010 2015 2018 vorige maand GISTEREN heeft. Toen werd staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (vvd) geschoffeerd door Marokko, dat op het laatste moment een afspraak over het uitzetten van kansloze asielplagiërs afzegde. Svennie Koopmans (ook vvd) was zo over het pisje dat hij "Als #Marokko niet wil praten dan moet het maar voelen." ging twitteren. Maar dat was gisteren en vandaag is het vandaag en vandaag zegt minister Blok (GroenLinks vvd) dat hij de Marokkaanse ambassadeur helemaal niet op het (bid)matje gaat roepen. "Volgens Haagse bronnen is er bij het ministerie van Buitenlandse Zaken veel verbazing over de handelwijze van Broekers, die staatssecretaris is van Justitie en Veiligheid." Gedoe binnen het kabinet dus, want de rode sokkendragers op BuZa lopen liever op kousenvoeten naar binnen bij schurkenstaten die zich niet aan afspraken houden. Hadden ze maar een minister die korte metten maakte met zoveel lafhartige pappenennathouderij, bijvoorbeeld door lekker te provoceren of zoiets. Wij vragen ons zo langzamerhand af. Is Stef Blok (DENK vvd) eigenlijk wel de baas op zijn eigen departement?

Vrouwen uit kalifaat stappen naar de Hoge Raad

Ze zijn al thuis!

Dat heb je dan weer niet bij de sjaria: dat je zelfs tegen een uitspraak in hoger beroep nog in cassatie kunt gaan. Maar dit is Nederland Ons land waar je in cassatie mag. En dat gaan de kalifaatkippen (die van de rechtbank een beetje ongelijk kregen en van het hof helemaal ongelijk) dan ook doen. "In cassatie hopen hun advocaten aan te tonen dat de rechtbank het niet kan maken ze in detentiekampen in Syrië aan hun lot – en mogelijk martelingen – over te laten." Vrouwen die willens en wetens afreisden naar een regime waarvan martelingen zeg maar echt het ding zijn, eisen nu dus dat het land dat zij de rug toekeerden hen komt helpen. We zeiden het in het begin van deze zaak, en we zeggen het nu weer. Het gore lef.

Greet boycot Wildersproces

Is vanaf nu Minder minder aanwezig in de bunker

Als het Wildersproces maandag verder gaat, dan gaat het verder zonder Geert Wilders. "Advocaat Knoops heeft het gerechtshof laten weten volgende week niet te verschijnen voor de 'dupliek', de laatste fase in de rechtszaak. Hij had het hof gevraagd om uitstel van behandeling van de strafzaak, maar dat verzoek is afgewezen." Knoops & Wilders vinden het een gotspe dat het onderzoek van minister Grapperhaus naar meer stukken over de bemoeienis van minister Opstelten met de strafzaak is vertraagd. Net zoals het eigenlijk ook een gotspe is dat dit proces überhaupt nog steeds doorgaat. En het een gotspe is dat de Landsadvocaat doodleuk meldt dat de Staat meer tijd nodig heeft om aan de verplichting van de rechter te voldoen in de Wob-zaak van RTL Nieuws. Wij willen meer, niet minder openheid over deze schimmige aantasting van de rechtsstaat. Waarom zegt er nou nooit eens iemand: 'Dan gaan wij dat regelen'?

Old Girls Network slaat toe. Nepnieuwsheks De Cock Buning wordt Netflix-lobbyist bij de EU

Soort Ybeltje Berckmoes, maar dan met een dure achternaam

Vergeet House of Cards. De echte corruptie van moreel totaal losgezongen boven-ons-gestelden bevindt zich gewoon in de echte wereld. Madeleine de Cock Buning, die faalde als nepnieuwscommissaris van de EU, faalde als toezichthouder van het Stedelijk Museum en faalde als voorzitter van het Commissariaat voor de Media wordt "vanaf half januari de belangrijkste lobbyist *voor alle Netflix-activiteiten in Europa, Afrika en het Midden-Oosten." *Nu zult u misschien denken dat het een beetje gek is als iemand die "een diepgaande kennis [heeft] opgebouwd van veel media-organisaties waarmee Netflix in Nederland direct of indirect concurreert" voor Netflix gaat werken, maar daar hebben ze iets op bedacht. "Een woordvoerder van Netflix bevestigt dat De Cock Buning en Netflix bewust een afkoelingsperiode van een half jaar hebben aangehouden." Kijk. Dat kunt u krijgen, burger en/of mediaconsument: een afkoelingsperiode en de tering.

SinterStikstof! Kleine meerderheid voor Spoedwet

Geen chemisch element is illegaal

In de Randstad komt er alleen nog roetveegstikstof, op het platteland mag de traditionele stikstof blijven bestaan. De Tweede Kamer heeft vandaag met een kleine meerderheid voor de Stikstofwet van het kabinet gestemd. Dat wordt dus nog spannend in de Senaat, waar  de coalitie geen meerderheid heeft. De linkse partijen willen meer geld voor de bloemetjes en bijtjes, terwijl de FvD en PVV juist geen enkele actieve herinnering hebben aan het stikstofprobleem. Om het allemaal nog ingewikkelder te maken plannen de boeren een hongerstaking en hebben de Duindorpers (!?) zich ook bij het agrarisch verzet aangesloten. Wordt vervolgd.

NPO-baas: 'Brexit is schuld van nepnieuws'

NPO-troela geeft campagne Ongehoord Nederland extra kontje

Shula Rijxman van de NPO, die het nieuws van alle kanten brengt, is heel erg bezorgd over nepnieuws, schrijft ze in het AD. Ze geeft toe dat de mede door NPO-programma Jinek opgestookte bangmakerij over nepnieuws zélf nepnieuws was, maar gelukkig heeft Rijxman nog een ander schrikbeeld over. "In Engeland is er door een feitelijk onjuiste socialemediacampagne nu al drie jaar diepe verdeeldheid. Dat is een buurland van ons." Dat u het even weet mensen. Onze NPO-baas ziet burgers die zelf via democratische weg mogen beslissen of ze onderdeel zijn van een alsmaar uitdijende superstaat als een schrikbeeld. Kennelijk woont ze liever in een land waar 61,5% van de mensen tegen de Europese grondwet stemt die er dan alsnog via een achterdeur komt. En ze denkt dat die miljoenen mensen alleen voor Brexit hebben gestemd vanwege 'een feitelijk onjuiste socialemediacampagne'. Wat een eenzijdige visie zeg. Kijkt die Shula Rijxman alleen maar naar de NPO ofzo?

Menno Snel overleeft motie van wantrouwen

De Kamer heeft zeker de beraadslaging op de publieke tribune niet gehoord

Wantrouwen, kent u die uitdrukking? Wantrouwen, dat is wat de Belastingdienst deed bij ouders die toevallig bij het verkeerde bureau stonden ingeschreven voor de kinderopvangtoeslag. Wantrouwen, dat is wat de Belastingdienst deed toen die ouders in bezwaar gingen toen ze ten onrechte duizenden euro's moesten betalen. Wantrouwen, dat is wat de rechter had moeten doen toen de Belastingdienst zaken probeerde te winnen met nepbewijs. Wantrouwen, dat is wat de Belastingdienst deed toen het de jacht opende op een klokkenluider in de eigen organisatie die het illegale machtsmisbruik niet langer aan kon zien. Wantrouwen, dat is wat die honderden, of duizenden, of tienduizenden ouders voelen tegen een overheid die zonder tegenmacht kon liegen en bedriegen tot hun levens helemaal kapot waren. Wantrouwen. Wantrouwen. Wantrouwen. Maar de Kamer, die gaat over tot de orde van de dag.

Het Ultieme Dit Moet Gebeuren Zodat Nederland Naar De Tweede Ronde Op Het EK Gaat Topic

Het is eigenlijk heel simpel

Zo. De loting is geweest en de laatste tickets zijn in de voorverkoop. Voor het eerst sinds 2014 doet Nederland weer mee aan een groot voetbaltoernooi en dat willen we weten ook. Daarom gaan we nu serieus aan de voorpret beginnen. Want er zijn al wel oranje jurkjes, oranje tompoezen, oranje bierkratjes, oranje wuppies, oranje bretellen, oranje sinaasappels, oranje slingers, oranje badjassen, oranje slipjes en oranje schminkpotloden.

Maar er was nog geen Het Ultieme Dit Moet Gebeuren Zodat Nederland Naar De Tweede Ronde Op Het EK Gaat Topic. En hoe moet je dan de getapte jongen uithangen als in de kroeg de gespreksonderwerpen op zijn en iemand uit wil leggen hoe cruciaal de wedstrijd tegen Oekraïne is? Daar heb je natuurlijk een uitgebreid overzicht voor nodig, en daarom is er nu dit topic. 

Onderstaand schema werkt eigenlijk even onoverzichtelijk als ingewikkeld: voor alle 729 mogelijke combinaties van uitslagen in groep C hebben we uitgerekend of het Nederlands Elftal de tweede ronde haalt of niet. Omdat we nog niet weten welk land zich als vierde via de play-offs voor de groep van Oranje plaatst, hebben we dat land even 'Land 4' genoemd. Hoe dan ook. Alle scenario's. Na de breek.
UPDATE 13 november 2020: Oh ja. Het EK is uitgesteld tot 2021. Maar, nog veel belangrijker: 'Land 4' is bekend. Het is Noord-Macedonië. Het topic is geüpdatete.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.