achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Greet en Dion doen aangifte tegen slachthuis

Dierbare vriendinnen Dion Graus ernstig lastiggevallen

Wij hebben wel eens gehoord dat aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos is, maar daar denken ze bij de PVV anders over. De lieve, kinderlijk naïeve Dion Graus en zijn dierbare partijleider Geert Wilders stappen naar de politie naar aanleiding van de schokkende Ongehoord-video op RTL Nieuws van afgelopen week. Daarin was te zien dat een paar varkens ernstig werden lastiggevallen door slachters die het niet zo nauw nemen met de regels in dit land. Vandaag kwam daar nog deze video van varkensmeppende dierenartsen bij. Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land!

Laffe egels boycotten egelhuisje van Henny

Reputatie 'schattige' dieren geheel ten onrechte

Altijd hetzelfde gezeik met die egels. Eerst is het allemaal schattig doen, brokjes eten en een wipje maken in de tuin van Henny uit Arnhem. Maar als Henny uit Arnhem daar dan consequenties aan verbindt en via de Lezers Helpen Lezers rubriek in de Gelderlander een egeltjeshuis regelt, dan geven meneer en mevrouw de egel opeens niet thuis. Nou heeft Henny uit Arnhem brokjes, fruit en besjes om te eten, stro om op te slapen, de opening op  de juiste plek in verband met de wind en zelfs speciale egelpaté in het huisje gelegd voor de kat zijn viool. Er zitten op dit moment nul (0) egels in Henny uit Arnhem haar egeltjeshuis. Kom op egels, jullie kunnen beter dan dit soort beestachtige ondankbaarheid.

NPO betaalde kalifaatmeisje Laura H. 400 euro

'Mensen met 400 euro'

Nou hier zakt onze djellaba van af hoor mensen. De NPO heeft onze dierbare vriendin Laura Hansen een vergoeding van 400 euro betaald voor haar deelname aan het interviewprogramma 'Mensen met M.' We moeten Shula Rijxman, die zegt dat er geen cent bezuinigd kan worden bij de NPO, nog dankbaar zijn ook, want kennelijk kregen andere gasten maar liefst 750 euro (Wie dan? Angela de Jong?) belastingpoet. Gratis vraagsuggestie voor oplettende Kamerleden: hoeveel betaalde de Staat der Nederlanden Willem Holleeder eigenlijk voor College Tour?

Baudet over treintweet: 'Te snel en te stevig'

Excusestrein had vertraging

Statement van onze dierbare Facebookvriend

"Statement incident in de trein

Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten."

Politie 'overweegt aangifte' om treintweet Baudet

Aangifte doen tegen een uitspraak van een politicus, dat werkt

Thierry Baudet loopt al een hele dag als een laffe haas te duiken op vragen over zijn haathitsende dierbare vriendinnen tweet. Ondertussen laait de shitstorm lekker op en heeft Nasrdin Dchar alweer een fokking open brief geschreven en wil DENK een Kamerdebat. En nu overweegt de werkgever van een van de '4 Marokkanen', de Nationale Politie, om aangifte te doen tegen de volksvertegenwoordiger. "We vinden het heel kwalijk wat er gebeurd is en nog kwalijker dat er nog geen reactie is gekomen." Oh oh. Gelukkig heeft Thierry een goede advocaat. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos.

Persbericht KNMI twee keer zo dom als normaal

Dierbare vriendinnen Gerrit Hiemstra lastiggevallen door wetenschappelijke zorgvuldigheid

Vandaag: het KNMI (niet een of andere clickbait-nieuwssite, maar het Koninklijk Meteorologisch Instituut zelf op de website knmi.nl) plaatst een persbericht dat het in januari 2020 twee keer zo warm was als normaal. Dit, terwijl 'twee keer zo warm' zeg maar niet echt een wetenschappelijk ding is (nou ja, als je vanaf 0 Kelvin rekent misschien). 

Later vandaag: het KNMI verwijdert het persbericht stiekempjes, maar niet voordat GeenStijl een mirror heeft gemaakt. 

Morgen: een of andere draaideurtopambtenaar die klaagt dat demense zo weinig vertrouwen hebben in eerbiedwaardige wetenschappelijke instituten zoals het KNMI.

NS: 'Dierbare vriendinnen Thierry Baudet lastiggevallen in trein door kaartcontroleurs'

Oh lieve, kinderlijk naïeve kapitein van de Renaissancevloot!

Ah. Nu weten we waarom de dierbare vriendinnen van Thierry Baudet die vrijdagavond ernstig zijn lastiggevallen door 4 Marokkanen niet naar de politie zijn gestapt. Aangifte doen is namelijk volstrekt zinloos als je boos bent omdat je kaartje wordt gecontroleerd. "Een van de mannen op de Instagramfoto van Baudet is een NS-medewerker, zegt een woordvoerder van het spoorwegbedrijf." Het 'lastigvallen' bestond uit een kaartcontrole door NS-medewerkers in burger, waarbij wat consternatie ontstond omdat de dames niet geloofden dat het echt om NS-medewerkers ging. Er is ook goed nieuws, want de dierbare vriendinnen van Baudet waren in bezit van een geldig vervoersbewijs. "De NOS heeft Baudet en zijn woordvoerder vanmiddag herhaaldelijk om commentaar gevraagd, maar zij reageren vooralsnog niet." Nou. Dan zien we de reactie van de Grote Leider wel in het volstrekt objectieve FvD-journaal.

Kabinet (van Rutte) LOOG over Kunduz-missie

Niemand verbaasd

Bla bla bla positief beeld bla bla bla strookte niet met de werkelijkheid bla bla bla overwegend kritiekloos bla bla bla afgehaakte cursisten meegeteld bla bla bla certificaten uitgedeeld aan mensen die daarvoor niet in aanmerking kwamen bla bla bla pittige bevindingen bla bla bla ernstige conclusie bla bla bla toekomst bla bla bla opener communiceren bla bla bla aan de slag bla bla bla geen onafhankelijk onderzoek bla bla bla commissie Davids nooit van gehoord bla bla bla 70 burgerdoden bla bla bla totaal ander kwestie bla bla bla. 

Plas. Glas. Was.

Zucht. Leo Lucassen kirt om nepvideo Baudet

Hee, daar is Leo weer

De bekende wetenschapper Leo Lucassen staat weer eens voor joker. Hij kirt enthousiast over deze oude video van een Kamerdebat met Thierry Baudet. Maar zoals u kunt zien is er in de video geknipt. Met name het knipje op 1m05s is geniepig, omdat het net lijkt alsof Baudets 'eh'-gestamel volgt op de uitspraken van ChristenUnie-parlementariër Eppo Bruins. Dat klopt niet. Voor mensen die wel van feiten en wetenschap houden: screenshots uit de handelingen na de breek. 
UPDATE: dE kErN iS hEtZeLfDe

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.