achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Ronaldo

Hele Kamer steunt poepchineesmotie GroenLinks

Als er maar geen leuke memes viraal gaan

Jahaaa. Mensen die Chinezen in Nederland beledigen vanwege het Coronavirus zijn vervelend en asociaal. Maar een Tweede Kamer die een motie (mede ingediend door Belgenmoppenhaatster Lilianne Ploumen) steunt waarin staat dat 'zogenaamde grappen en opmerkingen' 'racisme' zijn, die is niet helemaal goed bij zijn kokosnoot. De Chinese Werkgroep Censuur zal in ieder geval tevreden in de handjes wrijven door deze actie van 148 nuttige idioten. Gelukkig doen onze dierbare vrienden Hiddema en Baudet niet mee aan dit politiek correct gelul. Misschien binnenkolt een adveltentie tegen glappen in NLC Handelsblad?

Niet-biddende student HvA ernstig lastiggevallen door intimiderende moslims in "rustruimte"

Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos

Hoopgevende berichten over de integratie van weldra hoogopgeleide allochtonen in de schitterende smeltkroes Amsterdam. Op de seculiere Hogeschool van Amsterdam is sinds 2017 een 'rustruimte' beschikbaar voor studenten, die rust nodig hebben. "Maar in de praktijk blijken de rustruimtes, die in 2017 werden geopend, niet zo inclusief te zijn als gehoopt. Vooral veel Islamitische studenten gebruiken de rustruimte voor hun dagelijkse gebeden. Daar is de rustruimte óók voor bedoeld, maar het is niet de bedoeling dat die ruimte enkel daarvoor geclaimd wordt. Onlangs vond een incident plaats waarbij een niet biddende aanwezige in de rustruimte door anderen werd geïntimideerd, zo meldt de facilitaire dienst desgevraagd." Oh lieve, kinderlijk naïeve hogeschoolbestuurders! Spreek elkaar eens aan op het niet handhaven van de huisregels!

HEMA vermoordt moorkop

War on Gebakjes laait op

Bij de HEMA heet een 'moorkop' binnenkort geen 'moorkop' meer, maar 'chocoladebol'. De nieuwe naam is echt 1863 keer suffer dan de naam 'roomkop' die bakker Jurgen Verwoerd had bedacht, maar bakker Jurgen Verwoerd heeft dan ook geen horde millennial trainees met quinoa koppen in dienst. Hoezo is er eigenlijk nog geen GroenLinks commissie in Amsterdam Zuid-Oost die het woord 'moordenaar' stigmatiserend vindt? Straks mag je zeker ook geen Jan Pieterszoon Coen pouce, Srebrenica kaakje of Coffijboom Noir meer zeggen. En trouwens. Een Bossche Bol is veel lekkerder
UPDATE: Totale debielen bedreigen bakker Jurgen.
UPDATE: Bedreigingen vallen nogal mee.  

GSTV. Het bonnetje van de 400 euro voor Laura H.

Omtzigt: 'Yezidi-slachtoffers kregen niets'

Weet u wat? We schrijven deze quote van Pieter Omtzigt over de 400 euro (aan VVV-bonnen) die de NPO aan zeilmeisje kalifaatkip Laura Hansen betaalde maar even uit: "Ik heb het nog even gecheckt. De mensen die de afgelopen weken bij de NPO in talkshows geweest zijn als slachtoffer van de toeslagenaffaire, of de Yezidi's die hun verhaal hebben gedaan als slachtoffers van IS, hebben nul euro ontvangen. Dan vind ik het raar dat je toch wel 400 euro betaalt aan iemand die onderdeel geweest is van een genocidale organisatie." Inderdaad ja. Raar.

FEEST. Rechter verbiedt privacy slopend SyRi

LEVE DE DIKASTOCRATIE!

Goed nieuws voor alle mensen met rechten in Nederland. De rechter heeft bepaald dat SyRi (de wetgeving, niet de Apple feature, red.) in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en daarom de prullenbak in moet. En dat is mooi want SyRi is een ranzig privacyschendend gedrocht dat beter vandaag dan morgen op de de hele grote mestvaalt van de geschiedenis kan belanden. Het is maar goed dat in rechtsstaat Nederland kwetsbare burgers worden beschermd tegen de tirannie van de meerderheid. Of niet, Paul Cliteur?

RTL: 'Ranzig Temptation Island gaat toch door'

'Geschokt zijn allemaal leuk en aardig, maar we willen wat verdienen'

Goed nieuws voor iedereen die ervan houdt domme mensen, die wel lekker zijn, uit te lachen. RTL gaat gewoon door met Temptation Island. Eerst was RTL gestopt met Temptation Island, omdat RTL-directeur Peter van der Vorst geschrokken was van Temtation Island. Maar nu is Peter van der Vorst geschrokken van het geld dat hij verliest aan het stoppen van Temptation Island, dus gaat het programma alsnog door. Bij het altijd kritische RTL Nieuws zijn ze zoals altijd kritisch over de beslissing van RTL, vandaar dat er een soort persbericht (dat in eerste instantie  nóg nietszeggender was), waarin woorden als 'seksueel overschrijdend gedrag', 'aanranding', 'dronken voeren' en 'algehele viespeukerij' niet voorkomen, op Twitter en de site is gegooid. Harry Mens heeft nog niet gereageerd.

Thierry Baudet ernstig lastiggevallen door pers

Al die vragen ook maar de hele tijd

Nou eindelijk. We hebben beeld. Thierry Baudet is terug in Nederland en wil nog steeds geen antwoord geven op hele normale vragen over zijn dierbare vriendinnen. Hij vindt dat hij met zijn excuses die geen excuses waren heeft 'rechtgezet wat er rechtgezet moest worden' en weigert dus uitleg over wat hij wist voordat hij zijn tweet stuurde, hoeveel hij precies gezopen had toen hij dat deed en vooral of zijn "strijd tegen vrouwenintimidatie" echt gebaat is bij liegende politici. Het lijkt Sylvana wel.

Israëlische neef Rutger Bregman: 'Terrorisme is theater. In Westen meer doden door notenallergie'

Is wel zo

Plaatje dat meer zegt dan alle woorden in die mokerdikke boeken van Yuval Noah Harari, een soort Rutger Bregman maar dan met een bril, bij elkaar. Meneer Harari schoof gisteren aan bij 50Plusprogramma DWDD en kreeg de handjes van Fopwetenschapper des Vaderlands Roos Vonk op elkaar met zijn opmerking dat terrorisme in het Westen 'theater' is en minder slachtoffers maakt dan notenallergie. In de wereld van de Grote Denkers marketeers die de leegte van de verdwenen religie proberen op te vullen is het kennelijk belangrijk voor je merk dat je niet altijd en eeuwig met die versleten keukentrapjesvergelijking op de proppen komt. Slimme zet dus van meneer Harari, alleen wel een beetje jammer dat de NPO daar niet gewoon een belezen interviewer tegenover zet, die had kunnen aanvoeren dat bij een 'fat tailed' kansenverdeling, zoals het aantal doden door terrorisme, resultaten uit het verleden veel minder garantie voor de toekomst bieden dan bij iets relatief voorspelbaars als notenallergie. Maar helaas. De Nederlandse treurbuiskijker krijgt Adriaan van Dis die 'Coca Cola is veel erger dan Al Qaeda' zegt. Want ongezonde troep verkopen is net zo misdadig als mensen afslachten. En dan lacht het beschaafde publiek beschaafd en kan iedereen weer verdomd tevreden met zichzelf naar huis. SAD!

GSTV. Hiddema over Baudet-ophef: 'Natuurlijk kut'

Snelle en stevige vragen van Tom Staal

Theo Hiddema is vanmiddag ernstig lastiggevallen door Tom Staal. Dat komt omdat zijn dierbare vriend Thierry Baudet wegens dringende werkzaamheden in Rome niet in staat was antwoord te geven op vragen van journalisten na zijn slappe excuses voor de Tweet die wij inmiddels allemaal zo goed kennen. Ondertussen heeft de politie het voornemen Baudet aan te klagen alweer uit de Concepten verwijderd en zien oplettende kijkers tussendoor ook nog een hardwerkend Kamerlid dat zo langzamerhand een beetje moe wordt van alle ophef. Red dit land!

Dierbare vriendinnen Femke Halsema ernstig lastiggevallen door vier rechtsextremisten

Aangifte doen natuurlijk zinloos

Oh lieve, kinderlijk naïeve Amsterdammers! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Iedereen kent inmiddels de verhalen van vrouwen die op straat worden lastiggevallen door seculiere extreemrechtse "jongeren". Eerst is het nog iets onschuldigs als 'pardon, schildmaagd', maar als je daar dan niet op reageert dan wordt het al snel 'scheer je weg, wandelende baarmoeder!' of andere beledigingen. Erg intimiderend natuurlijk, en gelukkig gaat de gemeente daar eindelijk iets aan doen. Goed zo Femke! Red deze stad!

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.