Thom de Graaf (D66) enthousiast over plan Kees Verhoeven (D66) om EU in Grondwet te zetten
Raad van EU-Provincieë laat zich kennen
Raarrr. De Raad van State heeft altijd wat te zeiken over wetsvoorstellen. Dit is niet goed, dat is verkeerd, zus klopt het niet en zo is het fout. Maar nu D66 het Nederlands EU-lidmaatschap in de Grondwet wil zetten, is de club van Thom de Graaf (D66) opeens 'positief'. "De Raad van State is positief over het voorstel van D66 om het lidmaatschap van de EU in de Grondwet te verankeren. Het lidmaatschap hoort zonder twijfel tot 'een van de hoofdelementen van ons staatsbestel', aldus het adviesorgaan." Kees Verhoeven staat al te trappelen om de wet op referendumafschafsnelheid door de Kamers te jassen. Nu kunnen wij natuurlijk allerlei argumenten aanleveren waarom dit een gevaarlijk idee is, maar wij zijn nu eenmaal de kwaadsten niet. Dus Kees. We weten het goed gemaakt. De EU mag van ons in de Grondwet, op één voorwaarde. Dat er eerst een referendum over komt. Deal?
IN ANDER D66-NIEUWS: D66 nu opeens tegen lachgasverbod van kabinet waar D66 in zit.
Isabelle Diks (GroenLinks) doet een Dion Grausje
Afdeling voorlichting is ook zonder aanrander een stelletje viespeuken
GroenLinks is klaar om te regeren. Dat blijkt uit de vvd-achtige manier waarop de partij reageert op vragen van de Reiskosten Controller Des Vaderlands HP/Van Dijk. Die heeft ontdekt dat Isabelle Diks, bekend vanwege 'een bepaald bestedingspatroon' (vanaf 4m14s), sjoemelt met haar verblijfskostenvergoeding (zie ook: Graus, Dion). Diks staat ingeschreven in Leeuwarden, terwijl ze al lang met hond en al naar Den Haag is verhuisd. Dat scheelt 46.000 euro en in plaats van netjes antwoord geven op vragen van een journalist veranderde Diks stiekem haar woonplaats op de site van de Tweede Kamer (maar nog niet op FB) en doet woordvoerder Diederik ten Cate alsof zijn neus bloedt. Bonusdetail: het huis van Diks was volgens de Leeuwarder Courant 'lastig te verkopen' maar is nu eindelijk onder voorbehoud van de hand gedaan. Wij zijn benieuwd wat Lilly, Jiska, Thijs, Mo en alle andere veranderaars in Nederland hier nou van vinden en wensen mevrouw Diks veel sterkte met het wennen aan een nieuw bestedingspatroon. Of gaat ze die 46.000 euro niet overmaken aan de hondenboot?
UPDATE: GroenLinks gooit Diks voor de integriteitsbus.
HOERA DREIGINGSNIVEAU GEZAKT
Nederland veilig
Kinderen van het vaderland, de dag van glorie is aangebroken! Dankzij de geweldige mensen in onze regering en hun trouwe helpers is het dreigingsniveau voor aanslagen in Nederland gedaald van niveau 4 naar niveau 3. Er is ook een speciale video dus het zal wel kloppen allemaal. Het enige dat we nog hoeven te vrezen, is de vrees zelf en het gestileerde gezicht van radicaal rechts natuurlijk. We zien u allemaal op de kerstmarkt!
LACHGAS VERBODEN
Uit met de pret
Een groot dichter zong ooit: "Je mag helemaal niets meer, niet zus en niet zo". En zo is het maar net natuurlijk. Nu mag je ook al geen lachgas meer. Paul Blokhuis, Chef Leuke Dingen Verbieden van Rutte 3, heeft zojuist de politie (en alle echte drugscriminelen) heel erg veel extra werk bezorgd. Gefeliciteerd Narcostaat Nederland!
Chef Schedelmeten Volkskrant stopt met Twitter
Plofkraakjournalistiek ontploft in gezicht Volkskrant
Robert van de Griend, 'Chef Zaterdag' (een soort Chef Humor maar dan met meer kruiswoordpuzzels) van de Volkskrant, is gestopt met twitteren. Van de Griend maakte zichzelf op het microblog onsterfelijk belachelijk door op de avond nadat in zijn katern een schedelmeetstuk verscheen, een zogeheten 'draadje' te typen waarin hij de Marokkaanse herkomst van redacteur Hassan Bahara in de discussie betrok. In eerste instantie verwijderde Van De Griend alleen de gewraakte tweets (nummers 2 en 5) maar vanochtend blijkt dat hij zijn app aan Maarten heeft gegeven. Zo heeft Van de Griend meer tijd om zich te richten op verfrissende onderzoeksjournalistiek die in de Vernieuwde Volkskrant gaat verschijnen zoals 'Waarom bruine mensen erg van kip houden' en 'We moeten het hebben over witte mensen die met tien bier in hun mik opeens wel durven te dansen'. Gelukkig hebben we de screenshots nog!
LIVE. Proces zonder Wilders
Want Greet boycot de boel
Geen stukken.
Geen rechtsstaat.
Geen stress.
Geen Wob.
Geen eerlijk
Proces.
Geen Knoops.
Geen Wilders.
Geen Greet.
Geen klote.
Geen donder.
Geen reet.
Maar wel Saskia Belleman. Na de breek.
UPDATE: Zaak geschorst tot 5 februari 2020.
VIDEO. Kopschoppend tuig schopt kop in Helmond
Di's ech nie normaal
Schokkende video met verrassend accuraat commentaar van een bijeenkomst achter de HEMA waar vier jongeren bewusteloos zijn getrapt in Helmond (Limburg). Dat is inderdaad echt niet normaal, de vier hebben aangifte gedaan en de politie heeft één verdachte gepakt, maar is nog op zoek naar één andere. Enfin. U kent de drill. Bent u, of kent u, een van deze lafhartige kopschoppers, belt u dan vooral niet met de Volkskrant en wel met de politie. Beterschap voor de slachtoffers en slechterschap voor de daders.
VVD tegen strenger straffen (van de VVD)
Flevofractie volgt Lijn Dijkhoff-Rutte
Alleszeggend zinnetje dat alles zegt in een bericht over de voodoo van voormalig vvd-penningmeester Huib van Vliet in Flevoland. Van Vliet verduisterde tussen 2012 en 2017 60.000 euro namens de vvd en dat geld wil de provincie graag terug hebben. "De VVD in Flevoland hield in de jaren 2017 en 2018 geld over. Maar ondanks aanmaningen van de provincie is dit geld nooit teruggestort. De provincie heeft daarom de betaling over 2019 stopgezet." Maar nu komt-ie: "De fractie zegt dat zij hierdoor belemmerd wordt in haar functioneren." Wij dachten altijd dat de vvd fraudeurs keihard wilde aanpakken, maar dat geldt dus niet voor fraudeurs van de vvd. Weet u trouwens wie pas belemmerd zijn in hun functioneren? Slachtoffers van de Belastingdienst van vvd-staatssecretarissen Weekers en Wiebes. Sowieso kunnen de politieke lichtgewichten van de vvd-fractie in Flevoland die willens en wetens in zee zijn gegaan met een veroordeelde fraudeur wat ons betreft niet genoeg belemmerd worden in hun functioneren. Geef die lui een financiële bewindvoerder.
Volkskrant zou Eva Vlaardingerbroek doen
Aantrekkelijke en intelligente vrouw krijgt aandacht, ochtendblad piswoest
Een ranzig staaltje etnisch profileren in de Volkskrant vanochtend. FvD-congresspeechmeisje Eva Vlaardingerbroek schittert met heur foto op de voorpagina van het Zaterdag-katern, maar mag in deze identiteitspolitieke tijden uiteraard niet als individu worden besproken. Gelukkig hadden Hassan Bahara en Karolien Knols nog wat schedelmeetlint over: "Het vrouwelijke gezicht van radicaal rechts is knap, jong, blond en beschouwt het hedendaags feminisme als een groot gevaar voor de westerse beschaving." Om het geheel een beetje cachet te geven duikelt de Volkskrant een Amerikaanse promovenda (dat is het wetenschappelijke equivalent van een Volkskrant-stagiair) op die er nergens blijk van geeft de Nederlandse context te kennen (in haar door VK aangehaalde paper komt Nederland NUL keer voor) en mag beweren dat Vlaardingerbroek 'impliceert' dat de 'witte beschaving' door 'bruine mensen en feministen' in verval is gebracht en klaar is kees. Wij kunnen hier allemaal nog wel gaan uitleggen hoe ranzig het allemaal is, maar dat kan Eva heel goed zelf. Of kijkt u anders haar speech op het FvD-congres nog even terug (na de breek).
Baudet: 'Amsterdammer is geen Amsterdammer'
Gek tweetje, zo om tien voor half 2 's nachts
Hilarische propaganda: wij zijn er gek op. Dus toen wij om tien voor half 2 gisteravond bovenstaande tweet van Chef Humor bij de FvD Thierry Baudet zagen, hadden we ontzettend zin om te lachen. Maar het verhaal waar Baudet naar linkt is helemaal niet grappig. Het gaat over de 19-jarige Daniël die in Amsterdam is geboren en getogen en toen hij wilde gaan studeren plotseling door de IND in de gevangenis werd gezet. Door fouten van zijn ouders, advocaten en de instanties had hij geen Nederlandse nationaliteit omdat zijn Dominicaanse moeder (die hem op driejarige leeftijd in de steek liet) afstand van de hare had gedaan. Daniël is opgevoed door zijn grootouders, die een Nederlands paspoort hebben. Gelukkig zit hij niet meer vast. Wij kunnen in dit verhaal geen enkel argument vinden waarom de NOS iemand die in Amsterdam geboren en getogen is geen 'Amsterdammer' zou mogen noemen. Net zoals er deze week geen enkel argument was voor FvD-Statenlid Stijn Hesselink om te suggereren dat verdachte familie Meulenbroek uit Den Bosch van allochtone afkomst was, maar Baudet toch vrolijk meedeed met de propaganda/framing. Daar is eigenlijk niks hilarisch aan.
