achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Rotmaatregel! Nooit meer 130 vanaf 16 MAART

Het kan ineens hard gaan met zo'n snelheidsverlaging

OK, vroemer. U heeft nog precies vijftien weken. Vanaf dan is het nooit meer 110 op de snelweg. Of 120. Of 130. Want op 16 maart 2020 (als het weer een beetje meezit) gaat de rotmaatregel der rotmaatregelen in en mag u nergens nog harder dan 100 kilometer per uur rijden. Tenminste, overdag dan, want 's nachts kunt u zich alsnog helemaal het leplazarus stikstofdeponeren. Onze premier is naar Madrid gevlucht, maar het avondprotest is al begonnen en morgenochtend is het waarschijnlijk opnieuw raak. 16 maart 2020 dus. Ook best een mooie datum voor nieuwe verkiezingen.

Scholieren havo en vwo zijn ontzettende stuudjes

Fakenieuws bij de NOS

Schokkend bericht vandaag bij de Staatsomroep: "De interesse die scholieren gemiddeld hebben in hun schoolvakken en hun gemiddelde cijfer zijn de afgelopen jaren gedaald." Wij helemaal in paniek. De NOS ook, want de redacteur van dienst durft zelfs niet in het bericht te zetten hoe groot die daling precies is. Bij Trouw hebben ze rekenen wel in hun pakket en lezen we: "Op een schaal van 0 tot 100 procent, waarbij 100 staat voor ‘heel interessant’ en 0 voor ‘neutraal’, is er sprake van een daling van 12 naar 9,5 procent." Maar gelukkig staat het hele onderzoek online (pdf). 

En wat blijkt? De daling van 12 naar 9,5 procent is niet op een schaal van 0 tot 100, maar op een schaal van MIN HONDERD TOT HONDERD. Oftewel: leerlingen vinden de meeste vakken nog altijd vaker 'interessant' of 'enigszins interessant' dan 'niet interessant' of 'niet zo interessant'. De onderzoekenonderzoeksredactie van GeenStijl.nl stelt dan ook dat het genattevinger van Qompasdirecteur Boris Eustatia linea recta (Latijn, geen interessant vak, red.) de prullenbak in kan.

Wat er dan wel weer schokkend is, is hoe leuk de scholieren allerlei ontiegelijke but vakken vinden. Geschiedenis bijvoorbeeld. Hoe dan havisten en vwo'ers? Dat zijn gewoon sommige mensen die op sommige momenten sommige dingen gedaan hebben. En Wiskunde is onder meisjes zelfs ONVERMINDERD POPULAIR. Kom op tyfus nerds*. Terwijl je je druk moet maken om blowen, tongen en wat er nou weer op Snapchat staat (weten wij veel het is al 100 jaar geleden dat wij op de middelbare school zaten) vinden jullie aftrekken interessanter? Kortom, dit land is stuk, het onderwijs ook en de journalistiek al helemaal. Wij gaan bier drinken.

Rusland piepelt OM met MH17-verdachte Tsemach

Fuckers

Het OM is boos op Rusland, dat weigerde de door onze Oekraïense """vrienden""" op het vliegtuig gezette MH17-verdachte Tsemach aan Nederland uit te leveren. "Rusland heeft niet meegewerkt aan de uitlevering van MH17-verdachte Vladimir Tsemach, ondanks herhaalde verzoeken van het Openbaar Ministerie en minister Blok van Buitenlandse Zaken. Dat schrijft het Openbaar Ministerie in een brief (en in een persverklaring, GS) aan de nabestaanden." De Russen vegen dus weer eens hun geopolitieke reedt af met de Nederlandse diplomatie. Dat zag niemand, behalve iedereen, aankomen. Ondertussen heeft deze knakker voor niks zijn been en zijn kameraad verloren en is de Onderste Steen nog steeds niet boven. Maar gelukkig hebben we wel een livestream.

Top2000 redt het klimaat. Hier Tien Hete Hits

Ongehoord!

Nou mensen. Blaas die hele top in Madrid maar af, want het klimaat gaat gered worden door de Top 2000. Iedereen die meedoet aan de verkiezing voor de beste boomermuziek doet namelijk automagisch ook mee aan een belangwekkende NPO-enquête waarin demense moeten invullen wat ze allemaal voor het klimaat doen (meerder antwoorden mogelijk). Wij snapten eerst niet wat het klimaat in Leo Blokhuisnaam met muziek te maken heeft, maar toen hadden we onderstaande Klimaat Top 10 Hete Hits nog niet bedacht. Alleen luisteren op groene stroom!

1. Nelly - Hot In Herre

Dit nummer van Nelly heeft meer alsdan 100 miljoen vjoews op YouTube maar is door al die witte NPO-luisteraars nog nooit in de Top2000 gestemd. Volgend jaar graag even vragen 'Wat doe jij voor de bestrijding van racisme in Nederland? (meerdere antwoorden mogelijk)', NPO.

VIDEO. Het gaat heel erg slecht met Ivo Opstelten

Stuur bloemen

Alle vaasjes nog aan toe. De sociale media afdeling van de vvd is de laatste tijd nogal fanatiek aan het shitposten geslagen en dat zal ons aan onze algoritmische reet roesten, maar dit gaat te ver. Oude vergeetachtige mannen, daar moet je een beetje voor zorgen. Maak een wandelingetje, ga een potje biljarten.  En zet ze niet voor schut met zulke video's in de week waarin Sinterklaas de schoen van fractievoorzitter Dijkhoff heeft volgepropt met uitgesteld loon. Gadverdamme, vvd.

VIDEO'S. Politie schiet terrorist met mes dood op London Bridge, vijf gewonden

Gedoe in Londen

De politie in Londen is in actie gekomen vanwege een incident op de London Bridge. Volgens Sky News heeft de politie een man neergeschoten, die met een mes vijf mensen verwond zou hebben. De politie zelf laat weten dat er een verdachte is gearresteerd en dat er gewonden zijn gevallen. Op de eerste video hierboven lijkt er iemand te worden neergeschoten, die op de tweede video op de grond lijkt te liggen. De nabijgelegen Borough Market is ook door de politie afgesloten. Later meer. 
UPDATE 15u53: Op deze video is de schietpartij met geluid te zien, inclusief een vechtpartij die eraan voorafging.
UPDATE 15u58: Tweets in dit topic vervangen door video van incident, waar een omstander het mes gepakt lijkt te hebben (zie foto na de breek).
UPDATE 16u08: Volgens bronnen van Sky News is er één dode. Het is niet duidelijk of dat de dader is, of een slachtoffer.
UPDATE 16u12: Anti-terreur eenheid is ter plaatse, meldt Sky News.
UPDATE 16u23: De politie meldt dat de omstandigheden van het incident onduidelijk zijn, maar dat het voor de zekerheid wordt behandeld alsof het om terreur gaat en bevestigt dat de politie één man heeft neergeschoten.
UPDATE 16u58: De politie meldt dat meerdere mensen zijn neergestoken.
UPDATE 17u24: De politie meldt dat dader is doodgeschoten en bevestigt dat het om een terrorist ging. Volgens de politie had de dader nepexplosieven bij zich.
UPDATE 17u46: Burgemeester Kahn van Londen meldt dat enkele slachtoffers ernstig gewond zijn.
UPDATE 19u30: Twee doden door de terreuraanval.

Telegraaflezer is het ZAT: kat moet binnenblijven

Stem des Volks sluit zich aan bij Tilburgse juristen

Vergeet Zwarte Piet. De maatschappelijke discussie die onze samenleving echt gaat ontwrichten is het kattendebat. En er is opvallend nieuws te melden uit de enige opiniepeiling die wij geloven: het taartdiagrammetje van de dikke duim aan de Basisweg Volksrubriek des Vaderlands Wat U Zegt. Een meerderheid van de stemmers is het namelijk EENS met de Tilburgse juristen Arie Trouwborst en Hans Somsen die een huisarrest voor alle katten van Europa willen. "De huiskat hoort binnen te blijven, stelt 56% van de stellingdeelnemers." Tijd voor actie dus. Wie neutraal blijft, is medeplichtig. Veel succes Europese Commissie. Probeer je hier maar eens uit te spinnen.

LOL

LOL

GroenLinks wethouder vertrekt om geheime reden, krijgt 6374 euro wachtgeld per maand

zE hEeFt eR rEcHt Op

We moeten het even hebben over de bemensing van de lokale politiek in gemeente Stichtse Vecht. Eerst hadden we een wietkwekende vvd'er, toen fotoshopte D66 zijn eigen burgerhatende wethouder weg, de PVV weet het ook allemaal niet meer, maar we maken dit topic om GroenLinks af te zeiken dus laten we dat maar gaan doen. De twee weken geleden plotseling vertrokken wethouder Linda van Dort krijgt namelijk 6374,40 euro per maand wachtgeld uitgesteld loon. Dat kan oplopen tot meer dan 200.000 euro. Wij snappen dat ze gewend is aan een bepaald bestedingspatroon, alleen wil Van Dort (die toen ze nog voor de NPO werkte reportages over GroenLinks maakte bij 1vandaag) niet zeggen waarom ze is opgestapt. Moet u eens proberen bij het UWV. Zonder reden ontslag nemen en dan uw handje ophouden. Wat een lelijke politiek, GroenLinks. Daar balen we van.

OvV: U bent TE DOM voor software in uw auto

Sloop er maar uit allemaal

Leaserijdend Nederland, we moeten praten. U heeft uw nieuwe bak natuurlijk allemaal uitgerust met Lane Keeping Assist, Advanced Emergcy Breaking System, ProPilot, Park Assist, Forward Collision Warning, Intellegent Speed Adaptation, Adaptive Cruise Control en/of Lane Departure Warning, maar dat gaat allemaal ten koste van uw UJDK-functie. U doet niet meer aan Uit Je Doppen Kijken, toch wel de belangrijkste vaardigheid waarover bestuurders op de snelwegen van Zijne Majesteit dienen te beschikken. U bent simpelweg te dom voor al die software snufjes in de voiture. Staat allemaal in dit rapport van PvdA-bestuurder Jeroen Dijsselbloem dus het is waar.  Al die computer shit eruit halen dus, en gewoon weer de heilige vijfeenheid koppeling, rem, gaspedaal, pook & stuur gebruiken alstublieft dankuwel.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.