MENEER AART IS DOOD
Verdorie
Aart Staartjes is vandaag overleden aan de gevolgen van verkeersongeluk in zijn brommobiel afgelopen vrijdag. Staartjes speelde als acteur van alles, nog wat & nog veel meer, waaronder zijn glansrol als Meneer Aart in Sesamstraat en verslaggever bij de Intocht van Sinterklaas toen dat nog gewoon de Intocht van Sinterklaas was. In zijn laatste jaren speelde Staartjes niet alleen een serieuze toprol in Waltz, maar ontpopte hij zich ook tot Sesamstraatactivist en gever van totale bazeninterviews, zoals deze. Hij werd 81 jaar. RIP.
Oh shit. DERDE WERELDOORLOG IS AL BEGONNEN
Staat in de Volkskrant, dus het is waar
Nou mensen, het was gezellig. Maar na 2020 is het afgelopen met de Aarde Zoals Wij Die Kennen. We krijgen een dikke vette systeemoorlog en de enige die dat ziet aankomen is dr. Ingo Piepers (perfecte alu-hoedjes naam, red.). Piepers heeft allerlei cycli ontdekt en gebruikt natuurkundige formules om oorlogen te voorspellen. Sterker nog, de Derde Wereldoorlog is al begonnen! "Ik vermoed dat we achteraf gaan zeggen: de Derde Wereldoorlog begon op 3 januari 2020, met die Amerikaanse droneaanval." Zal je verdorie net zien, net als wij de hond aan het uitlaten zijn GAAN WE ALLEMAAL DEAUD.
Trouwens, als wij menselijk gedrag met relatief eenvoudig wiskundige formules konden voorspellen zouden wij mee gaan doen aan de Toto, maar waarom zou je je geld stoppen waar je mond is als je ook hel en verdoemenis kunt aankondigen? En als Piepers zegt "Niemand heeft mijn theorie nog kunnen weerleggen", dan vragen wij ons vooral af of Piepers wel de juiste wetmatigheid heeft ontdekt en welke historische gebeurtenissen hij tot nu toe juist heeft voorspeld. De Eerste Wereldoorlog telt niet, Ingo. Die is namelijk al geweest. Maar hee. Oordeel zelf!
Heldendaden Gerrit van der Veen vallen in het niet bij dapper Michael Jackson verzet Alma Mathijsen
Ook R. Kelly en Roman Polanski niet meer veilig
Michael Jackson is dood, maar zijn muziek leeft voort in onze hartjes en misschien nog wel het meest in het hartje van schrijfster Alma Mathijsen. Alma gaat op feestjes altijd op de grond liggen als The King of Pop wordt gedraaid. Een leuk en gezellig protest.
Baas Belastingdienst 'ontslagen' na toeslagaffaire
Keihard lik-op-stuk
Jaap Uijlenbroek wordt weggestuurd als topman bij de Belastingdienst als gevolg van de toeslagenaffaire. Hij moet nu zijn volledige salaris over de afgelopen drie jaar terugstorten met rente. Daarbovenop krijgt hij een boete van 750.000 euro die hij onmiddellijk moet betalen. Hij kan niet tegen deze maatregel in bezwaar gaan, en als hij naar de rechter stapt, stuurt het ministerie van Financiën de landsadvocaat op hem af. De Staat blijft jarenlang tegen hem procederen alsof hij een fraudeur is die de kas van de daklozenkrant heeft leeggeroofd. Iedereen die hij probeert te bellen over deze behandeling is in gesprek. Alle bewijsstukken worden zwartgelakt. Hij wordt topambtenaar bij de gemeente Den Haag.
UPDATE 15 januari: LOL. Weggestuurde baas Belastingdienst na ophef toch niet welkom op Haags Stadhuis
De VrijMiBo Staat Altijd Op 1

Het is weekend. Dus het is bijna tijd voor die twee dagen in de talkshowoorlog dat ze niet schieten.
The age demanded that we sing
And cut away our tongue.
The age demanded that we flow
And hammered in the bung.
The age demanded that we dance
And jammed us into iron pants.
And in the end the age was handed
The sort of shit that it demanded.
Prettig weekend. En be nice.
Blonde kratfietsmevrouw kopschopt jongen (10)
Het zijn ook altijd dezelfden...
Politiebericht uit Haarlem, waar de Lange Arm der Wet op zoek is naar een blonde vrouw van ongeveer 30 jaar oud met een groen kratje op haar donkerkleurige fiets omdat ze haar vuilnis op de verkeerde dag heeft buitengezet een 10-jarige jongen meerdere malen tegen zijn hoofd heeft getrapt. Het slachtoffer is opgenomen in het ziekenhuis. En zo zie je maar weer dat een klein groepje blonde vrouwen van rond de 30 met een fietskratje het verpest voor de overgrote meerderheid blonde vrouwen van rond de 30 met een fietskratje die van goede wil zijn. Hoe dan ook. Hebt u gisteren iets gezien rond half zes op de Acaciastraat in Haarlem en/of weet u wie deze kopschopkenau is? Houd afstand, en bel meteen met de plaatselijke politie.
UPDATE: Blonde mevrouw is aangehouden.
Jeangu Macrooy is ONZE INZENDING Songfestival
Sorry maar deze nieuwe Duncan moesten wij even googelen
Niet Jantje Smit, niet Jim, niet Jamai, niet Jerney Kaagman, niet Jaap Reesema, niet Jasperina de Jong, niet Joan Franka (gelukkig niet Joan Franka) en ook niet de 3 J's. Nee Jeangu Macrooy gaat Nederland vertegenwoordigen op het Songfestival in Nederland. Dat staat in het AD en het AD is immers de krant van de Koningin Van De Showbizz Angela de Jong dus het is waar. Spotify-lijstje DAARRR. HUP HOLLAND! HUP JEANGU!
RK Kerk kijkt weg bij geradicaliseerde gekkies
Het ongestileerde gezicht van radicaal rechts
Hallo allemaal. Wat fijn dat je er bent. Vandaag zwaaien we allemaal naar Thomas van Oeffelen en Lars van Osch, twee prominente leden van de radicaal-katholieke Sint Michaëls brigade, die wij leren kennen in Nieuwe Revu, dat de vrolijke vrienden opgeduikeld lijkt te hebben uit dit topic en dit topic op ons favoriete katholieke blog RK Boulevard. Thomas en Lars (die in Nieuwe Revu opeens 'Frank' heet) zijn radicale engnekken die een hekel hebben aan homo's en Joden en vinden dat de rest van de Katholieke Kerk ook wel een beetje meer een hekel mag hebben aan homo's en Joden. Thomas klust daarnaast nog een beetje bij in het Identitair Verzet en Lars plaatst postmoderne waanzinfoto's op zijn facebookpagina (zie na de breek). En nou raadt u nooit wat de Katholieke Kerk Nederland zegt als ze door Nieuwe Revu wordt gevraagd naar dit groepje antisemitische homohaters. Dit dus: "De Katholieke Kerk Nederland blijft ook na herhaaldelijk vragen naar hun standpunt inzake de Sint Michaël Brigade zo vaag mogelijk, in de hoop vooral niets verkeerds te zeggen. ‘We gaan inhoudelijk niet in op de manier waarop deze groep actievoert. In het algemeen geldt wat ons betreft dat we staan voor vrijheid van meningsuiting, en dat iedereen bij het voeren van actie zich aan de wet zou moeten houden en respectvol zou moeten blijven, en geen geweld of andere vormen van agressie zou moeten gebruiken.’" Oftewel: Wir haben es nicht gewusst.
Sergiño Dest weg uit Qatar. Ajax blijft gewoon
Raketaanval op morele principes Godenzonen
Ajax, bekend van de trein nemen naar Lille om het klimaat te redden, blijft gewoon doorgaan met het trainingskamp in algeheel boevenland Qatar. Dit, terwijl de Amerikaanse rechtsback Sergiño Dest terug naar Nederland vliegt omdat hij zich niet veilig voelt in de islamitische dictatuur. Ajax is in Qatar om geld binnen te harken en zijn reet af te vegen met mensenrechten. De club heeft kennelijk het ethisch besef van een pinda Volkskrantschrijver. Wij zijn even Midden-Oosten expert Ronald de Boer aan het bellen om te vragen of, en zo ja hoe, deze verdere escalatie de Derde Wereldoorlog weer een stapje dichterbij brengt. Zaterdag gezellig tegen Club Brugge!
UPDATE: Dest wordt vervangen door iemand met paars haar!

