Pauw en DWDD verzwijgen dodelijk NPO-rapport
Het gesprek van de dag!
Het is nu twee dagen geleden dat de Algemene Rekenkamer een vernietigend rapport publiceerde over de manier waarop onze NPO belastinggeld over de balk smijt. Rekenkamerpresident Arno Visser was dinsdagavond niet te gast bij talkshow Pauw ('Het gesprek van de dag met de hoofdrolspelers uit het nieuws') en ook niet bij 'de altijd spetterende en spraakmakende uitzendingen van Nederlands leukste en populairste talkshow' DWDD. Rekenkamerpresident Arno Visser was woensdagavond opnieuw niet niet te gast bij talkshow Pauw ('Het gesprek van de dag met de hoofdrolspelers uit het nieuws') en opnieuw ook niet bij 'de altijd spetterende en spraakmakende uitzendingen van Nederlands leukste en populairste talkshow' DWDD. De GeenStijl Onderzoeksredactie zocht uit: wat was er volgens de NPO belangrijker dan de NPO?
Kamerschreeuwer Roger Derikx doet aangifte tegen dienst van Belastingboef Menno Snel (D66)
Hup Roger
Roger Derikx, de man die wij inmiddels allemaal kennen als één van de vele ouders wier levens zijn kapotgemaakt door de Belastingdienst, heeft aangifte gedaan. Goed bezig Roger. Het wordt tijd voor een Hele Grote Afpakjesdag bij die Zwartlakkersdienst. Te beginnen bij het afpakken van het staatssecretariaat van Menno Snel en een strafrechtelijk onderzoek naar de verantwoordelijken voor het moorddadige regime bij de fraudebestrijding. En een parlementaire enquête natuurlijk. Volgende week debat.
NS zegt geen 'aanrijding met persoon' meer
Maar 'aanrijding'
Beste reizigers! De NS gaat gaat geen 'aanrijding met een persoon' meer zeggen als er een aanrijding met een persoon is. Dan moet iedereen, waaronder vvd-Kamerleden, namelijk meteen aan zelfmoord denken. Het Trimbos Instituut had verzonnen dat je ook 'Inzet van hulpdiensten' kunt zeggen, maar dan moet iedereen bij de woorden 'Inzet van hulpdiensten' binnen de kortste keren ook aan zelfmoord denken. Daarom zegt de NS vanaf nu 'aanrijding'. Of u dan alstublieft niet meteen aan zelfmoord wilt denken. Dankuwel.
Politie arresteert NRC-klokkenluiders om lekken
Machtsmisbruik in bananenrepubliek Nederland
"Twee politieagenten van de eenheid Noord-Holland zijn vandaag op het politiebureau in Haarlem gearresteerd omdat ze worden verdacht van het lekken van vertrouwelijke politiegegevens aan NRC." De agenten hebben verteld dat er sprake was van seksueel machtsmisbruik (de verdachte is geschorst) en discriminatie in het korps (de daders zijn bestraft) maar zoals u weet houdt de Politie er niet van als de waarheid naar buiten komt. Die moet binnenskamers blijven, en iedereen die het daar niet mee eens is wordt met alle mogelijke middelen aangepakt en geïntimideerd. Het OM en de Politie kunnen maar beter een hele stevige zaak tegen de twee agenten hebben. Want als ze niets meer hebben gedaan dan 'bellen met het NRC' dan horen niet zij achter slot en grendel, maar het tuig dat verantwoordelijk is voor deze arrestatie.
Staatsomroep: 'Staatsterreur'
Boze boeren SUEN de Rabobank
Het is de schuld van de Rabobank
Duizenden woeste boeren blokkeren vandaag alle kantoren van de Rabobank. De nationale geldtoevoer is volledig lamgelegd. Oude vrouwtjes kunnen geen geld meer opnemen in hun lokale bankfiliaal. Winkeliers staan huilend achter de kassa van compleet lege zaken. Boze plofkrakers zijn woedend. De boeren vinden dat iedereen niet zo moet zeiken omdat hun opa in de hongerwinter een keer een stuk vlees heeft meegegeven aan een klassieke schoonheid voor de helft van de normale woekerprijs. Oh nee wacht. Ze spannen gewoon een rechtszaak aan en laten eerlijk uitzoeken wie er nou gelijk heeft. Lekker bezig.
UPDATE: De 'keiharde' acties van boeren op 18 december gaan gewoon door. FDF-voorman Mark den Oever zegt tegen RTLZ dat de boeren ook het Centraal Bureau Levensmiddelhandel en advocatenkantoor Allen & Overy 'als doelwit' hebben.
FOTOOS. René Froger pakt kerstpakketten in
Op de valreep de ANP Fotoserie van het jaar
Het is weer bijna Kerstmis, de tijd van het jaar dat alle Bekende Nederlanders ons laten weten dat ze veel meer voor hun medemens over hebben dan simpele stervelingen zoals u. Zo ging René Froger, bekend van tv, naar de Voedselbank in Rotterdam om kerstpakketten in te pakken. Het leverde niet alleen een hoop ingepakte voedselpakketten, maar ook nog leuke foto's op!
René maakt een praatje
HAHAHAHA Pindakaas
René is druk bezig
Ongehoord Nederland krijgt jaar langer om 50.000 leden te werven. Is desalniettemin PISWOEST
Wie is hier nou de SCHANDE?
Omroep Ongehoord Nederland is boos. De oprichters hebben zich namelijk niet verdiept in de regels voor het oprichten van een nieuwe omroep en nu blijkt dat ze niet tot 31 december 2019, maar tot 31 december 2020 de tijd hebben om 50.000 leden te halen. Wij hebben ons trouwens ook niet verdiept in de regels voor het oprichten van een nieuwe omroep, maar wij willen dan ook geen nieuwe omroep oprichten. Gelukkig hebben we Jan Dijkgraaf nog, en gelukkig heeft Jan Dijkgraaf Google: het is als sinds juli 2019 (ver voor de oprichting van ON) bekend dat de peildatum voor het aantal leden van een nieuwe omroep verschoven ging worden. Maar zo werkt het natuurlijk niet bij Ongehoord Nederland, waar ze geen complotgekkies zijn, maar wel geloven dat complotten bestaan. Daar is het "Schande!" dit, "Woest!" dat, "Onbetrouwbare overheid" zus en een linkje naar ons NPO-topic zo (nog bedankt jongens). Het is dus helemaal niet een 'onbetrouwbare overheid' die de spelregels verandert, het is een onbetrouwbare aspirant-omroep die meteen een ander de schuld geeft als hij zelf een fout maakt. Zo veel nepnieuws. Houdt er al iemand een zwartboek bij?
Update: Je kan woest vingerwijzend verontwaardigd twitteren wat je wil, @OmroepON, maar Arie Slob heeft het in zijn "visie-brief" van 14 juni 2019 toch echt glashelder opgeschreven:
BONUS-UPDATE: Hier het wetsvoorstel van 6 september over de wijziging van de peildatum.
NUANCE-UPDATE: In de memorie van toelichting staat dat de peildatum in overleg met omroepen "zal worden bezien". Dat betekent dus dat er nog naar gekeken gaat worden. Het punt blijft: die nieuwe datum komt dus niet zomaar uit het niets vallen.
GSTV. Tom Staal declareert verblijfskosten Diks
Bestedingspatroon, kent u die uitdrukking?
Ingewikkeld dagje in Den Haag. Vorige week gaf Klaas Dijkhoff zijn reiskostenvergoeding terug, die Mark Rutte dan weer niet teruggaf, maar Rutte ontving dan weer geen wachtgeld terwijl dat volgens Dijkhoff juist gewoon uitgesteld loon is. Ondertussen bleek GroenLinks-Kamerlid Isabelle Diks helemaal niet in Leeuwarden te wonen (en was ze vandaag toevallig bij de NAVO in Washington) en er was ook nog iets met de Jaguar van Thierry Baudet. Tijd voor Tom Staal om de bonnetjes te vragen.
20 quotes en plaatjes uit Het Definitieve NPO Is Te Duur Rapport: Floortje graait, Pauw/Jinek zuipen
Oh men, dit is genieten
De Algemene Rekenkamer heeft onderzoek gedaan naar de kosten en doelmatigheid van de NPO. U raadt het al, want u bent vaker op de website GeenStijl.nl geweest: alles is pleuris duur en er zijn meer geitenpaadjes om de Balkenende-norm te omzeilen dan in de Geitenpaadjes Gids 2019 van het Oostenrijks Toerisme Bureau. Hieronder de 20 Greatest Hits uit het rapport. Dat is toch Ongehoord!


