Depressiegala blijkt subsidieslurpgala
Je zou er depressief van worden
Wel neuk ons zijwaarts. Het ministerie van Volksgezondheid gaf 3 ton subsidie aan het depresssiegala voor depressievoorlichting op 500 scholen, een buddysysteem en zelfhulpgroepen voor leerlingen. Maar daar is het geld niet voor gebruikt. Het geld is gebruikt voor directeuren, managers en locatiehuur, catering, externe deskundigen, sprekers en gastvrouwen voor het gala. Dus als u naar zo'n gala zit te kijken en met uw cynische hoofd denkt waarom doen ze zo'n heel gala over depressie in plaats van de ze al het geld gewoon aan het bestrijden van depressie besteden DAN HEEFT U GELIJK. Leuk detail voor mensen die van ironie houden (wij): het depressiegala wordt georganiseerd door mediageilneef Bram Bakker en zijn collega-psychiater Esther van Fenema (TPO, hartjes) die getrouwd is met Olaf Stüger, oud-subsidiebestrijder in het EP namens de PVV. "Zij zeggen het spijtig te vinden dat de geplande projecten zijn mislukt, maar dat het gala wel veel media-aandacht voor depressie heeft opgeleverd." En nu nog meer media-aandacht! Gefeliciteerd Es en Bram.
Al 11 jaar in Amsterdam: de straatnaamdisclaimer
Ophef die gij lezen moet als ge makelaar in koffij zijt, of als ge iets anders zijt
Zeer geachte linktippers van GeenStijl, wilt u alstublieft ophouden met het linktippen van bovenstaande tweet van Parool-verslaggever Patrick Meershoek. Het is namelijk een onvervalst staaltje nepnieuws. De straatnaamdisclaimer bij de Coffijboomstraat is niet nieuw, maar hangt daar al bijna net zo lang als de Coffijboomstraat bestaat. En u raadt het al. Het is de schuld van... GroenLinks! Op 7 september 2006 was de stadsdeelfractie in Amsterdam-Centrum piswoest dat er straten in de Amsterdamse haven naar Amsterdamse boten werden vernoemd en op 5 juni 2008 kreeg GroenLinks zijn zin en kwam er een disclaimer onder de ontzettend kwetsende straatnaam Coffijboomstraat. Weer wat geleerd.
Geen Spullen maar VrijMiBo
Het is weekend. Wij hebben geen spullen en ook geen centen.
Er staat in de kamer geen tafel.
Ik moet liggende liggen eten,
staande staan te herkauwen.
Ik zou een paard willen zijn,
Er mochten dan honderden vliegen
overal zomaar gaan zitten.
Wanneer ik dat paard zou zijn,
zou ik geen staart willen hebben
en mij trainen in gevoelloosheid.
Prettig weekend. En be nice.
Nooit meer steekincidenten: messen zonder punt
Dat is het punt
Steekincident, kent u die uitdrukking? Dat is als er ergens iets gebeurt (vandaar: "incident") waarbij iemand iemand anders met een mes in het lichaam steekt (vandaar: "steek"). De laatste tijd vinden er volgens cijfers die de politie niet verzamelt steeds meer steekincidenten plaats. Het worden er zo veel, dat je je af kunt vragen of er nog wel sprake is van incidenten. Vandaar dat er nu burgemeesters zijn die messen willen verbieden. Erg vervelend voor de betrokkenen, maar ook erg vervelend voor de messenindustrie. Die kan dan geen messen meer verkopen. Maar daar hebben ze in Engeland, waar ze ook te maken hebben met steeds meer steak incidents, iets op gevonden. KOOP DAN, deze Viners messenset met messen met zonder punt.
LOL. Elektrische peut pleuris duur
Daar heeft het energiekartel geen olieprijssmoesjes voor nodig
Slecht nieuws voor alle Tesla aso's en voor Daan (11) die op zijn zevende op eigen initiatief zelfstandig zonder hulp van zijn vader in zijn eentje een onderneming in elektrische auto's is gestart. Elektrisch tanken langs de snelweg duurt niet alleen ontzettend lang, het wordt bij de grootste snellaadpaalboer van Europa Ioninty een stuk duurder. De prijs gaat van 8 euro per oplaadbeurt naar 79 cent/kWh, oftewel tot 47 euro per oplaadbeurt. En nou niet allemaal keihard beginnen te lachen, want de aanschaf van die auto wordt nog steeds met benzinebelasting gefinancierd. Weet iemand eigenlijk in wat voor auto Dolf Jansen rijdt?
NUL moorden in Nederland in 2020
Wat nou talkshowoorlog
U gelooft er allemaal niets van, want u begrijpt het verschil niet tussen dalende misdaad en geen misdaad bij u in de straat kennen ze iemand en die was ook vermoord en dat werd genoteerd als een schuurinbraak en waarom zou je überhaupt nog aangifte doen van moord of doodslag, maar goed. Het aantal moorden daalt al jaren (met een kleine terugval) en dat lijkt in 2020 lekker door te gaan. "Nederland is de eerste zestien dagen van dit jaar doorgekomen zonder ook maar één geval van moord of doodslag." Gefeliciteerd!
Radicaal-rechtse Nieuwsuur-verslaggever stigmatiseert Brusselse verkrachtersbende
Het gestileerde gezicht van de NPO
Akelige tweet van verslaggever Rudy Bouma, bekend van allerlei Nieuwsuur-onthullingen van zijn collega's. Bouma twittert "jongens" boven een bericht over leden van de Brusselse Fioul Gang, die wekenlang een 16-jarig meisje verkrachtten. Daarmee lijkt hij aan te willen sluiten bij de stigmatiserende gewoonte van de radicaalrechtse politicus Thierry Baudet, die regelmatig "jongens" twittert boven berichten over misdrijven waarvan hij (soms ten onrechte) vermoedt dat deze zijn gepleegd door allochtone jongens. Maar beste Rudy, zouden wij willen zeggen, dat heeft een eminent Nieuwsuur-verslaggever toch helemaal niet nodig? Dat nou toevallig deze keer de daders Youness Z., Azeddine A.O. en Soufiane S. heten, is toch geen enkele reden om alle 'jongens' die Youness, Azeddine of Soufiane heten meteen te stigmatiseren? Ranzig hoor.
LIVE. ICT-faalfabriek UWV met billen bloot
Soort live uitzending van ons feuilleton
Zo. Hier pakken we even chips, bier, nootjes en een heel erg groot kladblok bij. De Tweede Kamer gaat technisch gebrieft worden over de ICT van het UWV. U kent de ICT van het UWV van Polen die zich helemaal het schompes frauderen, veroordeelde criminelen die een vergoeding krijgen voor hun verblijf bij Hotel de Staat, databanken die bank noch data bevatten en topmannen die zich uit angst, onkunde en beroepsdeformatie verschuilen achter topmannentaalclichés. En u kent de falende ICT van het UWV ook uit ons onvolrpezen feitenfeuilleton UWV: Kroniek van een faalfabriek. Nou dat treft. Database doctor René Veldwijk, de schrijver van die almaar uitdijende dijenkletser tranentrekker heeft ons beloofd live zijn commentaar over de briefing te twitteren. Stream & commentaar na de breek.
UPDATE - We worden genoemd!
Johan van Laarhoven vrijgelaten uit Thaise cel
Op weg naar Nederlandse cel
Goed nieuws, dankzij de inspanningen van drugshater Ferd Grapperhaus krijgt ons landje er een drugsdealer bij: Johan van Laarhoven is onderweg naar Nederland. Coffeeshophouder Van Laarhoven belandde door fouten van Nederland in een Thaise cel en in een Thaise cel zitten is nou niet bepaald een pretje. Vandaar dat hij en zijn familie alles in het werk stelden om hem daar zo snel mogelijk uit te krijgen. Dat lijkt nu gelukt. Johan moet nog wel vijf jaar (zal nog iets van af gaan ook, het is Nederland, red.) in een Nederlandse gevangenis zitten. Kan hij lekker aan zijn PlayStatiion skills werken.
UPDATE: Volgens dit Twitteraccount zit zijn (Thaise) vrouw Tukta nog wel in Thaise cel
