Mag Je Dat Eigenlijk Wel Zeggen: Dikastocratie
Ja Dat Mag Je Zeggen, maar je moet het wel goed zeggen
Dikastrocratie, kent u die uitdrukking? Als u die uitdrukking kent, dan kan dat zomaar komen door Thierry Baudet die ook wel snapt dat de Uil van Minerva harder gaat fladderen van een mooie Griekse uitdrukking in plaas van D66-RECHTERS ROT OP. Baudet heeft het, een tikkeltje dramatisch, over een 'machtsgreep' van de rechterlijke macht en zijn tegenstanders hebben het, een tikkeltje dramatisch, over de bijl aan de wortel van de rechtsstaat. Een mooi moment voor een stukje staatsinrichting van GeenStijl Staatsinrichting Redactie.
GRIEPGOLF DES DOODS IN AANTOCHT
Allemaal in uw elleboog hoesten!
Wie zit daar toch zo massaal ziek thuis? U bent het zelf, de Nederlander! Het griepvirus slaat deze week toe en als de het zo door blijft slaan zitten we volgende week in een heuse griepgolf. "Als indicatie voor het uitbreken van de griep in Nederland wordt vaak naar Australiƫ gekeken, waar de griepgolf een half jaar eerder is" dus over vijf maanden een beetje uitkijken als u met uw peuk door het bos loopt svp. Veel beterschap aan alle getroffenen.
Herman Koch eerste slachtoffer talkshowoorlog
Jiskefet-icoon wenst FvD-icoon dood
Het eerste slachtoffer in de talkshowoorlog is gevallen. Herman Koch heeft op televisie een grap (brrrr) gemaakt, waar ook nog om gelachen (ai ai ai) en geklapt (okee dat was raar) werd, en volgens artikel 3 uit de Angela de Jong Talkshowoorlog Conventie ben je dan definitief dood, zeker als het Rode Kruis de Telegraaf bericht over verontwaardigde reacties op social media. Die reacties op social media kunt u dromen: iedereen die het carbidschieten op Jesse Klaver heel erg verschrikkelijk vond, vindt deze grap over Thierry Baudet heel erg grappig en iedereen die het carbidschieten op Jesse Klaver heel erg grappig vond, vindt deze grap over Thierry Baudet heel erg verschrikkelijk. Maar wie het hardste lacht, is Eva Jinek. Zij scoorde 836.000 kijkcijferkijkers, tegen een schamele 697.000 voor OpDinges. Doodwensen scoort dus. Morgen in Op1 Hummie van der Tonnekreek die roept dat Erik ten Hag geen recht van leven heeft en bij Jinek Emile Ratelband die Paul de Leeuw de kanker toewenst. Zin in!
"Nieuws": Misdaad STIJGT in Nederland
Vandaag in het 'nieuws':
15-1-2020: Overheid roept iets
Nu.nl, 15-1-2020: 'Nou jaaa'
AD, 15-1-2020: 'Sjongejongejonge'
Telegraaf, 15-1-2020: 'Hold my chocoladeletters'
NOS 15-1-2020: 'Krijg nou wat'
GeenStijl, 23-12-2019: 'Let op'
GeenStijl, 15-1-2020: Told you so.
Ook CDA en vvd nu vóór vuurwerkverbod
Vuurwerkverbod nu nog definitiever
De COBRA-6 is door de coalitiekerk: ook het CDA en de vvd zijn nu voor een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Bij het CDA weten ze überhaupt nooit wat hun standpunt is tot Henk Bleker het ergens tegen kan uitruilen, dus dat komt mooi uit. Klaas Dijkhoff tikte vorige week nog een enorm epistel op Facebook waarom hij tegen een verbod was, vandaar dat hij vandaag vóór is. Dat heet voortschrijdend inzicht. Zie ook: Wachtgeld, Dijkhoff, Klaas. Knallend op weg naar nieuwe verkiezingen!
Gratis blender voor moeders die kind beschadigen
Blenderbedrijf Versapers koopt moeders om voor anti-vaxx actie
Bij blenderbedrijf Versapers zijn ze helemaal gek geworden. In samenwerking met liFeStYlE bLoGgEr 'Miss Natural' Eva van Zeeland (certified anti-vaxx gekkie) geeft het bedrijf gratis (rete-dure) blenders weg aan moeders die hun kind niet vaccineren. Het bedrijf koopt dus vrouwen om, zodat ze hun eigen kinderen (en kinderen van anderen) in gevaar brengen. Dat is niet ziek. Dat is doodziek. Wij zijn erg benieuwd wat 'Vrienden van Versapers' Miljuschka Witzenhausen, Niven Kunz, RenĆ© Pluijm, Amber Albarda, De Groene Meisjes en Francesca Kookt! van deze sponsoring van kindermishandeling vinden.Ā
UPDATE: Kamervragen! (En Eva blijft achter haar actie staan)
Holland Heineken Slavenboot komt naar Tokyo!
Kijk. Wij zouden nog niet dood gevonden willen worden in het Holland Heineken House, maar wij kunnen ons best voorstellen dat er jongeren zijn die dolenthousiast worden van het vooruitzicht naar de andere kant van de wereld te mogen reizen om een pilsje te tappen voor Camiel Eurlings en/of een nakkie te doen met Yuri van Gelder. En die dat een stuk liever doen dan voor een paar rotcenten de hele dag bejaardenplees schoonmaken/aardbeien plukken/maaltijden bezorgen in fokking Nederland. En natuurlijk is het een beetje gierig van Heineken om niet eens een mininumloontje te lappen. Maar het is niet alsof er hier broodnodige banen worden afgepakt van mensen die per se voor twee weken ingehuurd moeten worden om het eten voor hun hongerige kinderen te betalen. En noemt u ons ƩƩn bedrijf dat expres geld uitgeeft als dat niet hoeft. Bovendien: de NPO doet het ook. Dus MELD JE AAN, NU HET NOG KAN!
VIDEO. Dit is trouwstoetmepper Shahid B.
Video van toen hij nog niet onder zijn bed verstopt zat
Hallo agenten uit Nederland en omstreken. U moet de hartelijke groeten hebben van Shahid Bouchouh, oftewel Shahid B. de trouwstoetmepper. Shahid zijn hobby's zijn lurken aan een shishapijp en agenten van achteren KO slaan tijdens de bruiloft van zijn zus. Shahid zijn familieleden hebben ook hobby's, die houden erg van van niks tegen de politie zeggen als ze weten wie een agent KO heeft geslagen. Shahid stond vandaag voor de rechter in Rotterdam en wilde graag vrijgelaten worden, omdat hij anders zijn plek in een begeleidwonenproject kan kwijtraken. Dat gaat nu niet door. Ondertussen kan de mishandelde agent nog steeds niet werken. Erg vervelend voor Shahid allemaal zeg!
LIVE. Trouwstoetmepper 010 voor de rechter
Toet toet!
En dan gaan we nu naar de extra beveiligde rechtbank in Rotterdam, waar trouwstoetmepper Shahid B. (staat voor Bouchouh) voor het hekje staat. Voor de duidelijkheid: Shahid B. heet niet de trouwstoetmepper omdat hij een trouwstoet heeft gemept, maar Shahid B. heet de trouwstoetmepper omdat hij als onderdeel van een trouwstoet een politieagent knock-out heeft geslagen. Ondanks dat Shahid de broer van de bruid was, durfde niemand van de bruiloftsgasten te zeggen dat Shahid de trouwstoetmepper was, en werd hij pas een maand later gevonden, verstopt onder zijn bed als de laffe hond die hij is. Bonusinformatie: in 2012 is Shahid ook al eens veroordeeld tot jeugd-tbs. Livetweets van Tante Saskia na de breek.
UPDATE: Shahid blijft vastzitten tot de inhoudelijke behandeling in maart.
De beelden. Pro-Soleimani demo in Den Hagistan
Last afternoon in Den Haag
Je mag in dit land alles vinden. Je mag vinden dat de hypotheekrenteaftrek versneld moet worden afgebroken, je mag vinden dat het wel meevalt met die stikstof, je mag vinden dat vuurwerkvrijheid existentieel is voor de Nederlandse beschaving, je mag vinden dat Rick Brandsteder er voor zijn leeftijd nog prima uitziet, je mag vinden dat sperzieboontjes alleen lekker zijn als je ze in 15 minuten helemaal slap hebt gekookt, je mag vinden dat alle criticasters van Angela de Jong luie zelfingenomen quasi-intellectuele flapdrollen zijn met een verontwaardiging die selectiever is dan de Neurenberger rassenwetten, je mag vinden dat Mark Rutte een oliebol is, je mag vinden dat gember lekker ruikt en je mag vinden dat de EU een gedrocht is Nexit wanneer. Maar je mag dus ook vinden dat terroristenleider Qassem Soleimani een held was, je mag vinden dat het misdadige regime van de ayatollahs onze steun verdient, je mag vinden dat je kinderen de straat op kunt sturen met 'We are alle General Soleimani' borden en je mag vinden dat Trump de grote vijand is, in plaats van de regering van een land dat zijn burgers tot in Nederland door gangstertuig laat vermoorden. En je mag ook vinden dat mensen die meedoen aan dit soort demonstraties beter de daad bij het woord kunnen voegen door een enkeltje Teheran te boeken.
